• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Show commerce slr

Shadyboy

Cartier
Ursäkta sent svar! Har som sagt inte haft några problem att få tag på dem. Går även bra att ringa osv. Paketet skickas med försäkrad DHL Express (verkar iaf vara standard). Jag valde att hämta ut det hos DHL Servicepoint då jag inte hade möjlighet att vara på plats hemma dagen för leverans. Allt har funkat kanon. Fint emballerat, klockan i briljant skick och allt precis som önskat.
 

Parkbank

Omega
Det låter helt perfekt. Jag är ju på jakt efter en 116200 eller 166234 och tycker att SC tveklöst har bästa priserna. Jag ska dock till Berlin om ett tag och tänkte se utbudet och priserna där då deras moms är om jag inte minns helt fel runt 18%. Någon som har erfarenhet av klockköp i Berlin?
 

Parkbank

Omega
Update, har fått kontakt med Riccardo nu. Var inga problem, måste har gjort något fel första gången. Jag är mest fundersam över hur certet ser ut, är det stämplat från den AD han köper ifrån? Är väl helt onödigt att ha 5-årsgarantin om certet inte är stämplat och daterat korrekt?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Update, har fått kontakt med Riccardo nu. Var inga problem, måste har gjort något fel första gången. Jag är mest fundersam över hur certet ser ut, är det stämplat från den AD han köper ifrån? Är väl helt onödigt att ha 5-årsgarantin om certet inte är stämplat och daterat korrekt?
Det är stämplat och registrerat av ADn så du behöver inte vara orolig.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Betalade du med kort då? hade du ngn mail kontakt innan eller körde du bara på? ;)
Japp, kort. Banken blev lite misstänksam eftersom det var i utlandet och en större summa så blev uppringd av bedrägerienheten (tur att jag jobbar på samma bank) men annars inget konstigt. Mailade med honom först i en timme, betalade, 30 min senare fick jag shipping ref av DHL, dagen efter leverans. Han bjöd dessutom på försäkrad frakt
 

Mivar

Omega
Japp, kort. Banken blev lite misstänksam eftersom det var i utlandet och en större summa så blev uppringd av bedrägerienheten (tur att jag jobbar på samma bank) men annars inget konstigt. Mailade med honom först i en timme, betalade, 30 min senare fick jag shipping ref av DHL, dagen efter leverans. Han bjöd dessutom på försäkrad frakt
Grymt! Runt 2% på priset i avgift då? =)
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Grymt! Runt 2% på priset i avgift då? =)
Egentligen ja, men vi kom överens om en jämn och fin siffra som totalpris för allt...

Edit: vill klargöra: ingen prutmån pga sportrolle men Riccardo är ganska flummig och höftar priset så det blir jämnt och fint (nedåt)
 
Senast ändrad:

rotvold

Friends of KS
Är det någon som har koll på varför SC säljer väldigt många klockor från 2016? Kan det vara att han skriver fel eller har han köpt någon ADs gamla klockor?

Tänker om det är värt att spara några tusenlapparna jämfört mot andra dyrare gråhandlare som säljer klockor stämplade 2018. Man får 2 års kortare garanti men bör väl inte påverka den rekommenderade tiden tills första service då dom bara legat, eller?
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har koll på varför SC säljer väldigt många klockor från 2016? Kan det vara att han skriver fel eller har han köpt någon ADs gamla klockor?

Tänker om det är värt att spara några tusenlapparna jämfört mot andra dyrare gråhandlare som säljer klockor stämplade 2018. Man får 2 års kortare garanti men bör väl inte påverka den rekommenderade tiden tills första service då dom bara legat, eller?

Är du inne på hemsidan?
Jag undrar om den uppdaterats på länge och om denna återförsäljare längre existerar.
Deras sida på Facebook har inte uppdaterats sedan Juni 2017 exempelvis.

Har du hittat en klocka via c24 eller surfat direkt in på hemsidan?
Tidigare var iaf deras butik på c24 borttagen.
 

rotvold

Friends of KS
Är du inne på hemsidan?
Jag undrar om den uppdaterats på länge och om denna återförsäljare längre existerar.
Deras sida på Facebook har inte uppdaterats sedan Juni 2017 exempelvis.

Har du hittat en klocka via c24 eller surfat direkt in på hemsidan?
Tidigare var iaf deras butik på c24 borttagen.

Jag hade lite mailkontakt med dom för en månad sen om en annan klocka, så jag tror inte dom har lagt ner. Men det verkar inte som att dom finns på C24 längre då jag inte hittar någonting där.

Jag har mailat dom nu idag, så får se om dom svarar imorgon.
Kanske finns någon på forumet som handlat där det senaste?
 
Topp