• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SKX031 10 bar?

fotografen

Breitling
Tjenare!

Har precis "fått" en Seiko SKX031 som min farsa har haft sedan många år tillbaka. Denna klocka har jag alltid velat ha sen jag såg den första gången på hans handled. Nu blev den äntligen min och för mig är den helt rätt!
Dock brottas jag med "vattentätheten" på klockan. Ni som kan, hur mycket kan man dyka/bada med denna klocka? Jag är absolut ingen dykare men bara tanken på att klockan jag har runt handleden måste läggas av så fort man ska i vattnet känns inte alls bra. Att duscha med klockan funkar fint, det är redan provat, men att låt säga bada med klockan några meter ner, det klarar den väl av? (Under förutsättning att den är trycktestad m.m.)

Blir inte riktigt klok av att läsa på nätet om de olika "gränserna". Hoppas att någon här har samma modell och kan ge mig ett bra svar ;)

Tack på förhand!!

IMG_20200315_003539.jpg
 
Topp