• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpg


Trevlig Sjöö Sandström söndag alla sköna människor 🖤💛

Nu är det ett tag sedan jag tog beslut om jobbklocka och jag måste säga att den är perfekt 👌 så tack för hjälpen 🙏🏻
 
Trevlig Sjöö Sandström söndag!
20221023_193109.jpg

När ska bronsringen på? Borde bli bra med svarta bandet. Kliar rejält i bytarfingrarna nu🙂
Provade tvätta ytor med tvål och tandborste. Verkar ok, och det finns putsmedel som verkar lagom. Nån som har den perfekta idén om att ta hand om brons? (Jag söker inte nyskick men om det blir grönt så blir det nog lite puts)
 
Hej alla S&S-fantaster,
Måste bara ställa frågan här bland folk ”som har koll”. Har en UTC Skydiver Black Night från april ’22 ute för 17K på Köp&Sälj som inte blir såld. Gått ner från 20 till 17 och tycker priset är väldigt bra. Är jag fel ute?

Tacksam för input.
Tror vi bara ser början. Tror många börjar hålla i sina pengar och förbereder sig för tuffare tider. Inflation och räntemässigt. Lyxkonsumtion som klockor är kommer nog inte bli prioriterade i hemmen. Ska bli intressant och se hur det ser ut efter vintern.
 
Hej alla S&S-fantaster,
Måste bara ställa frågan här bland folk ”som har koll”. Har en UTC Skydiver Black Night från april ’22 ute för 17K på Köp&Sälj som inte blir såld. Gått ner från 20 till 17 och tycker priset är väldigt bra. Är jag fel ute?

Tacksam för input.
Precis som tidigare nämnt, svårt läge. Antingen hålla tills bättre tider men riskera ytterligare nedgång. Behöver du pengarna nu? Sälj. I annat fall kan det vara värt att avvakta, en 22a borde inte droppa allt för mycket inom 1-2 år.
 
Precis som tidigare nämnt, svårt läge. Antingen hålla tills bättre tider men riskera ytterligare nedgång. Behöver du pengarna nu? Sälj. I annat fall kan det vara värt att avvakta, en 22a borde inte droppa allt för mycket inom 1-2 år.
Drog inväger den för 16,750 ink. Rek. Inte för jag behöver pengarna men kändes bättre än att den låg i garderoben och ”skräpade”. Insåg relativt snart efter jag köpte den att det inte var min grej. Men jag gav den ett försök iaf.
 
Hej vänner, hjälp mig!

Ping @Sjöö Sandström

Så klart mycket snack om nya Landsorten nu. 🏒 ;)

Jag vill dock vrida tillbaka tiden några år och snacka om något betydligt mindre och sötare - en tidig Royal Steel, guld och stål á 26mm.

Har lite svårt att hitta info om denna välanvända skönhet som jag nyligen köpte. Finns några referenserexempel t ex genom äldre aktioner men jag vill veta så mycket mer. Jag listar;
  • Hur gammal är den? Jag antar att det är en av de tidiga, slutet på -90 talet?- är det den första dam-modellen?
  • Är denna en av de tidiga som monterades/byggdes av Teknicentrum i Borensberg (urmakarskolan)?
  • Är det därför den saknar serienr, boett nr, ref.nr?
  • Hur många kan ha gjort i guld o stål?
  • Vad var nypriset?
  • Är det 14 eller 18k?

Tack på förhand!

Kan tillägga att jag har bara klockan - inga papper eller tillbehör.

B1D91168-5268-45DE-9072-9133C068EFF7.jpeg
049840B0-A06D-403C-96A5-90550E22F0F9.jpeg
17E87E6C-E712-4EFE-A593-61D2D257A619.jpeg
25B61E8F-8F67-4B39-B101-31E52B7860B9.jpeg
628357BA-AB86-4113-A4BE-329A249210CE.jpeg
093412FC-C6D8-44AB-86BB-C4AD9D0569EF.jpeg
 
Tillbaka
Topp