• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite AR hade inte skadat...

1000022377.gif
Kanske vore en bra idé!

Hur bred är Worldtimer 36 från kant till kant på bezelen?
Caset ska ju vara 36mm och sen är det är ju ett visst överhäng på bezelen 🤔.
Kan vara avgörande för min del det här 😊.

Fortsätter att testa ORCn i mitt liv.
Lite sugen på fler armband…
bandhornen på WT ser ju oooooonekligen väldigt lika ut bandhornen på ORCn.
Det finns ett gummi till WT.
Nån jag pratade med på SS sa att det absolut inte alls skulle funka att säga ett WT gummi på ORC. (Misstänker att dom försökte sälja mig en WT istället?)
JAG VILL PRÖVA ÄNDÅ!

Nån med en WT på gummi som vill få en öl i utbyte att vi testar live om gummit passar?
IMG_4957.jpeg

Nån jag pratade med på SS sa att det absolut inte alls skulle funka att säga ett WT gummi på ORC. (Misstänker att dom försökte sälja mig en WT istället?)
JAG VILL PRÖVA ÄNDÅ!

Nån med en WT på gummi som vill få en öl i utbyte att vi testar live om gummit passar?
IMG_4957.jpeg
Vart i landet?

JAG VILL PRÖVA ÄNDÅ!

IMG_4957.jpeg
Håller tummarna! Riktigt cool klocka det där.

Vad tycker ni som har nya kronografen?

Sitter den bra på armen?
Vilken tavla ska man välja?
Fungerar knapparna bra?
Hur är den i relation till den äldre kronografen?
Den sitter extremt bra. Då det är ”mycket tavla” och smala kanter kan den upplevas lite större. Färg alltid en smaksak. Sandwichgrejen med en annan tavla med annan färg bakom tavlan mest tydlig på den vita. Har den vita och skulle absolut välja den igen. Kan inte jämföras med tidigare tycker jag. Helt nytt koncept och känns mer arbetad och exklusiv. Men dyrare också givetvis. Knapparna bra. Till och med vinklade uppåt för bekvämlighet.

Vad tycker ni som har nya kronografen?

Sitter den bra på armen?
Vilken tavla ska man välja?
Fungerar knapparna bra?
Hur är den i relation till den äldre kronografen?

Jag gillar den och tycker det är kvalité rakt igenom.
Sitter bra på mig och hade väldigt svårt att välja mellan vit och blå urtavla men blev en blå tillslut.
Knapparna är distinkta och jag gillar detaljen att det är lite rött på knappen och på kronografvisaren.
Tycker även man fått till en riktigt snygg länk med fem mindre och två större, yttre mer matta delar.
Finns en bra och detaljerad video på youtube som klockfeber har lagt ut.

Den sitter extremt bra. Då det är ”mycket tavla” och smala kanter kan den upplevas lite större. Färg alltid en smaksak. Sandwichgrejen med en annan tavla med annan färg bakom tavlan mest tydlig på den vita. Har den vita och skulle absolut välja den igen. Kan inte jämföras med tidigare tycker jag. Helt nytt koncept och känns mer arbetad och exklusiv. Men dyrare också givetvis. Knapparna bra. Till och med vinklade uppåt för bekvämlighet.

Jag gillar den och tycker det är kvalité rakt igenom.
Sitter bra på mig och hade väldigt svårt att välja mellan vit och blå urtavla men blev en blå tillslut.
Knapparna är distinkta och jag gillar detaljen att det är lite rött på knappen och på kronografvisaren.
Tycker även man fått till en riktigt snygg länk med fem mindre och två större, yttre mer matta delar.
Finns en bra och detaljerad video på youtube som klockfeber har lagt ut.

Tack! Jag tänkte inte på sandwich när jag såg bilderna. Måste nog åka till Sumpan och spana in på Eriksons.

En svår fråga, men hur står den sig mot Daytona?

För mig är det en no-brainer. 41mm sitter som en väggklocka på mig 😅 36mm försvinner bara och sitter så himla skönt :)

Vad har du för mått på handleden?
Högst individuellt hur det upplevs pga hur handleden är utformad, stor skillnad mellan t.ex 16,5mm i omkrets eller 18cm.
Har för egen del 18cm i omkrets och hyfsat bred handled, 41mm brukar sitta ganska trevligt för min del. Min Seamaster (Bond) 41mm sitter perfekt men gillar även hur min Hamilton Khaki field på 38mm sitter men är osäker på mindre storlek 🤔.

Senast ändrad:
Jag har börjat tänka mig att utrusta min RSC41 med ett originalgummi. Är det någon microjustering i låset på det? (Minnet sviker mig)

Om någon vill bli av med ett är jag intresserad :)

Tillbaka
Topp