Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Säger som många av er; rätt snygg. Men den är stram och clean som ju inte är något jag associerar till Pippi. Håller också med om att det hade varit svårt att sälja en klocka med mer vågade "Pippi-färger" eller design men varför då välja Pippi som tema till att börja med? Känns som en dålig match.
Fortsätter fundera på vilken som ska bli min första S&S för det blir tyvärr inte denna![]()
Ja den står ju lite på tur! Någon av färgerna... Men känner lite att jag eventuellt har för mycket pengar låsta i klockor redan så har lagt köp/fortsatt utforskning lite på isTycker att WT36 är klockren för dig. Frågan är bara svart eller blåDin blå 104 rök ju snabbt men tror att den här solida blå kan passa bättre.
Förstör inte vår kollektiva pippibild med ditt (förvisso nyktra) karaktärsmordAtt gilla:
-tavelstrukturen, väldigt väldigt snygg! Hade varit mer lämplig som orange dock?
-mycket väl packeterat.
-baklocket
Ogillar:
-enkel stavindex vid 12, två stycken är snyggare. En 12:a är ännu snyggare.
- tycker det är dags att sluta skylta med annual på urtavlan, räcker med baksidan, denna textsekvens är dock mycket snyggare än tidigare iterationer.
- deras vanliga versioner är numrerade, medan annual är en av 86, nå, har jag 5/86 eller 54/86?
- pippi, sorry guys, inget fan.
Missanpassade unge som utan aktivt föräldraskap med tydlig gränssättning resulterat i en stor bäbis, på riktigt, vem hade velat ha en sån unge?.
Går inte i skolan, lever på bidrag, har socialen på besök.
Osäker på svenska värderingar, känns som efterhandskonstruktion för att värderingar och värdegrunder är detta årtiondets största inneord?
Själv tycker jag man kan associera henne med styrka (hon bär en häst för tusan), rättvis(på sitt egna vis), fri från samhällets tyglar (även fastän hon lever på bidrag från hennes far och sannolikt samhället), orangea flätor och prickig ansikte, och en omotiverad självsäkerhet utan förmåga till självreflektion.
Definitivt inte självständig, det enda självständiga hon gör är att hon lyckas, med nöd och näppe bo själv utan vuxna i närheten.
Så skulle egentligen klassa pippi mer som en stark motvikt gentemot svenskhet.
Tommy och Annika, där har ni Svenska värdering och beteenden.
Men berättelserna är väldigt roliga, och det är en bra fiktiv karaktär, Astrid gjorde ett bra jobb där!
Conclusion:
Snyggaste annual hittills, men blir sannolikt inget köp för min del.
Detta är en väldigt bra frågeställning. Makes no sense för min del.Säger som många av er; rätt snygg. Men den är stram och clean som ju inte är något jag associerar till Pippi. Håller också med om att det hade varit svårt att sälja en klocka med mer vågade "Pippi-färger" eller design men varför då välja Pippi som tema till att börja med? Känns som en dålig match.
Fortsätter fundera på vilken som ska bli min första S&S för det blir tyvärr inte denna![]()
Haha skulle kunna skriva ännu merFörstör inte vår kollektiva pippibild med ditt (förvisso nyktra) karaktärsmord![]()
Hennes pappa beskrivs ju också på ett ytterst problematiskt sätt, som osar kolonialism och rasism…Detta är en väldigt bra frågeställning. Makes no sense för min del.
Sedan för att spinna vidare, högst spekulativt, är majoriteten av den adresserbara marknaden män. Så känns det plötsligt ännu konstigare.
Däremot är ju pippi en väldigt (internationellt dessutom) känd karaktär. Så kanske handlar mer om spridning.
Haha skulle kunna skriva ännu mermen ja, jag har verkligen jättesvårt att se svenskheten eller värderingarna bakom pippisymbolen.
annat än miljön (om än lite utdaterad) och författarens hemland och modersmål, dvs allt förrutom just pippi
Möjligen väldigt specifikt att hon personligen vill ge alla en chans att vara den bästa versionen av sig själv? Och bortser från resten.
Men isf är det väl mer symboliskt för meritokratiska värderingar? Är kanske lite väl mycket mental gymnastik bakom det argumentet.
Kom på några fler saker jag associerar med henne, hon verkar ian flemmings råd "tacka aldrig nej till ett äventyr". Känns dock inte heller jättesvenskt.
Men nu kanske jag har fel, det brukar jag hanågon får gärna belysa symboliken för mig
Aja. Snygg var den iaf!
Vad fan. GlädjeseriemördareHennes pappa beskrivs ju också på ett ytterst problematiskt sätt, som osar kolonialism och rasism…![]()
Det är i alla fall inte Bamse som knarkar för att spöa upp nån. Eller med sitt gäng mobbar svarta figurer...Detta är en väldigt bra frågeställning. Makes no sense för min del.
Sedan för att spinna vidare, högst spekulativt, är majoriteten av den adresserbara marknaden män. Så känns det plötsligt ännu konstigare.
Däremot är ju pippi en väldigt (internationellt dessutom) känd karaktär. Så kanske handlar mer om spridning.
Haha skulle kunna skriva ännu mermen ja, jag har verkligen jättesvårt att se svenskheten eller värderingarna bakom pippisymbolen.
annat än miljön (om än lite utdaterad) och författarens hemland och modersmål, dvs allt förrutom just pippi
Möjligen väldigt specifikt att hon personligen vill ge alla en chans att vara den bästa versionen av sig själv? Och bortser från resten.
Men isf är det väl mer symboliskt för meritokratiska värderingar? Är kanske lite väl mycket mental gymnastik bakom det argumentet.
Kom på några fler saker jag associerar med henne, hon verkar ian flemmings råd "tacka aldrig nej till ett äventyr". Känns dock inte heller jättesvenskt.
Men nu kanske jag har fel, det brukar jag hanågon får gärna belysa symboliken för mig
Aja. Snygg var den iaf!
Hennes pappa beskrivs ju också på ett ytterst problematiskt sätt, som osar kolonialism och rasism…![]()
Delar den uppfattningen!Ett dygn senare så är mina reflektioner, klockan och urtavlan är väldigt snygg..dock får jag inte ihop det hela med Pippi och färglösheten..men inte alls omöjligt att man slår till på denna trots allt
Hade köpt den där på 1 sekund.Nästa år, 2022 så är det 25-års jubileum för Chronolinken.
Produktreleasen av den Idé som ledde till Sjöö Sandströms födelse.
Jag tror inte en ny chronolink är aktuell, men en liten nod av uppskattning till den som annual 2022?
Kanske med nån twist av struktur.
varsågod @Sjöö Sandström , sparade er precis många timmars planering!
![]()
Med i paketet medföljer såklart en inramad exklusiv chronolink-tavla med handskrivet tack av VDn. Så kan man välja att ha som tavla eller bryta upp paketet och slänga in den i sin chronolink!
Snälla låt den bli verklighet!Nästa år, 2022 så är det 25-års jubileum för Chronolinken.
Jag tror inte en ny chronolink är aktuell, men en liten nod av uppskattning till den som annual 2022?
![]()
*Förändringar: kronan är mer lik den på chronolinken.
*Tavlan
*Urverket behöver vara annat iom subdial
Med i paketet medföljer såklart en inramad exklusiv chronolink-urtavla med handskrivet tack av VDn. Så kan man välja att ha som väggtavla eller bryta upp paketet och slänga in den i sin chronolink!
Nästa år, 2022 så är det 25-års jubileum för Chronolinken.
![]()
*Förändringar: kronan är mer lik den på chronolinken.
*Tavlan
*Urverket behöver vara annat iom subdial
Med i paketet medföljer såklart en inramad exklusiv chronolink-urtavla med handskrivet tack av VDn. Så kan man välja att ha som väggtavla eller bryta upp paketet och slänga in den i sin chronolink!
@Martin. Är på en helt annan nivå asså!Vill bara påminna om @Martin. ´s finfina bild, (som jag förresten fortfarande har som bakgrundsbild på min laptop), som han gjorde med bravur efter ett önskemål från min sida där jag tyckte att Sjöö Sandström kunde uppmärksamma en klassiker och som en stor bonus, vårda en utgången modell.
Detta var i samband med att Annual skulle lanseras som koncept och det är en Chronolink-spin off på det helt enkelt
![]()
@Martin. Är på en helt annan nivå asså!
Visste inte det, men tänker att det blir lite väl nischat med bara en sån annual release, en sån release parallellt med annual hade varit riktigt nice.
"Mitt" koncept var lite mer slugt, både en speciell klocka för de som gillar den looken, och/eller en jävligt dyr urtavla till chronolinken för den som vill ha en sån (kanske tom. Du hade köpt en andra s&s då), eller en nod till deras historia i tavelform för de som bara uppskattar det tillsammans med snygg klocka på armen.
Tror det hade flugit från hyllorna.
strukturen på tavlan ger klockan ett liv. Jag tror klockan hade lyfts ytterligare om tavelfärgen inte var vit, de kanske skulle gjort omvänt. Orange tavla och vit textEtt dygn senare så är mina reflektioner, klockan och urtavlan är väldigt snygg..dock får jag inte ihop det hela med Pippi och färglösheten..men inte alls omöjligt att man slår till på denna trots allt
Som sagt var hade man gärna betalat en peng för något liknandeVill bara påminna om @Martin. ´s finfina bild, (som jag förresten fortfarande har som bakgrundsbild på min laptop), som han gjorde med bravur efter ett önskemål från min sida där jag tyckte att Sjöö Sandström kunde uppmärksamma en klassiker och som en stor bonus, vårda en utgången modell.
Detta var i samband med att Annual skulle lanseras som koncept och det är en Chronolink-spin off på det helt enkelt
![]()
Som sagt var hade man gärna betalat en peng för något liknande
Grymt fin iaf!Stannade till på Erikson Urhandel i fredags och plockade upp den här lilla godingen.
Känns nice att kunna få vara med på
Sjöö Sandström söndag
![]()
Japp det är samma blåDet är lite knapphändigt med information kring mått på Sjöö Sandström klockor. Jag är nyfiken på just en 36mm, men kan inte hitta tjocklek, l2l eller bandbredd på varken RSC eller RSW. Även kring "pippi" saknar jag denna information.
Har tidigare inte reflekterat över Pippi så mycket som ni gjort i denna tråden nuMen för mig ser jag henne mest som ett svenskt kulturarv, såsom IKEA och Abba.
Med det sagt så tycker jag nog att denna Annual Edition föll mig bäst i smaken av de RSC som finnes. Den är lite mer stilren, men med lite japansk känsla i tavlan. Väljer jag en vit, så är det detta som gäller tror jag för min del.
Jag har ju även kikat på 36mm Worldtimer, då i svart eller blått. Är den svarta svart eller midnattsblå? Mina ögon kanske är på väg att ge med sig. Blir inte riktigt klok på den blåa färgen heller, är det samma blåa på din @Cosmo som på denna? https://www.eriksonurhandel.se/sjoo...eel-worldtimer/royal-steel-worldtimer-36.html
Grymt fin iaf!
Är den mörkblå i högra nedre hörnet den som säljs nu?Chronolink ensam och med sällskap.
![]()
![]()
Nice!Ploppa upp ett wristshot i mitt flöde. Nog är den grann allt.
![]()
Som väntat ännu bättre on wrist än på produktbildernaPloppa upp ett wristshot i mitt flöde. Nog är den grann allt.
![]()
Hmmm... fast här ser ju tavlan ut att vara långt ifrån vit (jämför med datumrutan).Ploppa upp ett wristshot i mitt flöde. Nog är den grann allt.
![]()