Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin, perfekt julklockaKöpte just denna på forumet. Tanken är att min pappa skulle ha den men nu blev jag tveksam. Kanske behåller den!
Var klämde på den idag och tycker den ser bättre ut i verklighetenSåg denna igår, mycket bra i verkligheten:
Snygg urtavla!Äntligen på länk igen.
Trevlig Sjöö Sandström söndag på er!
Köp en till o ge farsan.Köpte just denna på forumet. Tanken är att min pappa skulle ha den men nu blev jag tveksam. Kanske behåller den!
Hyfsat Avis på Black nightBatteribyte på frugans och trevlig Sjöö Sandström söndag en dag för sent
Du har ju en del sjyssta självHyfsat Avis på Black night
Lejonklou, nice!Snygg urtavla!
Du verkar gilla musik, vad kör du på för prylar? Jag kör Lejonklou och JBL
Ringbyte: 4 små skruvar, superenkelt. Bezel med "Ratchet" och vridbara ringen sitter under. Så det är bara "höljet" som byts.Köp en till o ge farsan.
Hur enkelt är det att själv byta ringen?
Hur går det till?
Kul, kör Naim+JBL på jobbet.Lejonklou, nice!
Jag har en brokig skara prylar från PRO-ject, Musical Fidelity, Quad, McIntosh och Sonus Faber.
Just nu har Hi-Fi ett tydligt övertag gentemot klockintresset. Det går liksom i vågor.
Tack, skickar med en hälsning från en finingRingbyte: 4 små skruvar, superenkelt. Bezel med "Ratchet" och vridbara ringen sitter under. Så det är bara "höljet" som byts.
Hälsar tillbaka. Samma styling Men det vore fint att få se närmre foto på bezel och tavla.Tack, skickar med en hälsning från en fining
Chronolink är verkligen One of a kind
God fortsättning!
Chronolink tillbaka på armen efter en lång spabehandling - löjligt glad
Skickar med en gammal bild.Hälsar tillbaka. Samma styling Men det vore fint att få se närmre foto på bezel och tavla.
Det var exemplar med Soprod-verk som hade problem och som byttes till Sellita på garanti. Sellita gjorde sedan en uppdatering av denna kaliber med lite längre gångreserv och dessa borde sitta i klockor som är mindre än ~två år gamla, men säkert med vissa undantag.Tjena tråden!
Är sugen på en RSC 36 mm.
Läser en del i annonser att urverk bytts ut på garanti - var det något speciellt verk som var drabbat av kvalitetsproblem och som man bör undvika?
När kom det nya verket (G15?) med längre gångreserv och vad är det baserat på, Sellita?
Vad åsikterna är om modellen mer generellt är kanske dumt att fråga i en märkesspecifik tråd men ni får gärna kommentera om ni äger eller har ägt en och vad ni tycker om modellen
Tjena tråden!
Är sugen på en RSC 36 mm.
Läser en del i annonser att urverk bytts ut på garanti - var det något speciellt verk som var drabbat av kvalitetsproblem och som man bör undvika?
När kom det nya verket (G15?) med längre gångreserv och vad är det baserat på, Sellita?
Vad åsikterna är om modellen mer generellt är kanske dumt att fråga i en märkesspecifik tråd men ni får gärna kommentera om ni äger eller har ägt en och vad ni tycker om modellen
Det var exemplar med Soprod-verk som hade problem och som byttes till Sellita på garanti. Sellita gjorde sedan en uppdatering av denna kaliber med lite längre gångreserv och dessa borde sitta i klockor som är mindre än ~två år gamla, men säkert med vissa undantag.
Låter som du fått ca 25% rabatt. Bra deal på fin klocka.62kkr för nya royal capital är det ett bra pris? Troligtvis kommer jag inte ha klockan mer än något år och är inte supersugen på att förlora massa pengar..
Extremt bra pris för ny om du frågar mig62kkr för nya royal capital är det ett bra pris? Troligtvis kommer jag inte ha klockan mer än något år och är inte supersugen på att förlora massa pengar..