Att gilla:
-tavelstrukturen, väldigt väldigt snygg! Hade varit mer lämplig som orange dock?
-mycket väl packeterat.
-baklocket
Ogillar:
-enkel stavindex vid 12, två stycken är snyggare. En 12:a är ännu snyggare.
- tycker det är dags att sluta skylta med annual på urtavlan, räcker med baksidan, denna textsekvens är dock mycket snyggare än tidigare iterationer.
- deras vanliga versioner är numrerade, medan annual är en av 86, nå, har jag 5/86 eller 54/86?
- pippi, sorry guys, inget fan.
Missanpassade unge som utan aktivt föräldraskap med tydlig gränssättning resulterat i en stor bäbis, på riktigt, vem hade velat ha en sån unge?.
Går inte i skolan, lever på bidrag, har socialen på besök.
Osäker på svenska värderingar, känns som efterhandskonstruktion för att värderingar och värdegrunder är detta årtiondets största inneord?
Själv tycker jag man kan associera henne med styrka (hon bär en häst för tusan), rättvis(på sitt egna vis), fri från samhällets tyglar (även fastän hon lever på bidrag från hennes far och sannolikt samhället), orangea flätor och prickig ansikte, och en omotiverad självsäkerhet utan förmåga till självreflektion.
Definitivt inte självständig, det enda självständiga hon gör är att hon lyckas, med nöd och näppe bo själv utan vuxna i närheten.
Så skulle egentligen klassa pippi mer som en stark motvikt gentemot svenskhet.
Tommy och Annika, där har ni Svenska värdering och beteenden.
Men berättelserna är väldigt roliga, och det är en bra fiktiv karaktär, Astrid gjorde ett bra jobb där!
Conclusion:
Snyggaste annual hittills, men blir sannolikt inget köp för min del.