• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Serviceleveranser - Rob Engström

Ok tack, är det mer vanligt skulle du säga att Omega skickas iväg till fabrik än Rolex?
Jag har inte koll på Rolex så det överlåter jag till andra att svara på. Men Omega vintage verkar dom inte serva alls själva. Tror man kan säga att det gäller kalibrar från före 1990 eller så, en SMP med 1120 vill man tro att dom tar sig an hur tidig den än är (kom -93). Fråga dom alltså !

Bumpar denna tråden igen då det gått nästan 10år och jag har planer på att lämna in ett par äldre Rolex / Omega i Stockholm. Vilka är bäst helhet generellt (pris, kundbemötande, resultat, leveranstid) i på service i stan? Har hört gott om ABC vad gäller omega. Och väldigt blandade recensioner på Krons/Nymans och Robs på Rolex. Vad är era erfarenheter?
Vill du bevara klockorna i vintageskick så ska du absolut inte lämna in till AD. De skickar troligen klockorna till Schweiz och i så fall kommer de att återställas så nära nyskick som det går med servicetavlor, visare och andra servicedelar med potentiellt enorma värdetapp som följd beroende på modell och ålder på klocka.

Vill du bevara klockorna i vintageskick så ska du absolut inte lämna in till AD. De skickar troligen klockorna till Schweiz och i så fall kommer de att återställas så nära nyskick som det går med servicetavlor, visare och andra servicedelar med potentiellt enorma värdetapp som följd beroende på modell och ålder på klocka.
Okej tack, skulle inte kalla dom riktigt vintage, ca 25 år gamla.

Nymans/Krons kontaktar och stämmer av innan de skickar tillbaks till Rolex (eller Omega).
Gällande Omega så har jag kört tre service via Krons. Fungerat helt OK, skickades tillbaks till Omega 1ggr efter ö k och prisförslag.

Nymans/Krons kontaktar och stämmer av innan de skickar tillbaks till Rolex (eller Omega).
Gällande Omega så har jag kört tre service via Krons. Fungerat helt OK, skickades tillbaks till Omega 1ggr efter ö k och prisförslag.
Ja, det gör de förstås men ibland med rätt konstiga förslag på komponenter som de tycker behöver bytas.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp