• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2019 - The Tråd!

M.L.

Vacheron
2-Faktor
132782E0-5A94-4A90-A6AC-46F1773338C8.jpeg

Nix, det är till PAM985 upplevelsen ingår. Den pyntar man dock 39 900 euro för... Fridykningsupplevelsen hör till PAM983, och fridykaren är Guillaume Néry.
Mike Horn är världens just nu levande mest kända explorer och upplevelsen med Horn genomförs på Svalbard..
@Compiss
All text tryckt på glaset istället för på tavlan? Fräckt isf!:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
132782e0-5a94-4a90-a6ac-46f1773338c8-jpeg.1018302

Varför gör inte fler detta? (Den naturliga följdfrågan blir om det överhuvudtaget finns fler tillverkare som gjort detta?) Galet läcker effekt!:cool:
Gjorts på tokisade klockor förr och har en 90-talsomega med lysmassan på glaset. Vet att det finns JLC med lysmassa på glasets insida från 50-60-talet. Rätt opraktiskt i längden och ser lätt lite billigt ut med texten på glaset. Håller dock med om att det är lite kul.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Gjorts på tokisade klockor förr och har en 90-talsomega med lysmassan på glaset. Vet att det finns JLC med lysmassa på glasets insida från 50-60-talet. Rätt opraktiskt i längden och ser lätt lite billigt ut med texten på glaset. Håller dock med om att det är lite kul.
Kul! Har du några bildexempel? Varför opraktiskt? (Ligger texten på ovansidan av glaset förstår jag det opraktiska, men borde väl gå att göra på undersidan av glaset? Vi har olika uppfattning om huruvida det ser billigt ut eller inte, men det är så det ska vara, vi kan inte alltid tycka likadant!:))
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kul! Har du några bildexempel? Varför opraktiskt? (Ligger texten på ovansidan av glaset förstår jag det opraktiska, men borde väl gå att göra på undersidan av glaset? Vi har olika uppfattning om huruvida det ser billigt ut eller inte, men det är så det ska vara, vi kan inte alltid tycka likadant!:))
Problemet är att du inte kan få någon slags ytstruktur då glaset är slätt, men visst, vi tycker alla olika. Opraktiskt då man kan behöva byta glas och att det inte är alltid som urmakare lägger märke till detta innan det är för sent. Gäller även att få på glaset rakt...
Min Omega:
4b7bd727-49ae-4a46-a299-dff23874cfd4-jpeg.759119

Såg nu att JLCn faktisk hade det på inre spännringen:
1331398982517
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Problemet är att du inte kan få någon slags ytstruktur då glaset är slätt, men visst, vi tycker alla olika. Opraktiskt då man kan behöva byta glas och att det inte är alltid som urmakare lägger märke till detta innan det är för sent. Gäller även att få på glaset rakt...
Min Omega:
4b7bd727-49ae-4a46-a299-dff23874cfd4-jpeg.759119

Såg nu att JLCn faktisk hade det på inre spännringen:
1331398982517
Trevligt exempel med Omegan! Tackar jag för!:) Ser dock inte på JLC:n (kan dock bero på att jag inte vet vad som är "inre spännringen, och jag helt enkelt inte riktigt vet var jag ska leta?)
Förstår att det kan vara problem när man byter glas, har däremot svårt att förstå din andra invändning, vari ligger det viktiga i en ytstruktur? Gör du det rätt på ovansidan föreligger det inget problem med att få en ytstruktur (med laserskärare iaf)? Men misstänker att jag missuppfattat vad du menar?
Nice!:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Trevligt exempel med Omegan! Tackar jag för!:) Ser dock inte på JLC:n (kan dock bero på att jag inte vet vad som är "inre spännringen, och jag helt enkelt inte riktigt vet var jag ska leta?)
Förstår att det kan vara problem när man byter glas, har däremot svårt att förstå din andra invändning, vari ligger det viktiga i en ytstruktur? Gör du det rätt på ovansidan föreligger det inget problem med att få en ytstruktur (med laserskärare iaf)? Men misstänker att jag missuppfattat vad du menar?

Nice!:)
Laserskärare? Texten är ju tryckt på glaset? Ett tryck är ju mer eller mindre tredimensionellt när det sitter på en tavla. Ser du bara baksidan av trycket genom ett glas får du inte denna effekt.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Laserskärare? Texten är ju tryckt på glaset? Ett tryck är ju mer eller mindre tredimensionellt när det sitter på en tavla. Ser du bara baksidan av trycket genom ett glas får du inte denna effekt.
Då är jag med på vad du menar!:oops:
Vi har en laserskärare på mitt jobb. Som denna (se bild). Trodde att det var gjort med en sådan (och då får du ytstruktur på glas). Inte med tryck. Då återstå ju frågan varför de trycker texten när det finns roligare alternativ?
xplaser-1024x768.jpg
 
Topp