Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Många har svarat och svarat bra. Sinn och Sjö Sandström är riktigt fina klockor. Jag har haft en Sinn 104 och funderar nu på en SS Worldtimer. Jag ångrar delvis att jag sålde min Sinn. Det är fantastiskt fina klockor och 104 är en riktigt användbar tool watch som man kan variera med läder, nato, perlon osv. SS är ett svenskt premiummärke med ambitionen att bygga riktiga timepieces. Deras designspråk attraherar mig starkt. Jag har dessutom hört från min urmakare att deras service är i särklass. Du har säkert redan valt klocka men om du inte gjort det föreslår jag SS. Du kan komplettera med en Sinn längre fram.Hej KS
Riktigt sugen på att slå till på min första riktiga klocka. Har snöat in på två märken men lutar mest åt någon SS, den ska bäras till allt och vara en Every day Watch.
Vad har ni för tankar om dessa två märken och modeller? vad klär era handleder?
// Engo
(Lånade bilder)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Rock On!Var inne och prova några SS idag och gillar dem skarpt. De skulle få in en Worldtimer 41 mm om några veckor, 36 mm kändes alldeles för liten..
RSC med blå urtavlan kändes mumma! 🤗
Då jag är utan möjlighet att pröva en Sinn och med grymt bra känsla från SS så lutar det åt en Svensk klocka 👍🏽
Härlig position du är i! Ny inför klockor och koll på dessa grymma märken. Kör på en SS men om intresset för klockor växer så röstar jag för att komplettera med en Sinn U50 som något mer rugged att variera med.Var inne och prova några SS idag och gillar dem skarpt. De skulle få in en Worldtimer 41 mm om några veckor, 36 mm kändes alldeles för liten..
RSC med blå urtavlan kändes mumma! 🤗
Då jag är utan möjlighet att pröva en Sinn och med grymt bra känsla från SS så lutar det åt en Svensk klocka 👍🏽