• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den här hämtades hem idag🥳
655A7F73-E5CA-476F-BA52-839AD20AF141.jpeg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Hej allihop,
Jag fick precis hem en helt ny orange WT -41. Klockan är kvalitetsmässigt precis som jag förväntade mig att den skulle vara men jag upplever att rotorn låter väldigt högt. Jag har ingen tidigare erfarenhet av SS men mina övriga automatklockor är inte alls lika "rassliga". Hur upplever ni era Worldtimers?
_20221114_124209.JPG
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej allihop,
Jag fick precis hem en helt ny orange WT -41. Klockan är kvalitetsmässigt precis som jag förväntade mig att den skulle vara men jag upplever att rotorn låter väldigt högt. Jag har ingen tidigare erfarenhet av SS men mina övriga automatklockor är inte alls lika "rassliga". Hur upplever ni era Worldtimers?
_20221114_124209.JPG
Jag har haft två stycken WT's (36mm) och rotorn har hörts ganska tydligt på båda.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hej allihop,
Jag fick precis hem en helt ny orange WT -41. Klockan är kvalitetsmässigt precis som jag förväntade mig att den skulle vara men jag upplever att rotorn låter väldigt högt. Jag har ingen tidigare erfarenhet av SS men mina övriga automatklockor är inte alls lika "rassliga". Hur upplever ni era Worldtimers?
_20221114_124209.JPG
Alla mina sjöö har varit rätt så ljudliga. Både helt nya och äldre. Jag skulle inte oroa mig. 2824 och dess syskon (Selitta osv) är generellt högljudda.

Edit, grattis till grym klocka!
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Jag har haft två stycken WT's (36mm) och rotorn har hörts ganska tydligt på båda.
Alla mina sjöö har varit rätt så ljudliga. Både helt nya och äldre. Jag skulle inte oroa mig. 2824 och dess syskon (Selitta osv) är generellt högljudda.

Edit, grattis till grym klocka!
Stort tack för feedback. 🙏 Då behöver jag inte oroa mig över att något skulle vara fel. 😅 I övrigt en riktigt trevlig klocka. 😀
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag lovar, nu ska jag sluta spamma med bilder🙄
Inledande tankar:

Positivt
  • Bärs mycket bra
  • Riktigt skönt gummiband
  • Tavlan mycket bättre än på bild
  • Upplevs riktigt robust
Negativt
  • Lite tjock
  • För litet datumfönster, hade gärna fått vara no date
094C34DB-AEFC-4075-95FC-E903BC8BF126.jpeg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Denna kan jag faktiskt tänka mej att införskaffa. Väldigt snygg och stilren. (Skulle vart 39mm) Men dessa 41mm kommer troligen kvarstå i all evighet, och där får jag väl bara gilla läget. :) ..tycker de e liiite för stort hopp mellan 36-41. Snygg och kommer att införskaffas på eftermarknaden. Tjäääna!
Jag gillade den vita också, men vet att svart är mer min grej. På gummit kommer den bli grym också!

En 39mm har ju typ alla bett om länge, vi får väl se när den kommer. Finns ju dock ett annat märke, rätt så poppis, börjar på R och slutar på X, som hoppar från 36 till 41. Så helt fel ute är man inte.
 

Barricello

Audemars
Jag gillade den vita också, men vet att svart är mer min grej. På gummit kommer den bli grym också!

En 39mm har ju typ alla bett om länge, vi får väl se när den kommer. Finns ju dock ett annat märke, rätt så poppis, börjar på R och slutar på X, som hoppar från 36 till 41. Så helt fel ute är man inte.
:) Jo att Rolex har samma hopp hjälper mej föga. Och där har jag samma önskan.
 
AE22_11.jpg
AE22_3.jpg
AE22_4.jpg


Godkväll,

Några som redan uppmärksammat dagens släpp av Annual Edition 2022, kul :)

Även om vi var ganska övertygade om att förra årets modell skulle bli en eftertraktad modell, var vi inte förberedda på den respons den fick. Inspirerad av den bestående attraktionskraften hos världen starkaste flicka, lanserar vi nu Annual Edition 22 med föregående års fantastiska design och detaljer, men med en svart, tidlös urtavla. Precis som sin föregångare har denna en elegant urtavla med en subtil tolkning av Pippis ikoniska flätor. Mönstrets taktila design bjuder in ljus och skuggor för att skapa djup och detaljer för en helt unik upplevelse. Klockans sekundvisare samt årtalet 2022 har en orange nyans som reflekterar Pippis färgstarka personlighet. På bakboetten finns dessutom en av Ingrid Vang Nymans klassiska Pippi-illustrationer ingraverad.

Precis som alltid så tillverkar vi 86st exemplar fördelade på storlekarna 32, 36 och 41mm för att passa såväl kvinnor som män. Klockan levereras i en exklusiv förpackning med klassiska Pippi Långstrump-illustrationer.

Hoppas ni gillar den lika mycket som vi gör!

Trevlig kväll!

MVH
Sjöö Sandström
 
Topp