• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2016

Lite independent-klockor från SIHH 2016: (alfabetisk ordning: 1. Christophe Claret, 2. De Bethune, 3. H. Moser & Cie, 4. Hautelence, 5. HYT, 6. Kari Voutilainen, 7. Laurent Ferrier, 8. MB&F, and 9. Urwerk.)

Från: http://www.ablogtowatch.com/sihh-2016-watch-trade-show-grows-to-24-participating-brands/#
SIHH-2016-aBlogtoWatch-independents.jpg

2016 kan man göra klockor stora för att man vill och inte för att man behöver. Det var annorlunda på August Strindbergs tid.

Richard Mille, någon? RM 50-02 Airbus är kanske estetiskt väldigt utmanande men själva ingenjörskonsten är sinnesjuk. Tourbillon och splitkronograf.

Richard-Mille-RM-50-02-ACJ-Tourbillon-Split-Second-Chronograph-aBlogtoWatch-2.jpg

Richard-Mille-RM-50-02-ACJ-Tourbillon-Split-Second-Chronograph-aBlogtoWatch-19.jpg

Vill man ha något mer normalt men ändå väldigt Richard Mille är RM 67-01 Extra Flat bättre. Total tjocklek är 7.75mm, ha då i åtanke att det är en klocka med datum och automatisk uppvridning (ej micro rotor heller). Sanslöst snygg i mina ögon. Vill ha, tillsammans med en drös andra RM.

RM67-01_FRONT-560.jpg

IWC-Big-Pilots-Watch-ref.-IW500912-SIHH-2016-1.jpg

IWC-Big-Pilots-Watch-Spitfire-Gold-ref.-IW500917-SIHH-2016-2.jpg

IWC-Big-Pilots-Watch-Le-Petit-Prince-ref.-IW500916-SIHH-2016-2.jpg

IWC-Big-Pilots-Watch-TOP-GUN-ref.-IW502001-SIHH-2016-2.jpg

Lite nya BPs som kommer under 2016. Läste att listpriset för de i stål var cirka 113000:-
Bilderna tagna från Monochrome.
Personligen så tror jag att den blåa kommer bli en riktig hit, då den inte kommer vara en limiterad upplaga som nuvarande IWC Big Pilot Le Petit Prince.

Någon som läst nått om Drive de Cartier´s wr? Kanske årets bästa SIHH släpp enligt mig.

EDIT: Läst något om 30m men inte säker, hoppas på minst 50

Att tex ROO är oversize iom att den extra storleken inte fyller någon funktion mer än att vara just stor. Inte värdeladdat utan ett kallt konstaterande, själva definitionen av oversize.

Räknar du dykare som DSSD mfl som oversize också? (Ifrågasätter inte, undrar faktiskt). Oversize är inte värdeladdat alls för mig. Min Panerai är oversize i alla avseenden (Och jag gillar den uppenbarligen).

När ändrades tråden från att posta bilder och info om nya klockor som släppts till att diskutera vad som är oversize och inte över 2-3 sidor...?

Tillbaka
Topp