• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2016

Har vi tagit upp Greubel Forsey ännu? Tidigare modeller har väl varit extrema vattendelare men just denna är smakfull i mina ögon. Signature 1 heter den och har en prislapp på överkomliga 1.3 miljoner. Lätt värt det...

750x-1.jpg

Arghhh, jag gillar verkligen det här steampunkiga Breguet Tradition-/ML Gravity-stuket - tur för mig att alla såna här klockor är såna grisjävlar i storlek...

Känns spontant som att Panerai släpper just den modellen i 1000 ex pga missnöjet med 372an som blev massproducerad som ingen Paneristi räknat med.
Finns det något som garanterar att det bara blir 1000 ex? Panerai verkar ha en förmåga att ändra sig lite som det passar. Säljer något bra så drar de sig inte för att göra lika många till men byta serienummer från Q till R.... :confused:

Känns spontant som att Panerai släpper just den modellen i 1000 ex pga missnöjet med 372an som blev massproducerad som ingen Paneristi räknat med.

Finns det något som garanterar att det bara blir 1000 ex? Panerai verkar ha en förmåga att ändra sig lite som det passar. Säljer något bra så drar de sig inte för att göra lika många till men byta serienummer från Q till R.... :confused:

Som sagt, Panerai gör detta hela tiden, kolla bara Bonzon (dock med en liten skillnad på tavlan) så om något säljer så fortsätter Panerai producera antar jag...

Nej givetvis ingen garanti. Samtidigt är det jäkligt trist med alla människor som endast köpte t.e.x 372an när den släpptes endast för att sälja den vidare rejält mycket dyrare. Nu lyckades de ju inte så bra i och med att den inte blev limiterad. Tycker sådana människor förstör rejält för alla vanliga entusiaster...

Som sagt, Panerai gör detta hela tiden, kolla bara Bonzon (dock med en liten skillnad på tavlan) så om något säljer så fortsätter Panerai producera antar jag...
Kan inte Panerai så bra men de har lite olika serier, som limited edition, boutiqe edition osv. Kallar man något för en limited edition så ska den vara limiterad också och sen inte tillverkas mer.

Nej givetvis ingen garanti. Samtidigt är det jäkligt trist med alla människor som endast köpte t.e.x 372an när den släpptes endast för att sälja den vidare rejält mycket dyrare. Nu lyckades de ju inte så bra i och med att den inte blev limiterad. Tycker sådana människor förstör rejält för alla vanliga entusiaster...
Håller absolut med. De som spekulerar förstör för oss entusiaster. Men samtidigt tycker jag det är fel av Panerai att vinkla det som att den här modellen kommer bara att tillverkas i 1000 ex för att sedan gör 1000 till året efter. Den som letar efter exklusivitet får väl trösta sig med att de har nummer 467 av 1000 just det året.

Kan inte Panerai så bra men de har lite olika serier, som limited edition, boutiqe edition osv. Kallar man något för en limited edition så ska den vara limiterad också och sen inte tillverkas mer.

Alla klockor som Panaerai släpper är väl limiterade och numrerade (för det året och släpps med ett annat Prefix året därpå) och dom som är riktigt limiterade och inte ska släppas igen är väl SE (Special Editions) och sedan har vi ju som du säger boutique editions också...

Alla klockor som Panaerai släpper är väl limiterade och numrerade (för det året och släpps med ett annat Prefix året därpå) och dom som är riktigt limiterade och inte ska släppas igen är väl SE (Special Editions) och sedan har vi ju som du säger boutique editions också...
Det där om SE stämmer säkert. Mina kunskaper om deras serie är begränsad. Men jag vet att de "vanliga" modellerna har en bokstav för serie, tex Q, och sedan 456/1000 för att indikera hur många som tillverkas i den serien. Dock lärde jag mig häromdagen att tex P som anses stå för 2013 är en sanning med modifikation. P-serien producerades så sent som november 2015 för en modell pga att den sålt så dåligt tidigare år och de hoppade över Q för att gå direkt på R.

Agree to disagree. Jag tycker det där är höjden av smaklöshet. Klockor gjorda för nyrika hiphopare och amerikanska sportstjärnor och som med fördel skall paras ihop med kläder i 3 storlekar för stora.

Eller för att citera Gerald Genta:

"“I said it in the ’90s when this ugly thing was released and I’ll say it again: it’s ugly, it’s always been ugly, and it will continue to be ugly until it’s discontinued. And then, it’ll be vintage and ugly,” said Genta. Referencing the Offshore. “They plagiarized my designs to appeal to young rich kids. My watches express my being so I ask you this: do I look like a 31 year old protein junkie with a decent finance job, who passes his parents’ Hampton’s home off as his own and calls his drink of choice a Red Bull & Vodka?”"
Fördomar.. Med respekt för det Genta sade så måste jag säga att Offshore aldrig kommer leva upp till namnet Royal Oak.
Men varken "hiphopare" eller atleter bär tre storlekar för stora kläder idag. En ROO är lika vulgär på armen som alla oversizeklockor.
Kan också smälla på med ett citat: "Get your head out of your ass" -nån smart jävel

Visst är det tur att alla tycker olika? Jag tycker nämligen att Romain Gauthiers var en ful version :p

Hehe smaken är som... ;)

Fördomar.. Med respekt för det Genta sade så måste jag säga att Offshore aldrig kommer leva upp till namnet Royal Oak.
Men varken "hiphopare" eller atleter bär tre storlekar för stora kläder idag. En ROO är lika vulgär på armen som alla oversizeklockor.
Kan också smälla på med ett citat: "Get your head out of your ass" -nån smart jävel

ok

Anser du att 42mm är oversize idag?

Tillbaka
Topp