• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sen paketöppningstråd och oskuld avklarad med avseende på Rolex

Jag tror jag såg dig på Malmskillnadsgatan idag!
Väntade på en kollega när såg en lirare stolt kolla på sin blåa DJ2 med räfflad bezel och blå skjorta…Kan det varit du?
=) Kul isf.
Hallå!

Liraren var inte jag även om jag mycket väl kunnat stå och glo på min klocka iförd en blå skjorta.

Syns nästa gång. ;)

/gustav
 
  • Like
Reactions: Wii

MJ24

Patek
2-Faktor
Stort grattis!
Har också provat den i just den kombon du köpt, och den är till och med snyggare i verkligheten än på bild (och så börjar ju storleken på 41mm bli nåt att räkna med också)!:)
 
Hur se man på bild att det är en 2:a och inte föregångaren? Bilder tagna nära klockan förvränger ofta storleken.

Jag skulle säga att det är en annan klocka i princip, den har svällt på alla kanter.

Den är mycket större, ringen är mycket mer markant på gott och ont samt att den i design närmar sig en "sportdresscasual" på något sätt. Vanliga Datejust är ju en ikon i sig men mäter bara 36 mm och för mig som varit van vid lite större ur och har hyffsat stora handleder tycker jag den ser för tantig ut eftersom jag är lite osäker på min sexualitet... ;)

Tack för alla poster, och visst vore en Submariner ett bra nästa steg, kanske bara lite för uppenbart...

/gustav
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Underbar klocka och bra val av tavlan! Mkt snygg. I övrigt kan jag bara hålla med Jacob. Dock kan du fundera på en Sub 14060m. Grymt snygg klocka som alltid funkar. Men om du vill ägna dig år riktig dykning så faller vi alltid tillbax till "the one and Only" SD!!!!
(Kanske för att jag just köpt mig en...)

Men tycker att du skall stanna upp lite och verkligen njuta av din fina Rolex! Missa inte det ;)
 
Jag dyker på sin höjd från bryggan, tar några snabba simtag och sen är jag redo för handduken...

Där har ni min dykarprofil så något extremt i den bemärkelsen behövs absolut inte.

Och jag njuter för fulla muggar, tack! :)

/gustav
 
Topp