hikikomori
Basic
Jag måste erkänna att jag gillar det.Påminner mig om den fuktskadade tavlan på den som säljs på kaplans.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag måste erkänna att jag gillar det.Påminner mig om den fuktskadade tavlan på den som säljs på kaplans.
![]()
![]()
![]()
* Inte min klocka, fotograferad under en klockträff
BerlinEtt år med Sjöö Sandström. Det han bli 4 (!!!!) stycken på 321 dagar. Men detta är den första, Royal Steel Chronograph, i Berlin för några veckor sedan.
![]()
![]()
#Andreas
Nodate grå tavla är något av got to have för mig också. Med mörkgrå alligator, mums. Grattis!.![]()
Trevlig Sjöö Sandström söndag!
Trevligt att vara tillbaka i forumet med en (för mig) ny klocka jag letat efter ett bra tag.
Köpte du den på blocket? Bra fångat![]()
Trevligt att vara tillbaka i forumet med en (för mig) ny klocka jag letat efter ett bra tag.
Håller med om att det stämmer bra med beskrivningenHej!
Funderar på om Sjöö Sandström letar ny ägare, jag kan ha fel men stämmer hyffsat med denna beskrivning:
Välrenommerat svenskt klockföretag med fokus på exklusiva armbandsur, egen produktion, hög teknisk kompetens och ett växande kundsegment inom både företags- och privatmarknaden. Med stabil lönsamhet, stark produktportfölj och tydliga expansions-möjligheter erbjuder verksamheten en attraktiv plattform för vidare tillväxt. Omsättningen för det senaste verksamhetsåret uppgick till ca 25 Mkr med ett EBIT på ca 3,8 Mkr.
![]()
Etablerad aktör inom exklusiv klocktillverkning med stark tillväxtpotential - FFKF
Omsättning: 25-30 mkr Välrenommerat svenskt klockföretag med fokus på exklusiva armbandsur, egen produktion, hög teknisk kompetens och ett växande kundsegment inom både företags- och privatmarknaden. Med stabil lönsamhet, stark produktportfölj och tydliga expansions-möjligheter erbjuder...ffkf.se
Någon som vet mer?
Tyvärr är det nog bara att skicka dit den igenKronan på min skydiver är otrolig trög/seg att vrida efter service nu i vintras. Har någon något jungelknep för o mjuka upp den?
Jag har ingen lust att skicka tillbaka den. Eller behöver den "köras in" mer?
Grattis! Deras bästa klocka någonsin. No-date och subsekund är![]()
Väldigt lyckad design! Hoppas få klämma lite på den framöver vid tillfälle![]()
Det blev ett grönt Molequin till sist, vilket jag tycker är en grym match. Dock har den blivit liggande så pass mycket att jag bestämt mig för att släppa den.Har varit genom en hel del av Sjöö Sandströms modeller genom åren men först nu landat originalet, S1. Nu återstår bara att hitta rätt armband. Vad säger panelen? Bidra gärna med bilder![]()
![]()
It’s back! Hoppas dom gör det här bra för jag saknar en kronograf i samlingenSjöö Sandström-söndag med nyheter!![]()
Finns ju definitivt potential att göra det braIt’s back! Hoppas dom gör det här bra för jag saknar en kronograf i samlingen![]()
Spännande! Blir det en comeback, revival, remastered, ..., ? Storlek upp eller ner?Sjöö Sandström-söndag med nyheter!![]()
Urverket styr tjockleken och det där kronografverket är mer än 3mm tjockare än verken i RSC/WT. Inte så värst mycket man kan göra med mindre än att man hittat ett helt annat och påtagligt tunnare kronografverk. Men vad skulle det vara?Spännande! Blir det en comeback, revival, remastered, ..., ? Storlek upp eller ner?
Min RSC42 från 2023 är rätt rejäl med bra höjd. Kanske kan kompletteras bra med en smidigare version?