Nu har jag sovit på saken
Jag tycker att man i första hand skulle ha startat en egen webbshop, precis som
@yonsson redan påpekat att exempelvis Sinn och JLC har gjort.
Där tycker jag att man även skulle sälja tillbehör, stort som smått...allt från bandstift till länkar. Också att man skulle erbjuda "serviceförsändelser" dvs att man hade ett färdigt paket, (fysiskt paket alltså), som man skickade till kund om denna antingen ville serva eller rucka sin klocka. Det låter kanske krångligt men varianter på tjänsten finns ju redan, exempelvis hos "Knivbrev" där man beställer slipning över nätet, klickar i vilken typ av slipning man vill ha samt av hur många knivar, och sen får man ett paket hemskickat färdigfrankerat och klart. En sådan tjänst tror jag hade gjort extremt mycket för märkets premiumkänsla.
Jag står fast vid att placeringen under accessoarer är direkt skadlig för märket och att en separat kategori är nödvändig.
Det är toppen att man hittar nya sätt att öka tillgängligheten och igenkänningen av märket, men man måste verkligen tänka sig för i vilket sammanhang man placerar sin produkt. Som svar till
@Erik F finns det självklart en gränsdragning när det går från att vara bra till att vara dåligt. Harrods, NK, KaDeWe...absolut, men vi är nog överens om att Sjöö Sandström på Ellos eller Rusta hade varit varumärkes-harakiri.
I vanliga fall hade jag nog inte brytt mig så mycket över vart ett märke väljer att placera sin produkt, men nu vurmar jag verkligen för S&S så därför känns det viktigt.