• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tycker ni om en urtavla till rs med lite fetare index. Jag skulle gärna se en liknande rolex op eller ss wt? Jag skulle köpa direkt. Gärna med lite fler färgval.
Hade samma fundering för ett tag sedan (se inlägg med PS) Jag tror det hade varit en hit :) @Sjöö Sandström

Vad tycker ni om en urtavla till rs med lite fetare index. Jag skulle gärna se en liknande rolex op eller ss wt? Jag skulle köpa direkt. Gärna med lite fler färgval.
Instämmer också. Jag hade velat ha en till sportigare SS förutom wt och skydiver. Nu kommer ju Landsort tillbaka men det finns nog en marknad för en lite tuffare royal steel.

Jag har dålig koll på Sjöö Sandström men tycker att royal steel chronograph kanske kan vara något. Jag har sett att de ligger på 36-37k nya men vad brukar vara ett rimligt pris för en beggad i välvårdat bruksskick, Fullset? Kommer de ut ofta till försäljning?

Jag har dålig koll på Sjöö Sandström men tycker att royal steel chronograph kanske kan vara något. Jag har sett att de ligger på 36-37k nya men vad brukar vara ett rimligt pris för en beggad i välvårdat bruksskick, Fullset? Kommer de ut ofta till försäljning?
De är riktigt fina, har tyvärr aldrig själv testat en. Om du kan tänka dig begagnat går det att tjäna en rejäl slant. Brukar komma upp någon då och då här på Klocksnack, ofta kring 15-20k🙂

Skydiver, yeah man 🤓
Robust, var ordet.
F95B7D9A-E712-4980-975B-000C7D881F35.jpeg

Lite offtopic måhända, men vad gäller köpforumet (innehållet i mina trådar där är dock uteslutande s&s)...
Har någon någonsin nappat för er?
Har inte fått ett enda PM för varken skydiver, chronolink, s1 automatic, eller guldklockan.
Min köptråd för chronolink på blocket genererade flera svar dock.
Lördagsfundering
IMG_20210522_121312.jpg

Lite offtopic måhända, men vad gäller köpforumet (innehållet i mina trådar där är dock uteslutande s&s)...
Har inte fått ett enda PM för varken skydiver, chronolink, s1 automatic, eller guldklockan.
Lördagsfundering
IMG_20210522_121312.jpg
Har samma känsla, via köp har det hänt Nada

Lördagsfundering
IMG_20210522_121312.jpg
Jag har då fått napp på flera köpesannonser, men kan ju bero på att det är klockor som inte säljs så ofta som du eftersöker?😉 Men skam den som ger sig, förr eller senare lär det väl ploppa upp en på K&S om inte annat🙂

Lördagsfundering
IMG_20210522_121312.jpg
Nope. Noll framgång i köpsektionen.

Tar väl en till lördagsfundering:

-SS skriver och VDrna snackade om kronans placering på royal steel modellerna (behagligt, inte skava mot handen), går även att hitta som beskrivning av produkten hos diverse återförsäljare.

-ORCen (och jag tror öven skydiver (?) Har knapparna smått vinklat uppåt (lättare att operera, svårare att trycka ner av misstag.

Så då till min fråga - Landsort? Vad hände där 🤣 antar att det är "tänkt attt" kronan ska peka upp längs armen och inte ned mot handen (?) Men samtidigt har jag inte sett en enda svart enkel (utan gmt) med det utförandet, kom den i det? Eller så frångicks det tänker helt?

Kom å tänka på det då detta verkar fundamentalt avvikande från resterande kollektionen utifrån av designvalet kring knappar/krona.

Och...

Proprietär bandinfästning, kom igen, kul att byta band ju. Och Det gör att mina barnbarns barn kanske hittar den i en låda någon dag om 100 år och smäller på ett vintageläder istället för en länk där hälften av metallen nöts bort eller ett torrt gummi som börjat smula.
Eller om man får för sig att dyka på riktigt så kan ju ett nato vara trevligt.

Håller tummarna att båda sakerna har setts över på nylanseringen.

Eller så har jag bara fel som vanligt 🤣

Tar väl en till lördagsfundering:

-SS skriver och VDrna snackade om kronans placering på royal steel modellerna (behagligt, inte skava mot handen), går även att hitta som beskrivning av produkten hos diverse återförsäljare.

-ORCen (och jag tror öven skydiver (?) Har knapparna smått vinklat uppåt (lättare att operera, svårare att trycka ner av misstag.

Så då till min fråga - Landsort? Vad hände där 🤣 antar att det är "tänkt attt" kronan ska peka upp längs armen och inte ned mot handen (?) Men samtidigt har jag inte sett en enda svart enkel (utan gmt) med det utförandet, kom den i det? Eller så frångicks det tänker helt?

Kom å tänka på det då detta verkar fundamentalt avvikande från resterande kollektionen utifrån av designvalet kring knappar/krona.

Och...

Proprietär bandinfästning, kom igen, kul att byta band ju. Och Det gör att mina barnbarns barn kanske hittar den i en låda någon dag om 100 år och smäller på ett vintageläder istället för en länk där hälften av metallen nöts bort eller ett torrt gummi som börjat smula.
Eller om man får för sig att dyka på riktigt så kan ju ett nato vara trevligt.

Håller tummarna att båda sakerna har setts över på nylanseringen.

Eller så har jag bara fel som vanligt 🤣
Har de inte redan bekräftat att bandfästningen kommer vara densamma på nya? Har för mig att de nämnde det i AW:n med Erikson Ur.

Tillbaka
Topp