• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Servicekostnadstråden

Nån som servat en gammal manuell 40-talare, specifikt en Omega? Jag har, liksom många svenskar, ärvt en Officer som inte använts på många många år. Skulle därför vilja serva och få igång den igen. Men är lite osäker. Har en lokal urmakare som gett ett förslag men vet inget om honom. Nån som har tips på folk som kan göra dylika jobb med maximalt bra pris/prestanda-förhållande? Sverige eller EU, spelar ingen roll.

Nån som servat en gammal manuell 40-talare, specifikt en Omega? Jag har, liksom många svenskar, ärvt en Officer som inte använts på många många år. Skulle därför vilja serva och få igång den igen. Men är lite osäker. Har en lokal urmakare som gett ett förslag men vet inget om honom. Nån som har tips på folk som kan göra dylika jobb med maximalt bra pris/prestanda-förhållande? Sverige eller EU, spelar ingen roll.
Svårt att mäta "pris/prestanda-förhållande", men kolla med @DrKlocka. Att skruva i en klocka är inget 5-minutersjobb...

Vad kostar det ungefär att få ett mekaniskt kronograf-verk servat? Är lite sugen på en Mido som har ett "Mido Caliber 60"-urverk i sig (verkar vara baserat på ett ETA A05.H31) men vet inte om man vågar eller om servicekostnaderna framöver kommer bli allt för dyra?

En annan sak jag undrar är om kronograf-verk behöver servas oftare än enkla 3-handsurverk?

Tillbaka
Topp