Exxet
Guld
Om det suttit ett sånt här i klockan?Jo men du förstår vilken jag menar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det suttit ett sånt här i klockan?Jo men du förstår vilken jag menar
Schysst klocka och rallytropic!Nytt i lådan
6139-6002 från -73
Tack, har länge velat prova en "Pouge" och det är verkligen en välbyggd och trevlig klocka.Schysst klocka och rallytropic!
Bra där, nästan en trueTack, har länge velat prova en "Pouge" och det är verkligen en välbyggd och trevlig klocka.
Du måste dock skaffa länk den är outstanding med länk, har aldrig fått den att lira med något annat. Tropic ser iofs nice ut!Tack, har länge velat prova en "Pouge" och det är verkligen en välbyggd och trevlig klocka.
Tack! Jo, jag vet. Saknar lite text.Bra där, nästan en true
Du måste dock skaffa länk den är outstanding med länk, har aldrig fått den att lira med något annat. Tropic ser iofs nice ut!
Känns inte som priserna från förr gäller längre. Förr kunde man ju få en fin pouge med länk för 2000:-, betalade rätt mycket mer nu för min head only med möglig tavla...Mycket skit 6139 det finns därute? Letar runt för att hitta nåt kul att sätta tänderna i ? Men bara massa skunk och ihopaplock. Svårt att hitta nåt bra helt enkelt? Priser är dessutom löjligt höga? Eller så börjar dom att stiga rejält på vissa modeller? Nästa hype kanske?
Andra tider nu..känns ändå som de som gått i landet legat lägre än vad de gör internationellt.Mycket skit 6139 det finns därute? Letar runt för att hitta nåt kul att sätta tänderna i ? Men bara massa skunk och ihopaplock. Svårt att hitta nåt bra helt enkelt? Priser är dessutom löjligt höga? Eller så börjar dom att stiga rejält på vissa modeller? Nästa hype kanske?
Det är santAndra tider nu..känns ändå som de som gått i landet legat lägre än vad de gör internationellt.
Nytt i lådan
6139-6002 från -73
Du måste dock skaffa länk den är outstanding med länk, har aldrig fått den att lira med något annat. Tropic ser iofs nice ut!
Grymt fin! Dyrare än klockan?Jakten är över, fått tag i en NOS tappered länk. Nu måste jag nästan hitta ett finare exemplar av klocka istället.
Mycket skit 6139 det finns därute? Letar runt för att hitta nåt kul att sätta tänderna i ? Men bara massa skunk och ihopaplock. Svårt att hitta nåt bra helt enkelt? Priser är dessutom löjligt höga? Eller så börjar dom att stiga rejält på vissa modeller? Nästa hype kanske?
En sån har jag faktiskt redan. Mycket trevlig. Dock inte på originallänk. Men fick den av en mycket snäll forummedlem.Vissa modeller, de nedan jag ägt som varit extremt trevliga var inte så lättflippade (tog några dagar)... Btw @pappadaniel om du tröttnar på 6139 får du höra av dig först till mig hehe
https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-6012.38229/
https://klocksnack.se/threads/seiko-6139-prisbump-11-9.59555/
Denna modell är förövrigt väldigt trevlig, men i mitt tycke bäst med vita visare. Originallänk fantastiskt skön
En sån har jag faktiskt redan. Mycket trevlig. Dock inte på originallänk. Men fick den av en mycket snäll forummedlem.
Vita visare har jag nog aldrig sett? Är det inte dom gula visarna som bleknat till vita.
Vilken av dom?Gillar modellen skarpt, vad kan man tänkas betala för en i bra skick idag?
Det där kan nog t.o.m vara en 6139-6013?Nja tänkte på denna modell, var lite otydlig
Tycker även helmet känns rätt prisvärda än, iof inte ägt men måste ju va trevliga Ägt en tokei zara iaf.
....blivit nån drink för mycket när man glömmer skriva de men det är framförallt 6002, alternativt 6005 som jag är intresserad avVilken av dom?
Dubbelpostar från Kobra Kai! Är lite kluven var jag skulle posta!
Man återkommer alltid till denna klocka! Det är historien utseendet och funktionen som vinner i längden! Detta ex har ny krona, glas och med en SEIKO logga som delvis är skadad. Inte helt mint med andra ord. Tidshållningen är helt ok men dag/datum och krono funktionen behöver en service! Visst är den värd en service, eller?!
Ingen aning faktiskt! Mycket märkligt! Jag tror att tavlan är original i övrigt!Jättefin men trist att loggan är så sliten. Hur kan resten av tavlan vara i gott skick när loggan är sådär?
Absolut är den det. TveklöstDubbelpostar från Kobra Kai! Är lite kluven var jag skulle posta!
Man återkommer alltid till denna klocka! Det är historien utseendet och funktionen som vinner i längden! Detta ex har ny krona, glas och med en SEIKO logga som delvis är skadad. Inte helt mint med andra ord. Tidshållningen är helt ok men dag/datum och krono funktionen behöver en service! Visst är den värd en service, eller?!
Klockan ser fin ut. Visst lite kärlek behöver den och kan du lösa det själv så hade jag kört och fixat till den.Dubbelpostar från Kobra Kai! Är lite kluven var jag skulle posta!
Tror tavlan är AM.Ingen aning faktiskt! Mycket märkligt! Jag tror att tavlan är original i övrigt!
Absolut är den det. Tveklöst
Klockan ser fin ut. Visst lite kärlek behöver den och kan du lösa det själv så hade jag kört och fixat till den.
Tror tavlan är AM.
Titta på Japan texten. Skall vara "platt" A i JAPAN. förm har de sabbat seikologgan vid monteringen....
Jag tycker att tavlan ser okej ut, förutom loggan då, det finns ju två versioner av tavlan, 6030T och R, T-vers. har platt A i Japan och R-vers. har spetsigt A, men helt säker kan man ju aldrig vara, den här tavlan ska visst vara en original, fräckt snodd på nätet:
Åfan, trodde det alltid var platt A.Jag tycker att tavlan ser okej ut, förutom loggan då, det finns ju två versioner av tavlan, 6030T och R, T-vers. har platt A i Japan och R-vers. har spetsigt A, men helt säker kan man ju aldrig vara, den här tavlan ska visst vara en original, fräckt snodd på nätet: