• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SNKK45

Havre

Omega
Fick även jag hem en idag :) nöjd faktiskt. Dock är länken det enda som är lite minus. Någon som har tips på någon länk i bättre kvalitet men med samma form?
Eftersom att länken är integrerad så har jag svårt att tro att du hittar någon eftermarknadslänk. Jag har iaf inte kunnat hitta någon hittils.
 

Enellios

Cartier
Fin klocka för en väldigt överkomlig summa.

Har lagt upp en köpesannons, men tänkte att jag bumpar denna tråden med en intressekoll på om någons Snkk45 eller 47 bara ligger och skräpar. Jag lägger i så fall gärna vantarna på denna:)
 

A$H

Omega
Mycket bra recension!:) Efter att ha läst många recensioner hade jag väldigt låga förväntningar på länken och blev positivt överraskad när jag fick min, men alla har ju självklart olika referenser. På mig har den i alla fall inte ätit några hårstrån alls:happyhappy:
 

Kapten404

Breitling
Sjukt trevlig klocka, och en bra recension! Jag försöker hitta en men dom är lite svåra att få tag ibland, är det någon som har köpetips på snkk45?
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
A: Är baklocket genomskinligt?
B: Finns det möjlighet att modda till en annan tavla? Det enda jag hittar via google är alternativ till SKX, Turtle och Sea Urchin.
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Tack! Ser att de få exemplar som ligger på Ebay stuckit iväg ganska rejält i pris för en Seiko 5, trådstartaren var uppenbarligen inte ensam i sitt gillande.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
hahaha ja från 2013-2014 gick dom för 500 kr, till att se annonser idag på ebay för 6500 kr...
Hoppsan det var dürt....
EA2153F7-1096-4CCF-82BF-53097E17447C.jpeg
 

Kessler

Rolex
Ni som har en. Har någon bytt länk och vilken har ni köpt isf.? Har ingen själv men har en annan 5a med semiintegrated länk och borde vara samma mått.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ni som har en. Har någon bytt länk och vilken har ni köpt isf.? Har ingen själv men har en annan 5a med semiintegrated länk och borde vara samma mått.
Jag klippte till ett 24mm läder och satte på, jag var lite slarvig men det blir riktigt lyckat om man är noga :)
Tror det är svårt att hitta en annan länk som passar rakt av och original-länken är nog det sämsta med klockan tyvärr!
upload_2019-4-4_18-57-39.jpeg
 

Kessler

Rolex
Jag klippte till ett 24mm läder och satte på, jag var lite slarvig men det blir riktigt lyckat om man är noga :)
Tror det är svårt att hitta en annan länk som passar rakt av och original-länken är nog det sämsta med klockan tyvärr!
upload_2019-4-4_18-57-39.jpeg
Ska gå att funka att ta vissa som inte har solida ändlänkar och sätta på utan ändlänkarna. Finns en Seiko dykare med 22mm länk jag glömt namnet på som passar om man tar bort ändlänkarna.
 
Topp