• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Plusgrader och sol. Då blir det grillat på Sjöö Sandström söndag.
Hoppas att ni har en fin dag
IMG_1095.jpeg

Håller med om att det stämmer bra med beskrivningen

IMG_1081.png

Sjöö Sandström ägs idag av ett mindre investmentföretag och är dess i särklass största bolag sett till omsättning. Det är inte ovanligt att sälja till större aktörer, och casha ut, när ett bolag växt till en viss storlek. Luktar som att det är vad som är på väg här.

IMG_1080.png
Bra fångat. Måste ju vara SoS. Svårt att expandera så mycket och bli större tror ju jag. Väldigt svenskt, och utan stora investeringar ligger man nog rätt stilla i sin position. Hoppas de klarar sig och att en ev ny ägare förvaltar det väl. Om det nu är SoS men vad skulle det annars vara.

Hur många sekunder brukar era tappa per dag? Känns som att min Classic royal tappar en del med ca 4-5 sek per dag(inte använd på en lång stund dock så kanske är därför) märkte jag nu när jag började använda den igen.

Bra fångat. Måste ju vara SoS. Svårt att expandera så mycket och bli större tror ju jag. Väldigt svenskt, och utan stora investeringar ligger man nog rätt stilla i sin position. Hoppas de klarar sig och att en ev ny ägare förvaltar det väl. Om det nu är SoS men vad skulle det annars vara.
Vi är medvetna om ryktena som cirkulerar, men vi vill tydligt klargöra att det inte är Sjöö Sandström.
Vi fortsätter med fullt fokus på det vi gör bäst: vårt hantverk och vår utveckling. Vi ser fram emot att ha er med oss på resan, nu och i framtiden.

// Teamet på Sjöö Sandström

Vi är medvetna om ryktena som cirkulerar, men vi vill tydligt klargöra att det inte är Sjöö Sandström.
Vi fortsätter med fullt fokus på det vi gör bäst: vårt hantverk och vår utveckling. Vi ser fram emot att ha er med oss på resan, nu och i framtiden.

// Teamet på Sjöö Sandström

Tack - då ska vi inte sprida det vidare. Bra klargörande.

Klämde och kände på nya Royal Steel Chronograph Ø40. Här på 178mm handled. 62 timmars gångreserv känns helt ok. Tog ingen bild på baksidan men en ny bearbetad rotor kunde beskådadas genom glaslocket.
1000008821.jpg
Den växer för varje bild jag ser! Dock är priset i det orimligaste laget så jag ser fram emot att @Limeee ska gå loss och flippa i vanlig ordning.

Hej,

Ute efter en Chronolink. Någon som kan peka ut någon bra någonstans? Finns en hos Jälmers men utan länk. Kanske…

Hej!

Funderar på om Sjöö Sandström letar ny ägare, jag kan ha fel men stämmer hyffsat med denna beskrivning:

Välrenommerat svenskt klockföretag med fokus på exklusiva armbandsur, egen produktion, hög teknisk kompetens och ett växande kundsegment inom både företags- och privatmarknaden. Med stabil lönsamhet, stark produktportfölj och tydliga expansions-möjligheter erbjuder verksamheten en attraktiv plattform för vidare tillväxt. Omsättningen för det senaste verksamhetsåret uppgick till ca 25 Mkr med ett EBIT på ca 3,8 Mkr.

Någon som vet mer?
Blir ju lite ot, och spekulativt, men skrivningen om "Bolaget har sedan många år tillbaka levererat jubileumsklockor till kommuner, regioner och större företag inom flera branscher.", skulle väl kunna matcha med Epoch? Vet att det är deras klockor som delas ut för NOR nuförtiden iaf.

Kollar på en äldre RSC kronograf. Den är ca 10år gammal och servad för 6 år sedan. När är det dags att serva den igen och vad kostar det?

Kollar på en äldre RSC kronograf. Den är ca 10år gammal och servad för 6 år sedan. När är det dags att serva den igen och vad kostar det?
Service rekommenderas omkring 5-7 år beroende på vilken urmakare jag har frågat. Kostnad runt 1000kr per år brukar vara en bra måttstock, kanske något högre när det är en kronograf

Tillbaka
Topp