• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIHH 2018 - The Tråd

Montblanc Star Legacy Nicolas Rieussec Chronograph.

https://www.hodinkee.com/articles/montblanc-star-legacy-chronograph-rieussec-introducing

Montblanc-Star-Legacy-Rieussec-Chronograph-2-768x964.jpg

Är det någon som ska gå på mässan? Själv råkar jag faktiskt vara i krokarna den 19e (då de öppnar för "pöbeln") och köpte biljett idag.

Börjar röra på sig ordentligt bland releaserna nu, AP har släppt en hel del kul under dagen om jag tolkat mitt instaflöd rätt. Någon som kan tipsa om en bra sida där man lätta kan ladda ned bilder för att hjälpa tråden här, Hodinkees websida var inte så medgörlig när jag skulle ladda hem.

Men varför tre knappar/kronor då? Hur som helst, det skall bli spännande att se.

Polaris och Tribute to Polaris var inte de enda med tre kronor. Det jag menade var att klockan kommer nog inte heta "tribute to polaris" eftersom det redan finns en sån. Men den kommer ha samma DNA. Efter att ha gjort en tribute to deep sea alarm framställde JLC en del klockor som är inspirerade av DSAs design. Jag tror att det kommer bli ungefär samma sak här.

Min gamla AMVOX1 hade tre kronor också och egentligen var det samma boett och urverk som Tribute to Polaris.

_C280882.JPG

Davide Cerrato, hjärnan bakom Tudors Heritage-satsning från 2014 är numera chef på MontBlanc och de har visat sina nya dinkor från 1858-serien idag. Gillar helt klart deras Minerva-inspiration som ligger bakom dessa två, skulle gärna ta kronografen faktiskt!

Mixen mellan stål och brons är inte alls dum!

montblanc 2.jpg
montblanc 1.jpg

Den här limited edition serien med ett trevligt Minerva-verk i var inte heller dum, dock sprang prislappen iväg till 28.000 EUR och enbart 100 tillverkade.
Monopusher är ju dock inte helt dumt. Gillar även den gröna tavlan.

monopusher 2.jpg
Monopusher 1.jpg

Jag gillar idén med VC, men helvere vad jag inte tycker om deras Day-date eller Complete calender. Indexeringen är utomordentligt känslolös och tråkig i mitt tycke, inte alls som annat de gjort!
Men utöver det gillar jag den skarpt.

Tillbaka
Topp