• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sjöö Sandström releaseparty!

Tung bild, grymt läcker!
10606527_826910060682178_1426924265702795179_n.jpg

Skulle nog vara fräsch på ett gummi designad för denna klocka... Tänk lite aquanauten. Breda glasringen.. Lite sport-dressar stuket

• Like
Reactions: cab
Någon som kan belysa vad som är så speciellt med verket? Kör det på 3 eller 5Hz?
Jag förstår att det är tunt. Är klockan en tunn rackare? Svårbedömt på bilderna.

Känner inget köpsug efter denna klocka. Guldaren ser dock helt klart bra ut. Sedan är det ju roligt med ett svenskt klockmärke. Vore jag ekonomiskt starkare skulle jag gärna köpa aktier i bolaget för att stötta istället för att köpa en klocka...

En fråga; vilka andra klockmärken med urverk från Vaucher finns det?

Känner inget köpsug efter denna klocka. Guldaren ser dock helt klart bra ut. Sedan är det ju roligt med ett svenskt klockmärke. Vore jag ekonomiskt starkare skulle jag gärna köpa aktier i bolaget för att stötta istället för att köpa en klocka...

RM bla

Nu har SS lagt upp bild med brunt band. Riktigt bra
image.jpg

RM, Hermes och en hel del andra exklusiva "inhouse kalibrar" tillverkas av Vaucher. Trix of the trade, och sekretess med andra ord. Vaucher är på sitt sätt unika då man erbjuder "private label" såväl som legotillverkning av urverk i den högre skolan. Kanske lite av en "doldis" för de flesta.

http://www.parmigiani.ch/know-how/movements

http://blog.parmigiani.ch/content/complications-atelier

http://iwmagazine.com/2012/02/29/making-a-mille/

http://www.ablogtowatch.com/in-house-made-at-parmigiani-watches/3/

• Like
Reactions: par

Ekonomiskt starkare jo jo :)

Fast det är väl egentligen ganska ointressant om ett klockmärke är ungt eller gammalt

Nej absolut inte, för mig är det väldigt viktigt då det borgar för tradition och en lång historia av att kunna tillverka armbandsur av väldigt hög kvalite. Nu kan jag ju bara tala för mig själv men jag skulle nog gissa att det är viktigt för majoriteten av potentiella kunder och intresserade av armbandsur i den högre skolan hur länge ett märke varit verksamt. Även därför du kan läsa "Since 1901" och liknande i olika logotyper.

Nej absolut inte, för mig är det väldigt viktigt då det borgar för tradition och en lång historia av att kunna tillverka armbandsur av väldigt hög kvalie. Nu kan jag ju bara tala för mig själv men jag skulle nog gissa att det är viktigt för majoriteten av potentiella kunder och intresserade av armbandsur i den högre skolan hur länge ett märke varit verksamt.

Nja, det finns ganska gott om t.ex. tillverkare som erbjuder haute horlogerie, som inte har så långa anor. T.ex. Richard Mille och RGM har en hög status utan att stoltsera med en anrik historik. Hade man inte en extraordinär kvalité på sina klockor, så hade man knappast lyckas med att placera sig i toppskiktet. För att inte tala om en del Kinesiska tillverkare som lyckats med att slå sig fram bland eliten på kort tid. Jag förstår hur du tänker, men marknaden är nog inte riktigt så konservativ.

Nej absolut inte, för mig är det väldigt viktigt då det borgar för tradition och en lång historia av att kunna tillverka armbandsur av väldigt hög kvalite. Nu kan jag ju bara tala för mig själv men jag skulle nog gissa att det är viktigt för majoriteten av potentiella kunder och intresserade av armbandsur i den högre skolan hur länge ett märke varit verksamt. Även därför du kan läsa "Since 1901" och liknande i olika logotyper.

Jag håller med dig. En klocka är inte bara klockan i handen när det handlar om lyxprylar. Det handlar väldigt mycket om traditioner och historik, tidigare klassiker etc som bidrar till ett märkes image och de drömmar etc som köparen köper. Så ibland är en klocka inte bara en klocka. Det är därför man ser marknadsföring som handlar om allt från piloter till månfärder till idrottsstjärnor till James Bond och hundratals andra associationer.

Jag är inte mycket för guldklockor, rosé är bättre, men ingen riktig höjdare det heller. Denna ser dock riktigt bra ut! Tyvärr är väl 148 papp lite mycket för min del, speciellt med studentplånbok och allt. Jag tvivlar dessutom på att den kommer att sjunka i pris något kraftigare också...

Tyckte den svarta på stål såg klart bäst ut på webbplatsen. Hur kändes den i verkligheten?

Tillbaka
Topp