• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jag startade faktiskt den här tråden en gång i tiden... För att fira (knappt) fem år så kommer här en bild på min rykande färska Skydiver... Tack Svante i Globen.
79DA891B-5943-4D63-9A98-F37B79CFCEC7.jpeg
 

Stalrob

Cartier
ett citat från uppdateringen under nyhetsfliken på sjöös hemsida, från 25/8:
"We are really looking forward to an eventful autumn, where we have a lot in the pipeline that we are very excited to launch and show you."
Utifall någon annan också missat det.
Spännande, speciellt "a lot".
IMG_20200927_094159~2.jpg
mjaha, bjussar på en bild på min wt när jag ändå är igång.
 

Niklas Axelsson

Breitling
ett citat från uppdateringen under nyhetsfliken på sjöös hemsida, från 25/8:
"We are really looking forward to an eventful autumn, where we have a lot in the pipeline that we are very excited to launch and show you."
Utifall någon annan också missat det.
Spännande, speciellt "a lot".
IMG_20200927_094159~2.jpg
mjaha, bjussar på en bild på min wt när jag ändå är igång.
Mycket snygg WT! Yes läste också det på deras hemsida. Jag håller tummar och tår att de släpper en ny variant på deras tidigare modell landsort. Har ohälsosamma cravings på just den modellen..
 

Hawk100

Rolex
tror inte att det är landsorten de ska släppa nu, en ny variant på annual är däremot på gång
Jag har sagt det förut och säger det igen. Märkligt att man släpper Annual i slutet på året istället för i början....
(Ja, i år kan jag till viss del förstå att man haft svårt att få fram delar när tillverkarna stängde ner sina fabriker pga C-19). Om jag vore en ”vanlig” klockköpare skulle jag inte vilja köpa en 2020-edition när året nästan är slut!!!!
(Eller blir det vintagevärde på en sån klocka direkt??? ;))
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Jag har sagt det förut och säger det igen. Märkligt att man släpper Annual i slutet på året istället för i början....
(Ja, i år kan jag till viss del förstå att man haft svårt att få fram delar när tillverkarna stängde ner sina fabriker pga C-19). Om jag vore en ”vanlig” klockköpare skulle jag inte vilja köpa en 2020-edition när året nästan är slut!!!!
(Eller blir det vintagevärde på en sån klocka direkt??? ;))
de vill säkert få ut klockan i handlen när julshoppingen drar igång.

Att de inte lanserar den i januari eller februari kan jag förstå när folk har bränt en massa pengar i julhandeln
 

Niklas Axelsson

Breitling
tror inte att det är landsorten de ska släppa nu, en ny variant på annual är däremot på gång
Men man kan hoppas :) Tror inte att de kommer att släppa en annual nu, men jag har haft fel innan. Hade även varit roligt som SS kan släppa fler varianter av deras Royal Capital. Vad jag vet så kan man endast köpa modellerna med ädelmetaller i dagsläget. Inte alla som har 168k att lägga på en klocka. Vill gärna se fler varianter i stål.
 

Hawk100

Rolex
Men man kan hoppas :) Tror inte att de kommer att släppa en annual nu, men jag har haft fel innan. Hade även varit roligt som SS kan släppa fler varianter av deras Royal Capital. Vad jag vet så kan man endast köpa modellerna med ädelmetaller i dagsläget. Inte alla som har 168k att lägga på en klocka. Vill gärna se fler varianter i stål.
Det finns ju en optimist som försöker sälja en för 130’ på blocket! Bara att slå till.... Du sparar ju 38’!! ;)
 

David71

Rolex
2-Faktor
Vi ser dock ljust på hösten och jobbar för fullt mot att lansera Annual Edition 2020 lite längre fram. Det känns väldigt kul att 2019 års modell togs emot så väl och det har varit ett stort tryck på intresseanmälningarna på årets modell.

Om ni är intresserade av att signa upp er på detta årets modell så gör ni det enklast via denna länken och fyller i formuläret lite längre ner på sidan: https://sjoosandstrom.se/collection/annual-edition/

Tror inte att de kommer att släppa en annual nu, men jag har haft fel innan.

Verkar som att du har fel ;)
 

Stalrob

Cartier
App, app! Den idén är redan framtagen och paxad från min sida :D Cred till @Martin. för som alltid grymma bilder.

cksj3.png
Men herregud! Den där måste bli förverkligad!

D8106369-7AAA-4BCF-8ACF-DD409EB4F08A.jpeg
På tok för länge sedan den här fick lite armtid! Men nu är det dags!!
Säg till om du blir less på den;)

Det känns lägligt att göra debut här i tråden nu, har ju trots allt varit ägare till min första Sjöö Sandström i ett par veckor nu.
Hittills enbart gott att säga! :)
B6F99238-9AB7-4D38-A34B-4F49CF9A1FB7.jpeg
Mycket snygg! Och välkommen!
 

Stalrob

Cartier
Topp