Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller förstås med men tror att "problemet" är vi kunder som hellre håller oss bland det trygga och säkra som vi känner igen - speciellt när priserna bara pekar uppåt. Tillverkarna har bra koll på vad som säljs och inte.Det görs mkt som är grymt men problemet är att det är klockor med en prislapp från ca 300 000 kr och uppåt. Jag vill se en ny Submariner eller en ny Speedmaster. Fast för vår tid. Nått som kostar mellan 30 - 75k, men som sätter en ny standard.
Tycker också den var riktigt läcker! Vore kul att testa på handledenHoppsan! Vet inte vad som hände där haha! Norpar väl en korrekt bild från internet på fullträffen (på annat band dvs)!
Verkligen! Priset ska tydligen bli 6000 dollar!Tycker också den var riktigt läcker! Vore kul att testa på handleden
Det stendöda kommer nog ur institutionernas paketering och vår dåliga kunskap om verken och dess kompositörer, snarare än att det är urmjölkning av något som är gammalt. Det säger något om vår nutid när tolkare inte förstår ursprunget längre, oavsett om du är producent eller konsument. Den mänskliga psykologin har försvunnit.Börjar tröttna på varumärken som urvattnar sina klassiker med en massa olika varianter på samma tema istället för att vara progressiva och skapa ngt nytt. Är också trött på alla som letar i sina arkiv och gör ngn ny-edition på nått gammalt från 60 eller 70-talet. Blickar man inte framåt så blir det en död konstform som är lika relevant som klassisk musik eller opera är idag. Vackert men stendött.
Det stendöda kommer nog ur institutionernas paketering och vår dåliga kunskap om verken och dess kompositörer, snarare än att det är urmjölkning av något som är gammalt. Det säger något om vår nutid när tolkare inte förstår ursprunget längre, oavsett om du är producent eller konsument. Den mänskliga psykologin har försvunnit.
Har du några exempel?En liten "trendspaning" från årets SIHH är att fler och fler försöker anpassa sin marknadsföring till sin nutid genom att apa efter Apples sätt att visa upp sina produkter och mer eller mindre använda exakt samma ord som dem i sina kampanjer.
Har du några exempel?
Intressant video där de lyfter fram mässans kanske bästa nya presentation, och en som ingen i tråden pratat om.
Baume-Mercier Clifton Baumatic. 40x10.3mm med 5 dagars PR i chronometerklass. Inte illa för 2450 CHF.
Ah, jag som missade den posten. Men klockan har verkligen flugit under radarn.Menar du Baume så var den med på sida 2
Håller med, väldigt snygg!Ah, jag som missade den posten. Men klockan har verkligen flugit under radarn.
Den ser biffig ut. Jag får lite Breguet-vibbar men kan inte sätta fingret på varför.Hittade denna bilden på fb nya navitimern
Iom att deras type 20 är en militärmodell förstår jag helt. Även denna franska variant är rätt lik.Den ser biffig ut. Jag får lite Breguet-vibbar men kan inte sätta fingret på varför.
Nej, inget för mig då den ser billigare ut. Om något får den bara en att inse hur snygg föregående B01 är.Hittade denna bilden på fb nya navitimern
Glad att George Kern har slutat på IWC.Hittade denna bilden på fb nya navitimern
Om du har koll på iwc’s historia så är den nya ingenieuren mer iwc än gentas version.Kern lyckades inte att imponera med den nya "gamla" designen. Oavsett det ekonomiska framsteget som IWC hade gjort under hans tid som VD förlorade märket oerhört mycket av sin DNA. Samma sak med Breitling, verkar det som. Denna navitimer är lika mycket en "Breitling" som den nya ingenieuren är en "IWC".
Om du har koll på iwc’s historia så är den nya ingenieuren mer iwc än gentas version.
Tycker nog nya har mer ”dna”, men gentas version tycker jag är snyggareAbsolut. Frågan är vilken är mer IWC. Inte allt gammalt är per automatik bättre.
Gillar nya polarisen. Snyggt case, olika alternativ både på tavlor och band. Helt ok tjocklek/storlek förutom Memovoxen som var snygg men 16mm i höjd.
Nu har den första Portugisen (i 3714-stil) med in-house kommit. Börjar med en Ltd ed.
Till det yttre nästan identisk, vilket inte är dumt alls. (Sub-dials som är lite mer insjunkna är väl den största skillnaden. Och glasbaksidan såklart).
Ja, jag såg flera av modellerna i Navitimer 8 i tråden om den. Inte speciellt mycket Breitling över dem. Bara den sista, med en chapter ring med alla tidszoner (men fanns der någon visare för dem?) var lite av vad man förväntar sig.Bara jag som tycker att den är för tråkig för Breitling?
Jag håller helt med dig om Tudor. Tudor North flag är en riktigt cool klocka som jag tycker är Tudors moderna svar på Rolex Explorer. På samma sätt tyckte jag att Tudor lyckades med att göra Pelagos till den moderna motsvarigheten till Rolex Submariner. Dom gjorde ju även Fastrider som en modern version av Rolex Daytona. Men sen ville man göra en "heritage" och gjorde Black Bay. Hur det gick sedan vet vi ju nu . Nu får man väl verkligen hoppas att det kan komma något nytt och spännande och inte nödvändigtvis något som uppdaterar och utmanar just Rolex.Jag håller förstås med men tror att "problemet" är vi kunder som hellre håller oss bland det trygga och säkra som vi känner igen - speciellt när priserna bara pekar uppåt. Tillverkarna har bra koll på vad som säljs och inte.
Tudor North Flag tycker jag var ett skönt tillskott till klock-floran för några år sedan. Mer sådant.