HA! 10 st nya RMs "karamel-kollektionen"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.richardmille.com/en/magazine/collection-richard-mille-bonbon/
@Hexagon
Fy, vilka gräsliga klockor. Ser ut att rikta sig till barn, typ 79:- på Glitter.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HA! 10 st nya RMs "karamel-kollektionen"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.richardmille.com/en/magazine/collection-richard-mille-bonbon/
@Hexagon
Surfat klockar varje dag i flera år och tycker fortfarande att en Nautilus är ful. AP har jag däremot alltid gillat. Det enda som krävs för att en VC Overseas blir superpoppis är att nån rappare lär sig rimma Constantin med något hiphop-tufft
Om du inte gillar min AP, så har jag flera.. (passning till Groucho Marx -”Those are my principles, and if you don't like them...well I have others”Jag är lite av samma åsikt. Tycker inte att nautilus är ful, men något tråkiga kan dom vara. AP det samma. Väldigt hypade är dom dock.
VC overseas eller JLC (speciellt nya emaljerna) är väldigt fina.
RM gör väl roliga klockor men där kan man snacka hype.
Så, inte direkt fula, men något tråkiga.
Att man sedan väljer en senapsgulbrun tavla gör väl inte saken bättre. En vanlig AP som jag tycker är småtråkig har åtminstone väckt känslor hos mig.
APs nya 1159r är ok....om man flyttar datumfönstret. Månfasen är fin
Det finns 5-minutersmarkeringar som syns när man drar ut kronan. Dra igång plingandet för att klura ut vad klockan tycker att den är. Dra ut kronan och justera tiden med +/-5minuters precision.Blinde och tålmodige.. satan vilket meck att ställa den rätt![]()
Om du inte gillar min AP, så har jag flera.. (passning till Groucho Marx -”Those are my principles, and if you don't like them...well I have others”
![]()
![]()
Tror snarare det handlar om status hos tex RO och Nautilus, hade inte alla från alla håll hela tiden påmint en om att de är ”designklassiker” ”de som räddade klockindustrin” snygga och dyra. Dessa modeller når ju utanför klocksfären tillochmed, och bär framgångsrika artister/idrottssjärnor/kändisar dessa modeller vill såklart gemene man också bära dem.
Såklart tycker man att dessa modeller är snygga till slut, för det ska man ju tycka och det tycker alla som är framgångsrika. Finns ju dock en anledning att ingen som inte är klockintresserad bär en Overseas, eller ens hört om märket VC. De har helt enkelt misslyckats med det som AP och PP lyckats med, trots en lika klassisk modell.
(Roligare med en bild också)
![]()
Whaaat...! Jag tycker dem va coolaFy, vilka gräsliga klockor. Ser ut att rikta sig till barn, typ 79:- på Glitter.![]()
Jävligt onytt, IWC ligger som vanligt långt efter. Samma med Panerai, kolfiber är inte direkt poppis 2018 utan känns snarare 2012 precis som brons. IWC har dessutom missuppfattat konceptet och gjort flygarklocka i brons. Tokar.Är grönt och brons något nytt? IWCn har ju redan varit uppe och jag diggar den!
Tycker även dessa två i, nästan, samma färgkombinationer är läckra!
![]()
![]()
Synd att Moser gör så stora klockor. Deras pioneer kunde varit en aquanut dräpare. Men 43mm...Har inte Mosers Pioneer Diver fått märkligt lite uppmärksamhet? Kan inte ens hitta ett foto på den.
Ser den lite för konstig ut? Vet inte vad jag ska tycka. Den intresserar mig iallafall.
+1Fy, vilka gräsliga klockor. Ser ut att rikta sig till barn, typ 79:- på Glitter.![]()
Oj! 43 är stort. Aquanaut är framförallt en extremt tunn badvänlig automatklocka i mina ögon.Synd att Moser gör så stora klockor. Deras pioneer kunde varit en aquanut dräpare. Men 43mm...
Mycket av tjockleken sitter dock i det rätt kraftigt kupade glaset. Jag har fortfarande en förhoppning att det bärs bättre (om jag nån gång får prova) än det ser ut när man bara ser siffrorna.Oj! 43 är stort. Aquanaut är framförallt en extremt tunn badvänlig automatklocka i mina ögon.
Pioneer är nästan dubbelt så tjock, vilket avskräcker mer än diametern för mig.
Gillar nog ändå inte blandningen av elegant tavla och dykarring nu när jag tittat mer på Watchuwants video med Pioneer Divern.
Endeavour Centre Seconds (inte en liten klocka heller, med sina 41/12(?)mm) är mer lockande trots mindre badvänlighet.
Mycket av tjockleken sitter dock i det rätt kraftigt kupade glaset. Jag har fortfarande en förhoppning att det bärs bättre (om jag nån gång får prova) än det ser ut när man bara ser siffrorna.
Nu ska Panerai bara släppa Mike Horn edition i 44mm och halvera priset så är jag nöjd![]()
Alla nya Submersiblemodeller från Panerai.
![]()
Två gamla modeller och en ny. Gött prishopp.
Dykaren från Moser kändes tråkig, dom kunde gjort mer än bara kasta på en dykarring.Oj! 43 är stort. Aquanaut är framförallt en extremt tunn badvänlig automatklocka i mina ögon.
Pioneer är nästan dubbelt så tjock, vilket avskräcker mer än diametern för mig.
Gillar nog ändå inte blandningen av elegant tavla och dykarring nu när jag tittat mer på Watchuwants video med Pioneer Divern.
Endeavour Centre Seconds (inte en liten klocka heller, med sina 41/12(?)mm) är mer lockande trots mindre badvänlighet.
Håller med! NK ska byta lokaler till andra hörnet (kanske redan klart?) och har för mig en av säljarna sa att det skulle bli en lite mysigare Piagethörna då
Noterar att de bytt svart mot vit bakgrund på datumet, vilket i mitt tycke är en försämring. Någon som vet vilka andra förändringar som gjorts?![]()
Gillar detta släpp från IWC. 36mm är mumma.
Är det inte en fördel för dykare om klockan är stor och tydlig?Synd att Moser gör så stora klockor. Deras pioneer kunde varit en aquanut dräpare. Men 43mm...
Står det DW? Nej det står visst AP!!!
Chrono ser MYCKET bättre ut!
Diskuterades lite kort tidigare i cartiertråden. Jag diggar den. Hodinkee släppte denna artikel idag https://www.hodinkee.com/articles/cartier-santos-dumont-hands-onHar nya Cartier Santos-Dumont diskuterats något?
Pratade om deras sportklocka. Men ja det var bra när dom användes till det. Stora 40mms dykare.Är det inte en fördel för dykare om klockan är stor och tydlig?
Det tänkte jag inte ens på men det har du rätt i.. Tycker den gått lite under radan knappt sett någon info.Noterar att de bytt svart mot vit bakgrund på datumet, vilket i mitt tycke är en försämring. Någon som vet vilka andra förändringar som gjorts?
Ny länk?
Diskuterades lite kort tidigare i cartiertråden. Jag diggar den. Hodinkee släppte denna artikel idag https://www.hodinkee.com/articles/cartier-santos-dumont-hands-on