• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sinn 556i, för liten på min arm?

Är denna klocka för liten på min arm?

• Nej, sitter perfekt!

Röster: 14 8.9%
  • Ja, ser ut som en barnklocka.

Röster: 112 70.9%
  • Funkar absolut!

Röster: 32 20.3%

• Totala väljare
    158
Bergaren:
IMG_1442.JPG

AdrianO:
IMG_1539.JPG

Tack för kaffet :)
Jag tycker den gör sig bäst på mina stora armar, kanske är jag heeeelt skadad...

Säger det igen, smaken är som baken.

En sak jag kan säga säkert dock är att jag ALDRIG kommer välja bort en klocka på grund av att andra tycker den är liten, gillar jag den och tycker att den funkar så tänker jag skita i alla andras åsikter. (Förutom alla som håller med mig dock;))

Senast ändrad:

En sak jag kan säga säkert dock är att jag ALDRIG kommer välja bort en klocka på grund av att andra tycker den är liten, gillar jag den och tycker att sen funkar så tänker jag skita i alla andras åsikter. (Förutom alla som håller med mig dock;))
Väl talat! Det är ju trots allt du som ska se den varje dag på din handled! :)

Får väl gå mot strömmen och säga att jag tycker att den passar bra. Varför? Det är en otroligt snygg klocka i klassisk modell, likt Rolex Explorer, DJ, Longines etc. De ska inte se annorlunda ut.

Själv är jag i motsatt position. Jag älskar Panerai. Har 17cm runt handleden.

Testa ta en bild med en skjorta eller tröja som höjer sig över klockan lite. Tror det skulle få en del att ändra åsikt. Bild-komposition is all.

Utav alla bilder och annat.... så är panerai helt rätt för dig. Den satt som gjutet på handleden. Bara att spara ihop till en :)

Riktigt snygg var den. Tänk på oss kyckling-armar. Vi drömmer våta drömmar om att kunna bära upp en panna utan att det ser ut som ett tefat :)

Utav alla bilder och annat.... så är panerai helt rätt för dig. Den satt som gjutet på handleden. Bara att spara ihop till en :)

Riktigt snygg var den. Tänk på oss kyckling-armar. Vi drömmer våta drömmar om att kunna bära upp en panna utan att det ser ut som ett tefat :)
Många är de klockor som jag fått ge upp tanken på att köpa enbart för att länkarna vart för korta. Livet är underbart eller hur :)

@AdrianO
Att du bär en 38,5 är som att jag bär en 34. Dvs, det funkar alldeles utmärkt men det kan kännas lite litet. Därför bär jag minst 36. Kanske det motsvarar ca 40 för dig?

Det kanske inte är din handled som det är "fel" på, utan klockan - 556:an ju verkligen no-nonsense och urtypen för en pedagogisk barnklocka (missförstå mig inte - jag gillar enkelheten hos den). J f r Explorern som har ungefär samma mått, men ger ett helt annat uttryck.

En sak jag kan säga säkert dock är att jag ALDRIG kommer välja bort en klocka på grund av att andra tycker den är liten, gillar jag den och tycker att den funkar så tänker jag skita i alla andras åsikter. (Förutom alla som håller med mig dock;))
Jag tänker börja med samma stil. Går tillbaka med det här gamla monstret innan mitt klockintresse tog vid :D
IMG_20171027_191345077.jpg

Tillbaka
Topp