• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko

En 007 kan man ju inte vrida upp så är det inte bara så att du använt den flitigt fram tills för ett par dagar sedan och att den nu stannat?

Händer inget om du sätter på dig klockan och typ hänger en tvätt eller liknande?
jag använde den flitigt till en dag då jag lät den ligga 1 dygn typ, efter de har den inte dragit igång!

En skx jag hade stannade helt. Bad om hjälp här på forumet.
Fick rådet att dunka den ordentligt i handflatan, och se på tusan den startade. Den har nu gått som en klocka i fyra år. Det var nåt med fjädern som klibbade ihop sig. Ska tydligen inte vara helt ovanligt.
har testat de också men funkar inte ändå! kanske inte dunkare tillräcklingt haha. ska testa igen

1. Jag har bara goda erfarenheter av Creationwatches.
2. En SKX007 går mig veterligen inte dra upp, du får slå (försiktigt eller lite hårdare, your choice) den mot handflatan och sedan skall den gå av handledsrörelsen.
3. Funkar den inte skall Creation ordna det tycker jag.
4. Lycka till! :)

1. Jag har bara goda erfarenheter av Creationwatches.
2. En SKX007 går mig veterligen inte dra upp, du får slå (försiktigt eller lite hårdare, your choice) den mot handflatan och sedan skall den gå av handledsrörelsen.
3. Funkar den inte skall Creation ordna det tycker jag.
4. Lycka till! :)
jag har testat att slå den i handflatan både löst och lite håerade utan resultat, ska mejla till creationwatches och se va dom säger!

jag kanske är korkad men hur drar man upp den?
DU svingar typ den fram och tillbaka horisontellt, tänk handen/armen rakt ut från kroppen, och svinga handen från sida till sida.
"Swing it from side to side in a horizontal arc for about 30 seconds." detta saxat från någon random SKX-manual på nätet, det beror på urverk antar jag, men det görs på samma sätt i min SNKK45.
http://www.seikowatches.com/support/ib/pdf/SEIKO_4R15_16_35_36_7S26_35_36.pdf

Tillbaka
Topp