• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko "Pouge" 6139 frågor och kanske svar!?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag tycker att tavlan ser okej ut, förutom loggan då, det finns ju två versioner av tavlan, 6030T och R, T-vers. har platt A i Japan och R-vers. har spetsigt A, men helt säker kan man ju aldrig vara, den här tavlan ska visst vara en original, fräckt snodd på nätet:
150.jpg
Exxet! Vi diskuterade i en annan tråd om mellanrum mellan Japan och 6139 texten på tavlan. Är det endast några modeller som har mellanrum?
 

nocount66

Cartier
Ursäkta trådkapning, men vet nån vart man kan hitta bra gaskets till knapparna på en Pogue? Finns ju ett flertal annonser på ebay, men svårt att veta vilka som passar bäst? Nån som har erfarenhet från någon specifik säljare?

Dessutom, MÅSTE dessa gaskets smörjas? Vilken silikonolja/fett rekommenderar ni i såfall?
 

Exxet

Rolex
Exxet! Vi diskuterade i en annan tråd om mellanrum mellan Japan och 6139 texten på tavlan. Är det endast några modeller som har mellanrum?
Det kommer jag faktiskt inte ihåg att vi diskuterat:confused: men som jag fattar har T-ver. ett litet mellanrum mellan Japan och 6139, 9:an ska vara placerad precis ovanför index 36 och att strecket i -6030 ska börja ovanför index 24, och att 1:an i sub-tavlan inte har en "hake" lr vad det heter, vilket R-ver. har. Varför den här skillnaden vet jag ej.
 

Exxet

Rolex
Ursäkta trådkapning, men vet nån vart man kan hitta bra gaskets till knapparna på en Pogue? Finns ju ett flertal annonser på ebay, men svårt att veta vilka som passar bäst? Nån som har erfarenhet från någon specifik säljare?

Dessutom, MÅSTE dessa gaskets smörjas? Vilken silikonolja/fett rekommenderar ni i såfall?
Det enda jag vet att det ska vara en sk d-profil på packningen, har köpt av den här snubben ett par ggr och är nöjd, använder siliconfett, inget speciellt märke.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det kommer jag faktiskt inte ihåg att vi diskuterat:confused: men som jag fattar har T-ver. ett litet mellanrum mellan Japan och 6139, 9:an ska vara placerad precis ovanför index 36 och att strecket i -6030 ska börja ovanför index 24, och att 1:an i sub-tavlan inte har en "hake" lr vad det heter, vilket R-ver. har. Varför den här skillnaden vet jag ej.
Det var fel formulerat från min sida. Det var i en annan tråd där Jim Andersson önskade information om en Pouge där frågan kom på tal.
Tack för svar!
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Någon som vet hur många FORWARD som tillverkades?
Jag har bara sett en innna jag köpte denna
IMG_1612.JPG
Sökt om detta innan men inte hittat nån info alls. Seiko är ju notoriskt dåliga på att hålla register på sånt, eller så vill de inte dela med sig. Har i alla fall sett en till salu på ebay och två till salu från Gabe (Soultimer) plus din sedan 2013. Kan inte vara speciellt många som tillverkats, det är säkert iallafall:)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Sökt om detta innan men inte hittat nån info alls. Seiko är ju notoriskt dåliga på att hålla register på sånt, eller så vill de inte dela med sig. Har i alla fall sett en till salu på ebay och två till salu från Gabe (Soultimer) plus din sedan 2013. Kan inte vara speciellt många som tillverkats, det är säkert iallafall:)
Gabe sålde en för några månader sedan och så har han en som han kör. Den är dock ej till salu:)
Snackade med Bertrand (bertnet_69) och han sa att det är en av de ovanligaste tavlorna till Speedtimern
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Gabe sålde en för några månader sedan och så har han en som han kör. Den är dock ej till salu:)
Snackade med Bertrand (bertnet_69) och han sa att det är en av de ovanligaste tavlorna till Speedtimern
Stämmer nog det, skulle också säga att den är den minst förekommande. Tätt följd av sunrise-tavlan som jag sett fler ex av på marknaden.
 
Topp