• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[ Seiko SN413 ] - aka. Flightmaster

Monkeestorm

Breitling
Halloj!

Jag tänkte se om jag kunde få hjälp av er att hitta en klocka liknande en Seiko SN413 i den prisklassen. Har ni några förslag på andra ur jag kan leta efter?

// Martin
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Har du tittat på Citizen Skyhawk?
mens-skyhawk-blue-angels-at-chronograph-stainless-steel-blue-dial-jy805850l.jpg
 

Monkeestorm

Breitling
Hittade just Citizen Navihawk Blue Angels edt. och den var också en gaaalet snygg klocka.

Sen att drömmen vore en Breitling Navitimer är ju kanske inte helt otippat. Men lite utanför min prisklass det
 

Bilagor

  • 41F6B7F1-0A33-4F94-A5D1-B8F9B0B6BA7E.jpeg
    41F6B7F1-0A33-4F94-A5D1-B8F9B0B6BA7E.jpeg
    102 KB · Visningar: 9

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Hittade just Citizen Navihawk Blue Angels edt. och den var också en gaaalet snygg klocka.

Sen att drömmen vore en Breitling Navitimer är ju kanske inte helt otippat. Men lite utanför min prisklass det
Det kanske blir lite halvlurigt att prova en Blue Angels Edition i butik, men de har dykt upp på Tradera med jämna mellanrum. Brukar inte gå för jättestora summor.

Breitling Navitimer är en oerhört snygg klocka. Har du tittat på Sinn 903 st? Jag gillar nog Sinns version lite mer då den nog spelar mer roll rent historiskt men även för att den är lite mer ovanlig.
 

Monkeestorm

Breitling
Det kanske blir lite halvlurigt att prova en Blue Angels Edition i butik, men de har dykt upp på Tradera med jämna mellanrum. Brukar inte gå för jättestora summor.

Breitling Navitimer är en oerhört snygg klocka. Har du tittat på Sinn 903 st? Jag gillar nog Sinns version lite mer då den nog spelar mer roll rent historiskt men även för att den är lite mer ovanlig.

Den har jag sneglat på med, hörde att Breitling sålde rättigeterna till Sinn för Navitimer under en tid då de va dåligt ställt och de gör att Sinn har en klocka som liknar Navitimer, och i.m.o är den faktiskt sjukt snygg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Den har jag sneglat på med, hörde att Breitling sålde rättigeterna till Sinn för Navitimer under en tid då de va dåligt ställt och de gör att Sinn har en klocka som liknar Navitimer, och i.m.o är den faktiskt sjukt snygg
Sinn köpte rättigheter och tillverkning till Navitimer och i dag tillverkas Breitlings Navitimer på licens från Sinn. Skoj historia som säkerligen räddade modellen och kanske Breitling.
 

Monkeestorm

Breitling
Sinn köpte rättigheter och tillverkning till Navitimer och i dag tillverkas Breitlings Navitimer på licens från Sinn. Skoj historia som säkerligen räddade modellen och kanske Breitling.

Se där, du var betydligt mer påläst än mig
Jag är iaf på jakt efter en snygg klassisk look av klocka. Vill byta bort min beater-style nu med alla mudman och g-shock. Time to upgrade to boss-mode
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
SNA413 är det va?
Den är sjukt ovanlig, åtminstone där jag kollat. Som alternativ finns ju SNA411 (svart tavla), SNA414 (svart tavla, fejkguld).
Men de flesta Seikokronografer med panda/reversepanda verkar poppis och kräver lite sökande. Kolla gärna SNDF-serien som alternativ till SNA.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Men det är just SNA413 som lockar? Den är i och för sig kanske något enklare att få tag på än originalet SNA411 som jag personligen tycker är den snyggaste Flightmastern. Priserna har ju gått upp något helt galet på Flightmasters det senaste året.
 

Monkeestorm

Breitling
Men det är just SNA413 som lockar? Den är i och för sig kanske något enklare att få tag på än originalet SNA411 som jag personligen tycker är den snyggaste Flightmastern. Priserna har ju gått upp något helt galet på Flightmasters det senaste året.

Ja jag vet inte, jag kollade först på SN411 och den är galet snygg, och den verkar, isf för mig, enklare att få tag i faktiskt.

Sen ovanför vad jag egentligen letar..
tidlös, stilren Navitimer stuk i prisklass för oss vanliga dödliga
 

Monkeestorm

Breitling
SNA413 är det va?
Den är sjukt ovanlig, åtminstone där jag kollat. Som alternativ finns ju SNA411 (svart tavla), SNA414 (svart tavla, fejkguld).
Men de flesta Seikokronografer med panda/reversepanda verkar poppis och kräver lite sökande. Kolla gärna SNDF-serien som alternativ till SNA.

Ja SNA413 är nog rätt beteckning på den klockan, my bad.

Ska kika in det med Tack för tipset!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ett annat tips, om du vill ha vit urtavla, är SSC359. Lite stor och plottrig och saknar länk, men har en del kul funktioner och den klockan har varit i mitt bakhuvud länge utan att jag slagit till.

seiko-sportura-solar-chronograph-white-dial-black-leather-men_s-watch-ssc359.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Håller med tidigare förslag på Citizen, man får en jäkla massa teknik för liten peng. Eco-drive, radiokontroll, Safirglas, Wr20bar...
 
Topp