• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko VS Certina

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men... hur många seiko sarb0XX finns det??? Började kolla lite löst och bara sprutar ut modeller :blackeye:

Det är ju en linje kan man säga och inte varianter av en modell. Upp tills nyligen hade alla samma urverk 6R15 (samma som i sumon) och var dressiga. Nu har det släppts nya modeller som är mer lika monstern.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
I samma stil som 023 du kollar på finns väl den svarta, blåa, röda och två ton med vit urtavla.

Kanske fler men de jag känner till på rak arm iaf.
 

Dammen

Cartier
Är själv otroligt nöjd med mina två SARB, de är ganska olika men håller båda två tiden mycket bra! Tror jag klockade 059:an till -3sek på 11 dagar för ett tag sedan :) Här är lite bilder på mina:











Tycker själv att SARB031 är Seikos snyggaste dressare....om man inte räknar GS-linjen dvs :angel:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Go big or go home. Du behöver en Grand Seiko.

H8qAlOw.jpg


För att återgå till din fråga;
Certinan ser trevlig ut och är helt i min smak. Jag hade ändå satsat på en SARB. Kvalitet per krona(KPK?) är svår att slå.
 
Stort tack för all input, verkar som att Seiko är storfavoriten!
Blev tipsad om att köpa från watchubs.cp,. Tar gladeligen emot fler tips på försäljare där ni har beställt seikos ifrån, så jag kan jämföra lite.
 

AndyK

Cartier
Båda är snygga, men min röst går till Certinan. Har både Seiko och Certina (inte dessa modeller) och jag tycker kvalitetskänslan är bättre på Certina. Tydligen har Seiko skärpt till sig på Sarb-modellerna och då är valet klart svårare.

Men, men.... Jag tycker Certina är ett väldigt underskattat märke generellt.
 
Topp