• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2018 - The Tråd

Palenkovich

Pandion
2-Faktor
Nu börjar det så smått dyka upp lite pre-SIHH-nyheter, så det är väl lika bra att köra igång med den numera årligen återkommande SIHH-tråden.

Likt förra året kör vi på i samma anda med vad vi har för förhoppningar, önskemål, spekulationer och allmänna tankar om vad som kommer att/borde/inte borde presenteras på SIHH 2018. Givetvis kan vi här också samla de faktiska nyheterna i takt med att de presenteras.

För att komma i rätt stämning tänkte jag att vi likt förra året kickar igång med en tillbakablick på bara några av de trevligheter som presenterades under 2017 års mässa (om det nu har råkat undgå någon kan det vara så att jag är lite extra svag för Panerai :p)..

IMG_9195.JPG
IMG_9196.JPG
IMG_9197.JPG
IMG_9198.JPG
IMG_9212.JPG
IMG_9199.JPG
IMG_9200.JPG
IMG_9201.JPG
IMG_9202.JPG
IMG_9206.PNG
IMG_9207.JPG
IMG_9208.JPG
IMG_9209.JPG
IMG_9210.JPG
IMG_9211.JPG

IMG_9190.JPG
IMG_9191.JPG
IMG_9192.JPG
IMG_9193.JPG
IMG_9194.JPG

Kollade igen 2017 och där var riktigt många gräsliga klockor a la modeklockor som man hade trott det stod Diesel på och kostat en hundradel. Ska bli spännande att se vad som kommer i år men ser personligen mer fram emot Basel.

Kollade igen 2017 och där var riktigt många gräsliga klockor a la modeklockor som man hade trott det stod Diesel på och kostat en hundradel. Ska bli spännande att se vad som kommer i år men ser personligen mer fram emot Basel.
Handlar givetvis om vilka märken man föredrar. För egen del tycker jag SIHH har en mycket mer intressant laguppställning.

Att Basel tenderar att dra mer kräm på KS, ja man undrar ju vad det kan bero på, om det är något särskilt märke.. :rolleyes:;)

Bra trådstart. Misstänker att VC kommer komma med en del roliga saker, ev baserade på nya Overseas.
Hoppas också på mer kul från dem. Frågan är dock om inte den nyss presenterade Dual Time var det som kompletterade serien; nu har man ju täckt allt föregångaren erbjöd och mer därtill.

Verkligen inte imponerande utseende/tavelupplägg
Vill verkligen gilla den men den känns inte rätt alls tyvärr. Kanske blir bättre i verkligheten.

Verkar vara en vattendelare den där.. Var lite tveksam först, men efter att ha tittat några gånger tycker jag upplägget är rätt trevligt och framför allt mindre plottrigt än föregångaren (och även AP:s motsvarighet som ju delar både JLC:s urverk och tavelupplägg med VC:s förra Dual Time). Blir således tummen upp från min sida!

Önskemål: en 38-39mm Panerai med sandwich-tavla och kronskydd
38-39mm är för litet för en Panerai Luminor, det kommer bara se larvigt ut. Luminor ska vara stora. Men som Palle skrev så ta en titt på Due, 42mm är lite men fungerar fortfarande.
Ska även sägas att en Panerai upplevs inte lika stor som den är, trodde aldrig för något år sedan att jag skulle ha en klocka på 44mm men nu tycker jag min 112:a sitter perfekt.

Vacheron Constatin släppte en pre-sihh nyhet nån dag sen. En Dualtime i Overseas serien, se bilder:
overseas_06.jpg
overseas_02.jpg
overseas_05.jpg
Jag kan inte riktigt bestämma mig om den där tavlan, svårt att säga något eftersom jag inte har upplevt den i verkligheten men den blå skulle jag kunna tänka mig efter vad jag kan se på bilderna.

Verkar vara en vattendelare den där.. Var lite tveksam först, men efter att ha tittat några gånger tycker jag upplägget är rätt trevligt och framför allt mindre plottrigt än föregångaren (och även AP:s motsvarighet som ju delar både JLC:s urverk och tavelupplägg med VC:s förra Dual Time). Blir således tummen upp från min sida!
Helt klart bättre än den äldre varianten! Hade vart häftigt om VC släppte ett rött gummiband till den vita.

Hade velat se en dykare från Vacheron Constatin också, vad tror ni om det?
Jag tror det är väldigt tveksamt, även om jag gärna hade velat se resultatet. Men dykare passar tyvärr inte in i VC's nuvarande katalog och jag tror att Overseas är det närmsta sportklocka som vi kommer få se på mycket länge från VC.

Med det sagt har jag mer än gärna fel i detta och hoppas på motsatsen!:D

Tillbaka
Topp