• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Är det inte första gången det har gått att välja mellan 32, 36 och 41mm? Hur är fördelningen, eller är det 86st av varje storlek @Sjöö Sandström ?

Det är väl inget som spoilas eftersom S&S själva har publicerat bilder @Nissestr ? Hade man velat göra ett exklusivt KS-event hade det ju varit en sak, men nu ser jag ingen anledning att hålla igen med bilder.

Annual21_3sizes.jpg
Har hört att totalen fortfarande kommer vara 86 stycken. Med andra ord är det inte helt spikat hur många per storlek som kommer tillverkas. Känns kanske lite krångligt för S&S men samtidigt lite kul 😊
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skulle gissa att den kommer att sälja riktigt bra. Kanske till och med att den säljs slut snabbast av de tre storlekarna :)
Ja en 32mm i Quartz var smart, däremot tycker jag att priset på dryga 17.000kr var rätt saftigt för en sådan🙄 Men med det sagt hade jag gärna sett sambon med den runt handleden, eller varför inte matcha henne med en egen till och med?👌
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Sjöö fans,
Som många av er redan sett så finns nu årets Annual Edition 2021 ute med Sveriges kanske starkaste tjej på baksidan.
Klockans tavla är riktigt sober. Som vanligt bättre i verkligheten än som på bild.
41 och 36mm kostar 25.800.- medans 32mm ligger på 17.800.-.
Varmt välkomna att boka ditt ex.
SS Annual Edition 2021.png
SS Annual Edition 2021 baksidan.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja en 32mm i Quartz var smart, däremot tycker jag att priset på dryga 17.000kr var rätt saftigt för en sådan🙄 Men med det sagt hade jag gärna sett sambon med den runt handleden, eller varför inte matcha henne med en egen till och med?👌

Jag hade gärna sett ett kompletterande band i orange för att få lite mer färg och liv i paketet som helhet. Ett nato hade varit enkelt att smyga med i paketet utan att behöva korrigera priset.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade gärna sett ett kompletterande band i orange för att få lite mer färg och liv i paketet som helhet. Ett nato hade varit enkelt att smyga med i paketet utan att behöva korrigera priset.
Håller helt med dig, alternativt ett läder/gummi med orangea sömmar/detaljer. Men ja något band med lite orange hade varit en bra kombo till denna👍
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Håller helt med dig, alternativt ett läder/gummi med orangea sömmar/detaljer. Men ja något band med lite orange hade varit en bra kombo till denna👍
Visst hade det varit kul men nåt mer utsvävande men hade det sålt? Hur många pippifans finns det (som lägger 25000 på en klocka dessutom)? Kolla bara på Leet-WT, de körde på temat och ingen vill ha den.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Visst hade det varit kul men nåt mer utsvävande men hade det sålt? Hur många pippifans finns det (som lägger 25000 på en klocka dessutom)? Kolla bara på Leet-WT, de körde på temat och ingen vill ha den.
Det har du rätt i, för mig blev den lite väl lik en vit tavla på håll. Hade kanske velat haft tydligare kontraster i tavelmönstret. Men jag gissar att det är som vanligt, ju mer jag ser den desto mer kommer jag gilla den!
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Jag håller med. Gillar den men är inget jag associerar med pippi. Som någon tidigare skrev så påminner mönstret mer om japanska sand trädgårdar - Zen garden (som ska ingiva lugn och tanke) och inte Pippi som är en färgstark figur :)
zengarden2.jpg
Jag tror att om de bara skipat Pippi-kopplingen och bara kör samma klocka minus gravyren på baklocket så hade det gått lättare. Nu blev det nog bara lite dissonans mot förväntningarna.

Tycker spontant att den ser toppen ut. Blir lite sugen att byta in min RSC41 mot en Pippi på 36.
image.jpg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Bästa Sjöö fans,
Som många av er redan sett så finns nu årets Annual Edition 2021 ute med Sveriges kanske starkaste tjej på baksidan.
Klockans tavla är riktigt sober. Som vanligt bättre i verkligheten än som på bild.
41 och 36mm kostar 25.800.- medans 32mm ligger på 17.800.-.
Varmt välkomna att boka ditt ex.
SS Annual Edition 2021.png
SS Annual Edition 2021 baksidan.jpg
Intressant att få se den i verkligheten men en sådan kan det nog bli. Fasiken vad snygg älskar hela reliéf tänket. I 36mm skadar knappast.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det har du rätt i, för mig blev den lite väl lik en vit tavla på håll. Hade kanske velat haft tydligare kontraster i tavelmönstret. Men jag gissar att det är som vanligt, ju mer jag ser den desto mer kommer jag gilla den!

Jag skulle tro att man upplever mönstret på ett helt annat och mer tydligt sätt när klockan sitter på armen mot vad man gör från en bild. S&S tavlor brukar komma till sin rätt live och samtliga av mina Chronolink-tavlor kan bekräfta detta.

Alltid knepigt med en accentfärg. Hur mycket orange ska man använda sig av innan det blir så mycket färg att det riskerar att skrämma bort potentiella köpare. Man hade ju kunnat smacka dit en tunn ytterlinje i orange eller gått all in och färglagt vissa av linjerna på tavlan, men jag tror att det här är väl avvägt Men att man missat lite öppet mål med att inte inkludera ett orange nato/gummi.

EDIT: Eller ännu hellre ett paracord som @Sebastard postade 👆
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt fin tycker jag men det känns noll Pippi. Vitt, stramt och cleant är det sista man tänker på när det gäller henne. För att citera boken: "Hennes hår hade samma färg som en morot och var flätat i två hårda flätor som stod rätt ut. Hennes näsa hade samma fason som en mycket liten potatis, och den var alldeles prickig av fräknar. Under näsan satt en verkligen mycket bred mun med friska, vita tänder. Hennes klänning var rätt egendomlig. Pippi hade själv sytt den. Det var meningen, att den skulle bli blå, men det blå tyget räckte inte, så Pippi fick lov att sy dit lite röda tygbitar här och där. På hennes långa, smala ben satt ett par långa strumpor, den ena brun och den andra svart. Och så hade hon ett par svarta skor som var precis dubbelt så långa som hennes fötter. De skorna hade hennes pappa köpt åt henne i Sydamerika, för att hon skulle ha litet att växa i, och Pippi ville aldrig ha några andra".

Med det sagt så är det nog den snyggaste Royal Steel hittills! 👍
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skulle tro att man upplever mönstret på ett helt annat och mer tydligt sätt när klockan sitter på armen mot vad man gör från en bild. S&S tavlor brukar komma till sin rätt live och samtliga av mina Chronolink-tavlor kan bekräfta detta.

Alltid knepigt med en accentfärg. Hur mycket orange ska man använda sig av innan det blir så mycket färg att det riskerar att skrämma bort potentiella köpare. Man hade ju kunnat smacka dit en tunn ytterlinje i orange eller gått all in och färglagt vissa av linjerna på tavlan, men tror att det har är väl avvägt Men att man missat lite öppet mål med att inte inkludera ett orange nato/gummi.
Helt säkert lär tavlan upplevas ännu bättre när den ses live. Och jag tycker redan att den är snyggare än vad den var för 5 min sedan. Men det är som att något saknas ändå för mig, precis som du säger, lite mer orangea detaljer eller liknande. Särskilt om det ska vara en Pippi Edition, då vill man ha lite mer färg😁

Och ja ett passande extraband missade de helt klart🙂
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag tror att om de bara skipat Pippi-kopplingen och bara kör samma klocka minus gravyren på baklocket så hade det gått lättare. Nu blev det nog bara lite dissonans mot förväntningarna.

Tycker spontant att den ser toppen ut. Blir lite sugen att byta in min RSC41 mot en Pippi på 36.
image.jpg
Tror du kan ha en poäng med det men samtidigt så ligger man i tiden med bilden av Pippi som självständig och stark. Jag gillar det.
 

Björklund

Panerai
Jag tycker den är riktigt fin med en smakfull koppling. En perfekt present till allas fruar/flickvänner för att visa att man tycker de är starka som Pippi!
Min fru fyller strax 39. Hade varit perfekt som 40års-gåva men det blir ju rätt svårt att köpa present nästa år om jag köper denna nu.......... 😀
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hur är det med vanliga vita tavlan, matchar färgen på tavlan även datumsnurran? Jag tycker personligen det är roligt och slinker in diskret när datumskiva/tavla har samma färg. I detta fallet är ju tavlan mer "gräddig" medans datumet går åt det kritvita hållet, vilket ju adderar en till färg i designen kontra det lilla orangea i året, röda sekundspetsen och texten
 

Stalrob

Cartier
Att gilla:
-tavelstrukturen, väldigt väldigt snygg! Hade varit mer lämplig som orange dock?
-mycket väl packeterat.
-baklocket

Ogillar:
-enkel stavindex vid 12, två stycken är snyggare. En 12:a är ännu snyggare.

- tycker det är dags att sluta skylta med annual på urtavlan, räcker med baksidan, denna textsekvens är dock mycket snyggare än tidigare iterationer.

- deras vanliga versioner är numrerade, medan annual är en av 86, nå, har jag 5/86 eller 54/86?🤣

- pippi, sorry guys, inget fan.
Missanpassade unge som utan aktivt föräldraskap med tydlig gränssättning resulterat i en stor bäbis, på riktigt, vem hade velat ha en sån unge?.

Går inte i skolan, lever på bidrag, har socialen på besök.

Osäker på svenska värderingar, känns som efterhandskonstruktion för att värderingar och värdegrunder är detta årtiondets största inneord?

Själv tycker jag man kan associera henne med styrka (hon bär en häst för tusan), rättvis(på sitt egna vis), fri från samhällets tyglar (även fastän hon lever på bidrag från hennes far och sannolikt samhället), orangea flätor och prickig ansikte, och en omotiverad självsäkerhet utan förmåga till självreflektion.

Definitivt inte självständig, det enda självständiga hon gör är att hon lyckas, med nöd och näppe bo själv utan vuxna i närheten.

Så skulle egentligen klassa pippi mer som en stark motvikt gentemot svenskhet.
Tommy och Annika, där har ni Svenska värdering och beteenden.

Men berättelserna är väldigt roliga, och det är en bra fiktiv karaktär, Astrid gjorde ett bra jobb där!

Conclusion:
Snyggaste annual hittills, men blir sannolikt inget köp för min del.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Säger som många av er; rätt snygg. Men den är stram och clean som ju inte är något jag associerar till Pippi. Håller också med om att det hade varit svårt att sälja en klocka med mer vågade "Pippi-färger" eller design men varför då välja Pippi som tema till att börja med? Känns som en dålig match.

Fortsätter fundera på vilken som ska bli min första S&S för det blir tyvärr inte denna 🤔
 
Topp