Nr två, går +2s på 24h. Favoriten tror jag, så många detaljer förutom de uppenbara. Tex microjustering i viklåset. Grå tavla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det måste vara världens största chronolink-samling?Hade tänkt vara lite lugnare på klockfronten men då kom @nikkeVII med ett möjligt byte som jag inte kunde motstå..så hej till nummer 5 bland Chronolink som nu bor hos mig
Och bästaDet måste vara världens största chronolink-samling?
Är man störd så är manDet måste vara världens största chronolink-samling?
Tack för chansen med att få in Black nightOch bästa
Fullset? Skick? Vilken modell? Och någon speciell urtavla?Vad är andrahandsvärdet på en Chronolink? Funderar på att försöka övertyga min far att sälja sin då han inte använder den - för att sedan kunna köpa sig någon han använder
Fullset, skicket är bra då den knappt är använd. Osäker på modell och vilket år den är köpt, den har några år på nacken. Tavlan är svart.Fullset? Skick? Vilken modell? Och någon speciell urtavla?
Behövs lite mer information
Priser jag observerat har vari mellan 25 000 till 35 000kr. Sjöö Sandström själva säljer en svart variant som pre-owned för 45 000 fullt genomgången med service och ny garanti från Sjöö själva vilket borde ha ett litet premium. Som vanligt gillar klocknördar att box och papper skall vara med, kanske till och med originalkvitto?Fullset, skicket är bra då den knappt är använd. Osäker på modell och vilket år den är köpt, den har några år på nacken. Tavlan är svart.
Var mer av en spontan tanke som slog mig när jag såg ditt inlägg. Får kolla närmare på den när jag besöker dem nästa gång.
Double trouble
Japp.Är det nån grej jag missat med Landsort att man ska ha en till varje handled?
Självklart! Jag har en svart ny som behålls. Landsort är charmig och lätt att börja samla påÄr det nån grej jag missat med Landsort att man ska ha en till varje handled?
25-35k håller jag med om på de som sålts senaste åren. Som marknaden är nu skulle jag nog snarare säga 25-30k för en full set där närmare 30 kanske är för de utan servicebehov.Priser jag observerat har vari mellan 25 000 till 35 000kr. Sjöö Sandström själva säljer en svart variant som pre-owned för 45 000 fullt genomgången med service och ny garanti från Sjöö själva vilket borde ha ett litet premium. Som vanligt gillar klocknördar att box och papper skall vara med, kanske till och med originalkvitto?
Marknaden är svår nu. Såg dessa två som såldes snabbt när jag angav 35 000kr. Allt handlar som vanligt om skick och vad som är inkluderat. Och så gäller det att rätt köpare infinner sig. Med bilder blir det lättare att ge råd25-35k håller jag med om på de som sålts senaste åren. Som marknaden är nu skulle jag nog snarare säga 25-30k för en full set där närmare 30 kanske är för de utan servicebehov.
Ligger t.ex. en på Blocket som varit till salu i 2 månader. Den klockan verkar vara watch only men har prissänkts från 40 (!) till 25k och blir inte såld.
Såg dem också men bara för att det står 35k i annonsen betyder det ju inte att de såldes för det. Har ingen aning om de där exemplaren men jag tror det är få fullset som går för 35k.Marknaden är svår nu. Såg dessa två som såldes snabbt när jag angav 35 000kr. Allt handlar som vanligt om skick och vad som är inkluderat. Och så gäller det att rätt köpare infinner sig. Med bilder blir det lättare att ge råd
Storlek? 36 mm? 32mm?Tjena! Hoppas alla mår fint. Syrran använder aldrig sin Sjöö, som nu blivit liggandes ett par år. Tror den skulle må bra av en check. Har vi något rimligt pris man kan begära när vi skall sälja? Box men inget cert. Tack på förhand.
36 eller 37 iom att det är en automatisk. 32 är quartzStorlek? 36 mm? 32mm?
Det är ögonen man blir blind på först missade kolla på tavlan36 eller 37 iom att det är en automatisk. 32 är quartz
Det där är väl gamla 37mm.Tjena! Hoppas alla mår fint. Syrran använder aldrig sin Sjöö, som nu blivit liggandes ett par år. Tror den skulle må bra av en check. Har vi något rimligt pris man kan begära när vi skall sälja? Box men inget cert. Tack på förhand.