Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
tack för svaret!Trist. Tyvärr är nog det enda svaret att du måste öppna klockan och se verket. Låt en urmakare kika på den om du inte lyckas skaka igång den.![]()
tack för svaret!
de känns dock lite konstigt att den ska gå sönder såhär snabbt, men jag kanske bara haft otur![]()
http://www.creationwatches.com/prod...c-23-jewels-snzf17k1-snzf17k-snzf17-1464.htmlTja Boys and girls! Är det någon som har en billig seiko diver 700-1500. tack på förhand!
Är Watchhubs bättre? Eller varför inte Creation? Jag köpte min SKX med vetskapen att jag inte hade någon garanti men priset vägde överNär ska folk börja fatta att man inte ska handla från Creation?
Creations klockor är ju kända för att fela.Är Watchhubs bättre? Eller varför inte Creation? Jag köpte min SKX med vetskapen att jag inte hade någon garanti men priset vägde över
Creations klockor är ju kända för att fela.
Ingen aning men de är kända för att sälja felande klockor och inte ta sitt ansvar. I princip alla Seikos man läser om som felar kommer från creationwatches.Säljer dem någon form av andrahandssortering menar du?
Fått fel box 2 av 2 ggr, sluthandlat där!Ingen aning men de är kända för att sälja felande klockor och inte ta sitt ansvar. I princip alla Seikos man läser om som felar kommer från creationwatches.
Jag har själv köpt billiga klockor av dem som funkat som de ska (även om de skickar fel eller ingen box) men jag skulle inte handla av dem igen.
Fått fel box 2 av 2 ggr, sluthandlat där!
Fast det står ju att dem inte skickas med rätt lådor så det är väl inget att klaga över?
Det var detta jag tänkte, att den gått sedan han fick den och den dragit upp sig själv hela tiden. Nu går den inte och han har inte dragit (vevat/skakat eller hur man nu vill definiera hur man gör med en seiko) upp den.En 007 kan man ju inte vrida upp så är det inte bara så att du använt den flitigt fram tills för ett par dagar sedan och att den nu stannat?
Händer inget om du sätter på dig klockan och typ hänger en tvätt eller liknande?
En SKX drar ju igång så fort man petar på den, har han bara vänt på den en gång eller två i handen så borde den ha dragit upp sig tillräckligt mycket för att starta.Det var detta jag tänkte, att den gått sedan han fick den och den dragit upp sig själv hela tiden. Nu går den inte och han har inte dragit (vevat/skakat eller hur man nu vill definiera hur man gör med en seiko) upp den.
En SKX drar ju igång så fort man petar på den, har han bara vänt på den en gång eller två i handen så borde den ha dragit upp sig tillräckligt mycket för att starta.
Sant förvisso, tänkte mest detta då det är lite oklart hur man drar upp en seiko om man inte vet.En SKX drar ju igång så fort man petar på den, har han bara vänt på den en gång eller två i handen så borde den ha dragit upp sig tillräckligt mycket för att starta.
nej den ska inte varit med om någon olycka! creationwatches är kontaktade och dom sa att jag skulle testa lite saker med klockan och de har jag gjort dock utan resultat. tror nog jag lämnar in den och låter ett proffs kolla på den!Om den inte råkat ut för en 'olycka' så kan det ju röra sig om ett garantiärende? Har du kontaktat creationwatches?
nej den ska inte varit med om någon olycka! creationwatches är kontaktade och dom sa att jag skulle testa lite saker med klockan och de har jag gjort dock utan resultat. tror nog jag lämnar in den och låter ett proffs kolla på den!
Mina index på min SKX007 sitter skevt på halva tavlan.Ingen aning men de är kända för att sälja felande klockor och inte ta sitt ansvar. I princip alla Seikos man läser om som felar kommer från creationwatches.
Jag har själv köpt billiga klockor av dem som funkat som de ska (även om de skickar fel eller ingen box) men jag skulle inte handla av dem igen.