• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SNKK45

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Föll för grupptrycket och klickade hem en SNKK59K1. Första intrycket är riktigt positiv (dock är länken som väntat riktigt rasslig.) :)
snk.jpg
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Bilderna på klockan med gummi inspirerade mig och jag gjorde ett försök. Ett band i papperskorgen och några svordomar senare fick jag det här resultatet. Det var klurigare än vad jag trodde att få det snyggt, och med facit i hand så har jag insett att jag borde har skurit i bandet med mer vinkel för att få det att sitta bätte. Det blir nog ett par budgetband till som försökskaniner innan jag vågar ge mig på något dyrare band. Jag tror att det här går att få till ganska snyggt :angel:
IMG_2682.JPG
 

Macklin

Cartier
Mycket bra jobb med recensionen Seger. :)

Jag undrar bara hur bra lysmassan funkar efter ett par timmar sedan den utsattes för dagsljus. Helt enkelt, kan man se vad klockan är på natten?
 

Felsökarn

Breitling
Havre, har du kollat hur mycket den drar sig? Jag funderade på att köpa en Seiko 5 förut (en modell som inte var lika snygg som din :)).
 

Havre

Omega
Havre, har du kollat hur mycket den drar sig? Jag funderade på att köpa en Seiko 5 förut (en modell som inte var lika snygg som din :)).
Tjena! Nix, har inte mätt upp detta. Mitt intryck är att den går lika bra/dålig som min SKX007 (föga förvånande eftersom att det är identiska verk) vilket isf skulle innebära runt en minut i veckan. Detta är dock endast helt spekulativt. Jag sätter igång ett litet experiment och återkommer om ett par dagar :)
 

Havre

Omega
Mycket bra jobb med recensionen Seger. :)

Jag undrar bara hur bra lysmassan funkar efter ett par timmar sedan den utsattes för dagsljus. Helt enkelt, kan man se vad klockan är på natten?

Nja blir svaret. Är det kolsvart i rummet kan man ana ett mycket vagt sken. Finns det någon annan ljuskälla, eller om klockan inte varit ordentligt laddad när jag lagt mig brukar det vara i princip omöjligt att se vad klockan är framåt tre, fyra på natten.
 

Macklin

Cartier
Tack för svaret Havre. Nu när den mörka årstiden närmar sig så sakteliga så blir ju det här med lysmassa mer intressant.
 

Havre

Omega
Havre, har du kollat hur mycket den drar sig? Jag funderade på att köpa en Seiko 5 förut (en modell som inte var lika snygg som din :)).

Tjena! Nix, har inte mätt upp detta. Mitt intryck är att den går lika bra/dålig som min SKX007 (föga förvånande eftersom att det är identiska verk) vilket isf skulle innebära runt en minut i veckan. Detta är dock endast helt spekulativt. Jag sätter igång ett litet experiment och återkommer om ett par dagar :)

Sedan i måndags har klockan tappat 55 sekunder.
 

Erikd

Cartier
Verkar som Klocksnack köpt upp alla SNKK45or i hela världen. Letat en bra stund och enbart hittat via en handlare i Italien och en Turkiskspråkig sida från USA. När det kliar som mest i fingrarna av att köpa en så hittar man inga...
 

Havre

Omega
Rakuten är väldigt pålitligt. Dock var det lite väl saltade priser tyckte jag. 150 USD var lägsta jag kunde se där, vilket med lite svensk tull å moms definitivt inte landar under 2000 spänn. Jag köpte min för cirka 800kr om man räknar in frakt, tull å moms.
 
Topp