Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra trådstart och grattis till ny klocka!Jag startade faktiskt den här tråden en gång i tiden... För att fira (knappt) fem år så kommer här en bild på min rykande färska Skydiver... Tack Svante i Globen.
![]()
Det är jag ganska säker på att det gör
Är det ingen avsmalnande länk på den?I damvarianten av royal steel chronograph sitter ett kvartsverk, vilket verk är det baserat på?
Ingen aning. Jag har inte undersökt närmre innan jag vet vad som finns under ”huven”. Tycker den passar fint på bandÄr det ingen avsmalnande länk på den?
Känns väl som samma uppsättning sub dials på det vanliga ronda som brukar sitta i liknande klockor?Ingen aning. Jag har inte undersökt närmre innan jag vet vad som finns under ”huven”. Tycker den passar fint på band
ETA 251.274 tror jag.I damvarianten av royal steel chronograph sitter ett kvartsverk, vilket verk är det baserat på?
Mycket snygg WT! Yes läste också det på deras hemsida. Jag håller tummar och tår att de släpper en ny variant på deras tidigare modell landsort. Har ohälsosamma cravings på just den modellen..ett citat från uppdateringen under nyhetsfliken på sjöös hemsida, från 25/8:
"We are really looking forward to an eventful autumn, where we have a lot in the pipeline that we are very excited to launch and show you."
Utifall någon annan också missat det.
Spännande, speciellt "a lot".
mjaha, bjussar på en bild på min wt när jag ändå är igång.![]()
tror inte att det är landsorten de ska släppa nu, en ny variant på annual är däremot på gångMycket snygg WT! Yes läste också det på deras hemsida. Jag håller tummar och tår att de släpper en ny variant på deras tidigare modell landsort. Har ohälsosamma cravings på just den modellen..
Jag har sagt det förut och säger det igen. Märkligt att man släpper Annual i slutet på året istället för i början....tror inte att det är landsorten de ska släppa nu, en ny variant på annual är däremot på gång
Är vi igång med spekulationer igen? Kul!tror inte att det är landsorten de ska släppa nu, en ny variant på annual är däremot på gång
de vill säkert få ut klockan i handlen när julshoppingen drar igång.Jag har sagt det förut och säger det igen. Märkligt att man släpper Annual i slutet på året istället för i början....
(Ja, i år kan jag till viss del förstå att man haft svårt att få fram delar när tillverkarna stängde ner sina fabriker pga C-19). Om jag vore en ”vanlig” klockköpare skulle jag inte vilja köpa en 2020-edition när året nästan är slut!!!!
(Eller blir det vintagevärde på en sån klocka direkt???)
Ljusblå Chronolink isad med baguetter...![]()
Men man kan hoppastror inte att det är landsorten de ska släppa nu, en ny variant på annual är däremot på gång
Det finns ju en optimist som försöker sälja en för 130’ på blocket! Bara att slå till.... Du sparar ju 38’!!Men man kan hoppasTror inte att de kommer att släppa en annual nu, men jag har haft fel innan. Hade även varit roligt som SS kan släppa fler varianter av deras Royal Capital. Vad jag vet så kan man endast köpa modellerna med ädelmetaller i dagsläget. Inte alla som har 168k att lägga på en klocka. Vill gärna se fler varianter i stål.
Vi ser dock ljust på hösten och jobbar för fullt mot att lansera Annual Edition 2020 lite längre fram. Det känns väldigt kul att 2019 års modell togs emot så väl och det har varit ett stort tryck på intresseanmälningarna på årets modell.
Om ni är intresserade av att signa upp er på detta årets modell så gör ni det enklast via denna länken och fyller i formuläret lite längre ner på sidan: https://sjoosandstrom.se/collection/annual-edition/
Tror inte att de kommer att släppa en annual nu, men jag har haft fel innan.
Brukar ha fel ibland...Verkar som att du har fel![]()
Den hade man ju kunna lägga en eller annan peng påApp, app! Den idén är redan framtagen och paxad från min sidaCred till @Martin. för som alltid grymma bilder.
![]()
Men herregud! Den där måste bli förverkligad!App, app! Den idén är redan framtagen och paxad från min sidaCred till @Martin. för som alltid grymma bilder.
![]()
Säg till om du blir less på denPå tok för länge sedan den här fick lite armtid! Men nu är det dags!!![]()
Mycket snygg! Och välkommen!Det känns lägligt att göra debut här i tråden nu, har ju trots allt varit ägare till min första Sjöö Sandström i ett par veckor nu.
Hittills enbart gott att säga!
![]()
Men herregud! Den där måste bli förverkligad!
Säg till om du blir less på den
Mycket snygg! Och välkommen!
Snyggt! Är själv ute efter att uppdatera min worldtimer. Var köpte du ditt snygga band?Tror jag hittat hem med ett tvådelat nylonband.
![]()
Hittade en tråd om 2-piece Natos på watchuseek,där ägaren la upp ett inlägg med en tillhörande rabattkod "watchuseek" om jag inte missminner mig, så var tvungen testa.Snyggt! Är själv ute efter att uppdatera min worldtimer. Var köpte du ditt snygga band?