• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sinn 556i, för liten på min arm?

Är denna klocka för liten på min arm?

• Nej, sitter perfekt!

Röster: 14 8.9%
  • Ja, ser ut som en barnklocka.

Röster: 112 70.9%
  • Funkar absolut!

Röster: 32 20.3%

• Totala väljare
    158
Halloj! Onödig tråd kanske ni tycker, men talar ganska ofta med @Widowmaker om storleken på denna klocka och han påpekar gång på gång att den är alldeles för liten och ser ut som en barnklocka på mig, jag håller givetvis inte med, i min mening den klockan som suttit bäst på mig än så länge, perfekt storlek som vardagsklocka. Så bara för skojs skull så måste jag starta en poll och höra efter vad forumet tycker!

Denna bilden tycker jag visar bra hur den sitter.
IMG_2320.JPG

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Den sitter perfekt. Den visar ju hur manligt grova dina handleder är. Alla andra är bara avis för de inte kan bära upp en klocka sådär. :)

Den sitter perfekt. Den visar ju hur manligt grova dina handleder är. Alla andra är bara avis för de inte kan bära upp en klocka sådär. :)

Ja avis. Och borde man inte då passa på att bära en klocka av större kaliber då?:) Är väl precis som med kläder?! Är du liten bär du Small och stegar sedan uppåt med Medium, Large och Extra Large. Eller är det manligt att bära Xs trots att min normala storlek är Large?

Du har fel!!!

vill du ha ryggdukningar eller den hårda sanningen?

Jag ger dig den hårda sanningen direkt, skaffa en klockan som passar dina manliga handleder.

Och därmed basta!

Adrian jag har också sagt det förut. Självklart ska du bära en klocka du gillar men jag är grymt avis på att du kan bära alla möjliga roliga klockor och speciellt grova dykare. Kör på större klocka. U1 sitter fan som gjutet på din handled!

Ja avis. Och borde man inte då passa på att bära en klocka av större kaliber då?:) Är väl precis som med kläder?! Är du liten bär du Small och stegar sedan uppåt med Medium, Large och Extra Large. Eller är det manligt att bära Xs trots att min normala storlek är Large?

Du har fel!!!

Det är ju så härligt retromanligt när klockan sitter litet på armen. Tänk förr! Då hade alla små ur! Tänk då hur ball @AdrianO n blir!
Han behöver inte hävda sig med stekpanner ;)

Jag har rätt!!!

Som jag sa i en tråd häromdagen där vi diskuterade storlekar så sitter 556 för litet på dig men pannan sitter perfekt. Många klockor där som satt sjukt snyggt på dig, särskilt 42mm och uppåt. Speciellt exp2 var verkligen på pricken! Suben tycker jag också ser lite på gränsen till liten ut.

Tillbaka
Topp