• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SBDC051 / SBDC053 / SPB051 / SPB053

Fadäsen

Cartier
Sitter här med ångest och kval, älskar den blåa vackra tingesten massor.
Slipningen på caset, lumen och overall den strålar kvalitet.
Trasig som jag är har quartz demonen slagit till eller aldrig lämnat och då får denna inom kort hamna på Köp/Sälj om ingen här kan övertala mig behålla vill säga.
Sbdc053
Strapcode oboyer
Timecheck på km globen 6spd+
Köpt på Gnomon av tidigare ägare i Sep-19
Så behålla eller gå mot en tooligare chrono helst I titan??
IMG_20200728_190525.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20200815_095905.jpg
    IMG_20200815_095905.jpg
    581.9 KB · Visningar: 20
Behåll den! Jag har just köpt denna för 6e gången...
IMG_20200817_141326-01.jpeg


Sitter här med ångest och kval, älskar den blåa vackra tingesten massor.
Slipningen på caset, lumen och overall den strålar kvalitet.
Trasig som jag är har quartz demonen slagit till eller aldrig lämnat och då får denna inom kort hamna på Köp/Sälj om ingen här kan övertala mig behålla vill säga.
Sbdc053
Strapcode oboyer
Timecheck på km globen 6spd+
Köpt på Gnomon av tidigare ägare i Sep-19
Så behålla eller gå mot en tooligare chrono helst I titan??
IMG_20200728_190525.jpg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Får tyvärr säga hej då till denna tråd, klockan nu såld ☹️. Älskat denna klocka men konkurrensen från min SPB143 blev för stor och likheterna dem emellan för stor så denna fick lämna.

Kommer att sakna dig 🥺
 

cycleMagnus

Panerai
Får tyvärr säga hej då till denna tråd, klockan nu såld ☹️. Älskat denna klocka men konkurrensen från min SPB143 blev för stor och likheterna dem emellan för stor så denna fick lämna.

Kommer att sakna dig 🥺
Jag får försöka ta över, både klockan och tråduppdraget!
När den kommit fram så postar jag wristshot.
Tror storleken kommer vara lik min Mido ocean star, fast den är ett par mm tunnare och lättare. Batalj Swatch-group vs Seiko.
To be continued...
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jag får försöka ta över, både klockan och tråduppdraget!
När den kommit fram så postar jag wristshot.
Tror storleken kommer vara lik min Mido ocean star, fast den är ett par mm tunnare och lättare. Batalj Swatch-group vs Seiko.
To be continued...
Visste att du skulle vara en värdig ägare 👍, nu kommer jag sova lugnt om natten med vetskapen om att klockan är i trygga händer 😀 och att tråden kommer leva vidare.
 

cycleMagnus

Panerai
Det är inte jätteofta jag bär något i stål, men när jag gör det så är det denna, med Diashield.
Skulle vara kul att se en jämförelse med en Rolex Submariner. Seiko kvalitet och vridringen är kalas. Aldrig klämt på en GS så denna är högst på min kvalitetslista.
16933828964585368125412126732728.jpg
 
Topp