• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RS-Chronon är tillbaka efter två veckors spavistelse hos Sjöö Sandström på Ringvägen!
Ny tavla på och vilken förändring det blev!😍😍😍

Från orange ”poppig” skönhet…..
1695835852482.jpeg

Till sober blå elegans….
IMG_2453.jpeg

Förutom tavelbytet blev delar av innanmätet och flera delar av det yttre utbytt…..
IMG_2454.jpeg

Stort tack till @Sjöö Sandström för en riktigt snabb service! 👍
Jag hade fruktat att det skulle ta flera månader, men allt blev klart på bara 14 dagar. Imponerande!!

Det blev inte gratis (6,5’), men nu hoppas jag det dröjer 10 år till nästa service igen…😉
Riktigt snyggt med blåa tavlan👌

RS-Chronon är tillbaka efter två veckors spavistelse hos Sjöö Sandström på Ringvägen!

1695835852482.jpeg

Till sober blå elegans….
IMG_2453.jpeg

Förutom tavelbytet blev delar av innanmätet och flera delar av det yttre utbytt…..
IMG_2454.jpeg

Jag hade fruktat att det skulle ta flera månader, men allt blev klart på bara 14 dagar. Imponerande!!

Det blev inte gratis (6,5’), men nu hoppas jag det dröjer 10 år till nästa service igen…😉
Riktigt snyggt med den blåa🤩

1695835852482.jpeg

Till sober blå elegans….
IMG_2453.jpeg

IMG_2454.jpeg

Så snyggt med blå tavla 🤩

Cool! Vad är back storyn?
Saxar från @_robban tidigare annons:

Det som finns att säga utöver de vanliga specifikationerna för UTC Skydivern är att detta exemplar är nummer 45 i ordningen av totalt 58 exemplar som är speciellt framtagna för svensk sjö- och flygräddning, dvs inget som finns att köpa ute i den civila handeln och klockan i fråga kommer ifrån en av ytbärgarna.

Vad jag vet så finns det 2 stycken ute i cirkulation som inte ägs av SAR folk själva, jag har sålt båda dessa två här på forumet då jag tidigare hade viss anknytning dit.

Baksidan är märkt med "search and rescue", och urtavlan har ett klassiskt sjöräddningsemblen istället för en 6'a - fiskgjuse med en livboj i klorna samt texten "go maridis beo" fritt översatt: "may they survive" eller "so that others may live"
I manualen är försättsbladet en kort text om SAR med bild från verksamheten. Garanti, manual och samtliga förpackningar finnes.

Saxar från @_robban tidigare annons:

Det som finns att säga utöver de vanliga specifikationerna för UTC Skydivern är att detta exemplar är nummer 45 i ordningen av totalt 58 exemplar som är speciellt framtagna för svensk sjö- och flygräddning, dvs inget som finns att köpa ute i den civila handeln och klockan i fråga kommer ifrån en av ytbärgarna.

Vad jag vet så finns det 2 stycken ute i cirkulation som inte ägs av SAR folk själva, jag har sålt båda dessa två här på forumet då jag tidigare hade viss anknytning dit.

Baksidan är märkt med "search and rescue", och urtavlan har ett klassiskt sjöräddningsemblen istället för en 6'a - fiskgjuse med en livboj i klorna samt texten "go maridis beo" fritt översatt: "may they survive" eller "so that others may live"
I manualen är försättsbladet en kort text om SAR med bild från verksamheten. Garanti, manual och samtliga förpackningar finnes.
Stenhårt ju

Den är inte en vardagsklocka. Utan en stor dykare. Kul att ha på helgen eller sommaren. Funkar på kontoret en fredag om du råkar vara där då. Passar också bra med en stickad tröja som kan dölja storleken lite. Men absolut inte till kostym eller finklocka.

Köp 1: finklocka
Köp 2: slimmad dykare som går under skjortan
Köp 3-100 något som sticker ut 😜
Den är skitcool och klart den funkar till kostym. Jag har tex en IWC Flieger och Seiko MarineMaster på jobbet (roterar varje jag mellan alla mina ur) och de funkar leka bra som min Sjöö Royal Steel (36mm tror jag)

Bra att tycka olika. Har själv kostym på jobbet så det passar inte mig. Och jag tycker det är ett otyg med alla som har stora dykarklockor till kostym, oberoende märke. Och Garmin är helt fruktansvärt att se. Även på en VD som vill visa hur mycket han tränar. Används när man tränar eller sportar utomhus inget mer.

Har man inte ett jobb med formell klädsel så rocka på.
Nä Garmin o dyligt fattar inte jag heller. Ser för bedrövligt ut. Ja alla plastklockor ser kass ut.
Och du har en poäng, de som bär träningsklockor på jobbet ska visa sig sportiga...
Jag byter om till gymklockan som ligger i träningsväskan. Men det är en Seiko Turtle. Coolare tycker jag.

Ullchro Silicon köpt från Amazon spännet till det gummit var inget kul.
Började karva på ett gummi från Sjöö Sandström men stannade innan jag förstörde det helt.
Äsch, funkar fint att karva gummiband, men ok, det gick i omgångar och med epoxi för att bygga tillbaka passningen. Numera är jag nöjd. Kommer säkert läge att ta ett nyare foto...
20220911_123758.jpg

Tillbaka
Topp