• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kul förmiddag :) Worldtimer till mig och Royal Steel till frugan, men den får hon vänta med att se till helgen

20210525_114728.jpg

För er som har lite mer erfarenhet av SS: Ställer de rundade hörnen närmast botten vid bandhornen till det vid byte till länk? Ser ut som om det blir lite mer pyssel än en traditionell form? Nåt man borde tänka på? Gummit lär få vara kvar över sommaren men köpte länken för att ha efter att strandsäsongen är över :)

För er som har lite mer erfarenhet av SS: Ställer de rundade hörnen närmast botten vid bandhornen till det vid byte till länk? Ser ut som om det blir lite mer pyssel än en traditionell form? Nåt man borde tänka på? Gummit lär få vara kvar över sommaren men köpte länken för att ha efter att strandsäsongen är över :)
Supersmidigt att byta. Men det är annorlunda stift till länken. Längre vill jag minnas.

Inge mer bök än vanlig länk!
Supersmidigt att byta. Men det är annorlunda stift till länken. Längre vill jag minnas.
Konstigt nog är det längre sprint (terminologin?) på de stiften till länk, dvs att de fjädrar ut längre, men det är irrelevant då det är 20mm mellan bandhornen, så kommer ändå tryckas ihop till samma storlek.

Stiften till länken till länken är även mycket tunnare, så de som kommer med gummit får inte plats genom hålen i ändlänkarna.

Med det sagt, nu beskrev jag stiften som kommer med produkten, så länge man hittar ett stift i rätt mått så passar det såklart utmärkt.

Inge mer bök än vanlig länk!

Konstigt nog är det längre sprint (terminologin?) på de stiften till länk, dvs att de fjädrar ut längre, men det är irrelevant då det är 20mm mellan bandhornen, så kommer ändå tryckas ihop till samma storlek.

Stiften till länken till länken är även mycket tunnare, så de som kommer med gummit får inte plats genom hålen i ändlänkarna.

Med det sagt, nu beskrev jag stiften som kommer med produkten, så länge man hittar ett stift i rätt mått så passar det såklart utmärkt.
Stämmer!, du mäter med bandstiften hoppressade. Finns många kvaliteter och hårdhet på fjädrar. Formel 1 är en bra förövning om du ska bli expert🙂
Kan kolla om du vill men 1,6 diameter verkar passa de flesta S&S, så lite åt det smala hållet. Gummit kan ta uppåt 1,8mm.

Och klockan i vattnet över denna bild är 020234?
Jag utgick från att det är samma klocka!
Så mitt svar är fortfarande 020265
Käkar hemmagjord pizza
66868543-8EA6-4A75-B575-C2B4A7AD78C0.jpeg

Tycker det blev rätt somrigt ändå..
Hiss eller diss?
B5411BE0-11CA-4662-B51B-03E84A0E32D7.jpeg

Försöker lära dottern viktig information.
Hon fyller trots allt snart ett och bör veta vad pappa har på armen.
81F487A0-A00B-45B3-B1A1-24C9E1FA4DB7.jpeg

Frun behövde inte vänta ända till lördag utan fick klockan redan idag! Vi fick varsitt SMS från Brookfield om klockförsäkring :D Så, the cat was out of the bag och lika bra att ge klockan direkt! Hon blev superglad så det är kul :)

20210526_125222.jpg

Jag har bytt till länk, sitter finfint även så.

Frun behövde inte vänta ända till lördag utan fick klockan redan idag! Vi fick varsitt SMS från Brookfield om klockförsäkring :D Så, the cat was out of the bag och lika bra att ge klockan direkt! Hon blev superglad så det är kul :)

20210526_125222.jpg

Jag har bytt till länk, sitter finfint även så.
Stort grattis till er båda för oerhört fina klockor! Känner igen det där och man vill bara ge presenten på en gång :) Den blå WT tavlan är lite utav en favorit för mig.

Förresten, jag tycker halvlänken som följer med ser ut att vara mindre än en halv normal länk, s a s. Kan det stämma? Saknar vettig mätutrustning... Länken ör lite stor nu men tror att den blir för liten om jag byter en hel länk mot halvlänken, men om jag kan korta det något med två halvlänkar kanske jag kan komma i mål.

20210527_090238.jpg

Tillbaka
Topp