• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO Prospex LX

1981

Cartier
Välkommen till LX klubben Partanen
Tack så mycket:cigar:
Hur känns det?
Riktigt grymt:D
Denna har passerat 2KS medlemmar innan den hittade till mig.
Tack för en fin affär @Träff
PSX_20200526_190335.jpg
PSX_20200526_190219.jpg
PSX_20200526_190122.jpg
PSX_20200526_185900.jpg
DSC_0192.JPG
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Välkommen till LX klubben Partanen
Tack så mycket:cigar:
Hur känns det?
Riktigt grymt:D
Denna har passerat 2KS medlemmar innan den hittade till mig.
Tack för en fin affär @Träff
PSX_20200526_190335.jpg
PSX_20200526_190219.jpg
PSX_20200526_190122.jpg
PSX_20200526_185900.jpg
DSC_0192.JPG
Grattis! Tycker det är den bästa av dem. Vet att vissa är ambivalenta kring kompassringen, och jag kan hålla med om att användningsområdet är begränsat, men det ser riktigt bra ut! :)
 

JohanHLM

Rolex
Verkar finnas ett hyfsat stort intresse för att testa LX men bara finnas ett fåtal på forumet. Funderade igår på att lägga ut en bytesannons på min 033 mot en 029, men möjligheten till att det skulle generera en affär känns ju minimal om det bara finns 1 av varje :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Verkar finnas ett hyfsat stort intresse för att testa LX men bara finnas ett fåtal på forumet. Funderade igår på att lägga ut en bytesannons på min 033 mot en 029, men möjligheten till att det skulle generera en affär känns ju minimal om det bara finns 1 av varje :)
Hehe. Finns 2st 031 här tror jag. Synd att de inte kunde sänkt listpriset med typ 15 papp, då hade de blivit riktigt poppis.
 

JohanHLM

Rolex
Hehe. Finns 2st 031 här tror jag. Synd att de inte kunde sänkt listpriset med typ 15 papp, då hade de blivit riktigt poppis.
Jo, fullt förståeligt att det inte finns så många med tanke på listpriset även om jag inte vet hur mycket det går att pruta på modellen med hänsyn till att jag köpta mig beg.

2st 031 alltså! Har inte sett annat än produktbilder på den här på forumet.
Eller tänker du på 029?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo, fullt förståeligt att det inte finns så många med tanke på listpriset även om jag inte vet hur mycket det går att pruta på modellen med hänsyn till att jag köpta mig beg.

2st 031 alltså! Har inte sett annat än produktbilder på den här på forumet.
Eller tänker du på 029?
Hehe, var för snabb. Tänkte på 029.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Kom på att jag inte postat nyförvärvet! Sjukt mäktig. Och Spring Drive älskar man ju! 😍
7FD3645B-4A5E-40A2-8117-0ED9B9D73FBB.jpeg
SNR035

Den där lär du vara nöjd med, fasiken vad läcker och ball!!!!
Har precis börjat snöa in mig på LX-serien men oroar mig för storleken....
Men de ser ut att bära (betydligt) mindre än spec!?
 
Senast ändrad:

AB

Panerai
2-Faktor
Den där lär du vara nöjd med, fasiken vad läcker och ball!!!!
Har precis börjat snöa in mig på LX-serien men oroar mig för storleken....
Men de ser ut att bära (betydligt) mindre än spec!?
Riktigt fin är den! Klart det är en stor klocka men den bärs bra. Aningen större än MM300 men det funkar kanon, dessutom är den ju i titan. Jag har inga grova handleder direkt…

2BA532A5-1E64-4339-9494-F940E6D38BD1.jpeg
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Riktigt fin är den! Klart det är en stor klocka men den bärs bra. Aningen större än MM300 men det funkar kanon, dessutom är den ju i titan. Jag har inga grova handleder direkt…

2BA532A5-1E64-4339-9494-F940E6D38BD1.jpeg

Tack för svar!. Du har rätt för titan ger en nättare upplevelse + helsvart vilket minskar intrycket. Kollade specsen där den mäter 50,9mm på längden vilket jag börjat föreställa mig är ganska kort för diametern samt hyvlade bandhorn som pekar inåt. Jag har ca 16,5-17 cm handleder. Smaskens klocka alltså!😛
 
  • Like
Reactions: AB

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag var inne på KM Globen i förra veckan och provade bland annat SNR033J1
Otroligt nog satt den fantastiskt bra på min 15,5cm handled, det trodde jag aldrig.
Claspen med den inbyggda finjusteringen, WOW en riktig höjdare (ja alltså claspen var tunn och sjukt smidig).
Tyvärr tog jag ingen bild o_O
 
Topp