• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko Mod-tråden.

Ber om ursäkt om min fråga kan anses negativ men jag fattar inte poängen med den där, varför inte bara spara till en riktig datejust, av Rolex? Den där är ju super homage/identisk? Vill du att folk ska tro att du har en Rolex eller va?

Samma text på urtavlan är ju helt sjukt.
Hej!
Ingen fara - jag är kluven själv. Jag har en Rolex datejust, har inte råd med en till, men tycker om att snurra mellan klockor...
Jag tycker att moddarna där det inte står varken Rolex eller Seiko är lite annorlunda, eftersom det enligt min mening är en hommage-modd och inte en kopia - men man kan tycka annorlunda. Det finns väl massa olika hommager till olika Premium-klockor av olika märken?

Tror inte det tyvärr men jag ska ge mig på den med en mild aceton och typ en tandpetare och se vad som händer.
Jag jobbar på att starta ett bolag inom tillverkning av tavlor till er som gillar att modda. Du kommer att ha möjligheten att få tavlor med många effekt och egen logga/namn till under 1000kr! Samt modifiera era redan existerande tavlor. Jag har några artister som samarbetar med mig och vi kommer att lansera i slutet av sommaren förhoppningsvis.

IMG_1917.jpeg
IMG_1918.jpeg

Kanske fel forum, men har någon här testat byta ut eller bygga något med ett NH34 verk? Är det lätt att få till händerna då det är en extra? I mitt fall har jag en klocka vars NH34 verk är stendött och funderar på att byta ut det. Byggt med andra NH verk tidigare men aldrig med Gmt funktion.

Tillbaka
Topp