Känns som jag hört det förut..."allt över 36 mm är som en stekpanna...o s v". Som tur är behöver alla inte hålla med, och vi som tycker om större doningar kan trivas med våra AP dykare och Pannor på 45-47mm!Anser du att 42mm är oversize idag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns som jag hört det förut..."allt över 36 mm är som en stekpanna...o s v". Som tur är behöver alla inte hålla med, och vi som tycker om större doningar kan trivas med våra AP dykare och Pannor på 45-47mm!Anser du att 42mm är oversize idag?
Beror på vem du frågar antar jag. Men ja, jag tycker det.Anser du att 42mm är oversize idag?
Klart det är, storleken är överdriven och fyller ingen funktion (i merparten av fallen).Anser du att 42mm är oversize idag?
Hodinkee har info uppe nu, det finns fler som gillar den
http://www.hodinkee.com/articles/the-cartier-drive-a-new-mens-watch-with-an-eye-to-the-past
$19,900 för stål och $39,600 för guld enligt ablogtowatchvet du vad den vanliga utan krono hamnar på?
40-42 mm är klassisk storlek på sportklockor såvida man inte heter August Strindberg.Klart det är, storleken är överdriven och fyller ingen funktion (i merparten av fallen).
Studera konstruktionen och återkom i ärendet.40-42 mm är klassisk storlek på sportklockor såvida man inte heter August Strindberg.
Fan vad snygga klockor Kari Voutilainen gör.Lite independent-klockor från SIHH 2016: (alfabetisk ordning: 1. Christophe Claret, 2. De Bethune, 3. H. Moser & Cie, 4. Hautelence, 5. HYT, 6. Kari Voutilainen, 7. Laurent Ferrier, 8. MB&F, and 9. Urwerk.)
Från: http://www.ablogtowatch.com/sihh-2016-watch-trade-show-grows-to-24-participating-brands/#
![]()
GF Signature 1 var 41mm och 11.7mm tjock. Känns faktiskt väldigt användbart.Arghhh, jag gillar verkligen det här steampunkiga Breguet Tradition-/ML Gravity-stuket - tur för mig att alla såna här klockor är såna grisjävlar i storlek...
Jag återkommer i ärendet. Tycker samma sak som tidigare.Studera konstruktionen och återkom i ärendet.
Finns inget utrymme för tyckande i frågan, de har gjort uret stort för att de ville och inte för att de behövde. Ingen funktion i de extra millimetrarna, mao oversize.Jag återkommer i ärendet. Tycker samma sak som tidigare.
Ökad läsbarhet?Finns inget utrymme för tyckande i frågan, de har gjort uret stort för att de ville och inte för att de behövde. Ingen funktion i de extra millimetrarna, mao oversize.
Behövs inte, och de gjorde tavlan ovanligt liten. Kontrast/form gör mycket större skillnad.Ökad läsbarhet?
Helt irrelevent, man har alltid kunnat göra armbandsur stora om man velat. Vad är din poäng?2016 kan man göra klockor stora för att man vill och inte för att man behöver. Det var annorlunda på August Strindbergs tid.
Vad är din poäng?Helt irrelevent, man har alltid kunnat göra armbandsur stora om man velat. Vad är din poäng?
Att tex ROO är oversize iom att den extra storleken inte fyller någon funktion mer än att vara just stor. Inte värdeladdat utan ett kallt konstaterande, själva definitionen av oversize.Vad är din poäng?
Att tex ROO är oversize iom att den extra storleken inte fyller någon funktion mer än att vara just stor. Inte värdeladdat utan ett kallt konstaterande, själva definitionen av oversize.
Köp ACIII:s Roadster istället, så han slipper ljuga om att den är kool hela tiden.Utöver Hodinkees artikel finns lite info och bilder hos Cartier:
http://www.cartier.com/maison/events/drive-de-cartier.html
Någon som sett några mått på den?
40-42 mm är klassisk storlek på sportklockor såvida man inte heter August Strindberg.
Den här gillade jag skarpt, IWC Pilot's Watch Chronograph (IW377709). Hur lång tid brukar det ta in IWC finns i butikerna?
![]()
(Börjar vänja mig vid ankan)
Har svårt för klockor där man knappt ser tiden oavsett hur avancerade de är.Richard Mille, någon? RM 50-02 Airbus är kanske estetiskt väldigt utmanande men själva ingenjörskonsten är sinnesjuk. Tourbillon och splitkronograf.![]()