• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Show commerce slr

Chuck

Patek
2-Faktor
Ni som köpt av SC, förde ni över pengar till deras bankkkonto och isf hur lång tid tog det tills de var framme? Såg att de tog 2 pinnar om man betalde med VISA/MASTERCARD, någon som kört det alternativet med?

Cheers Chuck
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Ni som köpt av SC, förde ni över pengar till deras bankkkonto och isf hur lång tid tog det tills de var framme? Såg att de tog 2 pinnar om man betalde med VISA/MASTERCARD, någon som kört det alternativet med?

Cheers Chuck

Jag har betalat med kort där, fungerade smidigt... fast det var ju mot extra-avgift samt att dom har DYR frakt :( närmare 1000 kr har jag för mig
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Jag förde över pengar till deras konto och valde att göra en prioriterad överföring. Dom hade pengarna nästkommande dag. Frakten lyckades jag förhandla bort. Kanske beror lite på vilken klockan man köper iofs! Lycka till! :)
 

korvaza

Omega
Hej,
Är på väg att beställa en Tudor från SC, förstår dock inte riktigt hur det fungerar med banköverföringen. För i "kundvagnen" finns endast visa och mastercard alternativ.. Någon som kan hjälpa en vilsen själ?

/Karl
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bankerna de har står i info rutan, men du får nog maila ricardo först.

Jag köpte på kort, smidigt men 2% av beloppet på klockan extra. Rekommenderas!
 

Parkbank

Omega
tjena,
jag är på jakt efter en DJ 116234 med diamantindex och har sett att SC har en till ett överkomligt pris på 6 900 euro i dagens valutakurs blir det runt 65K plus frakt och 2% avgift vid kortköp ca 68k. Jag har bara kollat med Nymans ur och de tar ca 85k för den, antar att Rob E ligger i samma prisklass en diff på ca 25%. Vad tror ni om att beställa den från SC eller välja att stödja Rob E och försöka få en viss prisjustering?
Jag tänker även vid köp från SC, hur ser det ut med stämplat cert och gå det förvänta sig Rolex nya garanti (5 år) vid den beställning därifrån?
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
tjena,
jag är på jakt efter en DJ 116234 med diamantindex och har sett att SC har en till ett överkomligt pris på 6 900 euro i dagens valutakurs blir det runt 65K plus frakt och 2% avgift vid kortköp ca 68k. Jag har bara kollat med Nymans ur och de tar ca 85k för den, antar att Rob E ligger i samma prisklass en diff på ca 25%. Vad tror ni om att beställa den från SC eller välja att stödja Rob E och försöka få en viss prisjustering?
Jag tänker även vid köp från SC, hur ser det ut med stämplat cert och gå det förvänta sig Rolex nya garanti (5 år) vid den beställning därifrån?
Nya garantin är på 3 istället för 2 år :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Då borde det inte vara några större problem att få 5 år på en ny, även om det är en gråhandlare bör hen få den från en AD som täcks av Rolexgarantin?
Jaja, absolut, annat vore konstigt. Tror alla Rolexar sen 1 juli (eller om det var juni) täcks av 5-årsgarantin. Enda skillnaden med garantin när man köper från t.ex. Show är att man inte får riktigt hela garantiperioden, eftersom det gått kanske några dagar eller ett par veckor från att ADn sålt klockan till Show till att man som kund köper den. :)
 

Parkbank

Omega
Jaja, absolut, annat vore konstigt. Tror alla Rolexar sen 1 juli (eller om det var juni) täcks av 5-årsgarantin. Enda skillnaden med garantin när man köper från t.ex. Show är att man inte får riktigt hela garantiperioden, eftersom det gått kanske några dagar eller ett par veckor från att ADn sålt klockan till Show till att man som kund köper den. :)
Gråhandlare köper från en AD och agerar mellanhand. Så borde ge 5 års garanti :)
Egentligen är det väl bäst att stödja en svensk AD men har svårt att tro en AD går ner 25% sådär utan att tveka
 

MLP

Omega
Hur vet man egentligen att det är 5 års garanti som gäller? Min rolex hade grön tag men i manualen står det 2år? Uttagen förra veckan :)
 

paradis

Audemars
Hur vet man egentligen att det är 5 års garanti som gäller? Min rolex hade grön tag men i manualen står det 2år? Uttagen förra veckan :)

Tror att alla som har 5 år garant , har fått en av dom ................
11667528_10205841072418845_176840420131563020_n.jpg
 

Shadyboy

Cartier
Spinner vidare på denna tråden då den specifikt handlar om den handlare jag eventuellt är på väg att beställa ifrån... På deras hemsida (samt såklart då även på c25) så saknas bilder på box, cert, manualer osv. Men vågar man "ta för givet" att detta kommer medfölja (klockan säljs som helt ny och skick 0 enligt c24-graderingen... om sedan klockan är tillverkad då eller 2013 har jag dessvärre ingen koll på. Men så länge ref.nr inte uppdaterats kan väl inte det påverka?) utan några frågetecken eller hur mycket ska man kräva av dem i form av ytterligare bilder och skriftlig dialog. Kommer förmodligen beställa via trusted checkout senare för extra säkerhet, trots goda referenserna ovan (första riktigt stora klockköpet och första köpet som ej är f2f så man är ju lite nervös...). Några kommentarer eller tips?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Spinner vidare på denna tråden då den specifikt handlar om den handlare jag eventuellt är på väg att beställa ifrån... På deras hemsida (samt såklart då även på c25) så saknas bilder på box, cert, manualer osv. Men vågar man "ta för givet" att detta kommer medfölja (klockan säljs som helt ny och skick 0 enligt c24-graderingen... om sedan klockan är tillverkad då eller 2013 har jag dessvärre ingen koll på. Men så länge ref.nr inte uppdaterats kan väl inte det påverka?) utan några frågetecken eller hur mycket ska man kräva av dem i form av ytterligare bilder och skriftlig dialog. Kommer förmodligen beställa via trusted checkout senare för extra säkerhet, trots goda referenserna ovan (första riktigt stora klockköpet och första köpet som ej är f2f så man är ju lite nervös...). Några kommentarer eller tips?
Är klockan ny medföljer allt
 
Hur vet man egentligen att det är 5 års garanti som gäller? Min rolex hade grön tag men i manualen står det 2år? Uttagen förra veckan :)

Verkar märkligt. Det är alltså tanken att en grön tag ska känneteckna att det är den senaste garantin som gäller?

Tror att alla som har 5 år garant , har fått en av dom ................
11667528_10205841072418845_176840420131563020_n.jpg

Personligen så spelar inte den gröna taggen någon roll tror jag, inte ens säkert att alla AD skickar med taggen (varken nu eller då) ADs fick dessa skickade till sig när 5år garantin började gälla och bytte ut alla, så den gröna taggen ska vara på alla klockor oavsett om ADn har haft klockan på hyllan ett år osåld...

Garantin börjar ju gälla det datum som klockan plockas ut första gången oavsett hur länge den legat å hyllas hos en AD...
 

MLP

Omega
Personligen så spelar inte den gröna taggen någon roll tror jag, inte ens säkert att alla AD skickar med taggen (varken nu eller då) ADs fick dessa skickade till sig när 5år garantin började gälla och bytte ut alla, så den gröna taggen ska vara på alla klockor oavsett om ADn har haft klockan på hyllan ett år osåld...

Garantin börjar ju gälla det datum som klockan plockas ut första gången oavsett hur länge den legat å hyllas hos en AD...
Jo det låter ju vettigt, är inte så bra påläst, från vilket datum var det som de ändrade till 5 år på garantin?
 

Parkbank

Omega
Har för mig det var 1/7-15 garantin ändrades, rätt mig om jag har fel.

Jag har försökt komma i kontakt med SC genom mail, dålig respons måste jag säga då jag inte fått något svar. Skickade nog en förfrågan för ca tre eller fyra veckor sedan.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Har för mig det var 1/7-15 garantin ändrades, rätt mig om jag har fel.

Jag har försökt komma i kontakt med SC genom mail, dålig respons måste jag säga då jag inte fått något svar. Skickade nog en förfrågan för ca tre eller fyra veckor sedan.
Det var konstigt... Skickar du direkt till deras mail? När jag köpte min SubC därifrån kunde jag få svar en kvart efter att mailet skickades...
 

Shadyboy

Cartier
Är benägen att hålla med Bjoerlin76... brukar få svar enormt snabbt faktiskt. Det lilla jag haft dialog med dem. Hade dock lite problem att lyckas betala med kort via deras hemsida, men det löste sig efter att jag startade om datorn (my bad alltså, om det inte var så att de startade om deras sajt typ samtidigt efter att jag felanmält...).
 

Parkbank

Omega
Japp, direkt till mailen. Ska skicka ett nytt, kan ha försvunnit i massan. Hur ser det ut med frakten, är det lererans fram till dörren? Om det är som så att ingen är hemma hamnar paketet hos ett ombud?
 
Topp