Finns en säljare som har rätt mkt till seiko.Tack ok som vanligt Vilken spec ska man leta efter?
Sophon_l på eBay. Maila dem och kolla om de har länk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns en säljare som har rätt mkt till seiko.Tack ok som vanligt Vilken spec ska man leta efter?
Glaset heter 330W18GN (eller 330W18GN00), men hittas nog enklast genom att söka på seiko crystal 6139-6002. Mig veterligen sitter samma glas i alla -600x refar (iaf 6000, 6002, 6005, 6009), men det finns väldigt många olika 6139- med väldigt många olika glas så var lite vaksam. Det finns också aftermarketglas i plexi, så läs noggrant!Tack ok som vanligt Vilken spec ska man leta efter?
Hej, köpte glas i februari från kleinvintagewatchparts och packning från seikomania på ebay. Funkade bra.Jag skulle behöva ett nytt glas till min Pogue. Någon som har eller vet vart man kan få tag på ett sådant?
Sedan är jag också på jakt efter en länk
Finns bra ersättningsglas att köpa, men de är ofta inte exakt lika höga som originalet, oavsett vad som står i annonsen. Ingen biggie kanske, men kan vara bra att veta för den kräsna. Om det går skulle jag nog istället polera upp glaset som sitter på, eller be någon som kan göra det.Jag skulle behöva ett nytt glas till min Pogue. Någon som har eller vet vart man kan få tag på ett sådant?
Sedan är jag också på jakt efter en länk
Finns bra ersättningsglas att köpa, men de är ofta inte exakt lika höga som originalet, oavsett vad som står i annonsen. Ingen biggie kanske, men kan vara bra att veta för den kräsna. Om det går skulle jag nog istället polera upp glaset som sitter på, eller be någon som kan göra det.
Missade slutklämmen ....Mmmm, men William Pouges 6139 såg ut såhär:
JDM-länken hade jag inte sett tidigare! Väldigt cool!Denna länk finns säkert i tråden men om någon missat
http://thespringbar.com/the-seiko-6139-600x-collectors-guide/#The_Dials
Svincool.JDM-länken hade jag inte sett tidigare! Väldigt cool!
GADDAMN!Svincool.
Kolla in bertnet69 på insta. Hans samling är sinnessjuk.
Allt i NOS!
Inte bara pouge. Han samlar seiko...
Sv dagskiva är mumma!
YupppppppGADDAMN!
Tar ytterligare en länk med skön lösning.
Observera gärna att på första bilden, där det syns bäst, står antalet juveler på tavlan, över 30 på chronografen och centrum på tavlan. Aldrig sett det innan.
http://wornandwound.com/gallery-seiko-6139-6002-pogue/
På vilka står antalet juveler? På tavlan alltså?Jag har det paa min, 21 juveler daa den er JDM.
Hmmm inte lätt med vintage seikoSaa vidt jag vet, var 21J Japan only, alla andra fikk 17J. Det var pga tullregler i USA bla. Min er fraan juni 69, jag trodde iofs at det bara var tidiga JDM som hadde trykket paa tavlan, men der tog jag tydligen fel igen....
Hmmm inte lätt med vintage seiko
Det finns ju de som har tryckt 17J på tavlan...
Så det trycktes alltså även på tavlorna för export....?
Jag har googlat runt i eftermiddag, men hittar ingen henvisning till at export versionerna har detta tryck. Kollat alla køpguiden, men ingen andra enn JDM har det. Ingen i gamla kataloger och averisement hellre. Er ju inte sækert at just den tavlan et 100% kosher hellre då...
Just din JDM er vel en 6030? Såvidt jag kan se har dessa inte någon juvelangivning på JDM tavlarna hellre.
Kolla länken, där ser du en bild, första klockan tror jag....där står 17j.Jag har googlat runt i eftermiddag, men hittar ingen henvisning till at export versionerna har detta tryck. Kollat alla køpguiden, men ingen andra enn JDM har det. Ingen i gamla kataloger och averisement hellre. Er ju inte sækert at just den tavlan et 100% kosher hellre då...
Just din JDM er vel en 6030? Såvidt jag kan se har dessa inte någon juvelangivning på JDM tavlarna hellre.
Kolla länken, där ser du en bild, första klockan tror jag....där står 17j.
Om teorin är följande:
21j endast JDM, 17j endast export, Och endast JDM modellerna har trycket på tavlan så borde det inte finnas 17J på tavlorna
http://wornandwound.com/gallery-seiko-6139-6002-pogue/
Han och jag har lika många gula pogueSvincool.
Kolla in bertnet69 på insta. Hans samling är sinnessjuk.
Allt i NOS!
Inte bara pouge. Han samlar seiko...
http://www.ebay.com/usr/sophon_l?_trksid=p2047675.l2559Finns en säljare som har rätt mkt till seiko.
Sophon_l på eBay. Maila dem och kolla om de har länk