• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svensk ORC ute och flänger i det tyska motorvägssystemet!
IMG_5106.jpeg

18484148-496A-4313-A06F-6E5437141D75.jpeg

B790FF37-C594-4FA5-8BEE-0D1B3D09CFCD.jpeg

76F5B5A1-5CAB-4EBB-B630-012965EAAD7B.jpeg

Gjorde ingen justering alls, är kanske inte 100% men det funkar 👍

Mina fellow S&Sare… vi har ett katastrofalt resultat.
Fick lånat ett modernt sjöö gummi från en tapper medlem här på forumen men kan inte för mitt liv få det att passa på ORCn :banghead::sorry:

Gummit mot boetten är ”ok” det är en del ljus som kommer igenom i hörnen.
IMG_5049.jpeg

Men på baksidan passar inte hålen som dom ska. Kanske om man hade smala bandstift och tvingade en del fram och tillbaka?

IMG_5051.jpeg

Prövade att placerar dom löst på klockan bara för att se vad som kunde varit men får förbli en avlägsen dröm :grumpy:

Ett speciellt tack till @NRE för din energi och tid för att delta i detta experiment. Jag är dig evigt tacksam!

Det är från 41.

Tack @FilipF för ditt viktiga experiment i horologins tjänst.

Nu kanske man framatår som ganska tjatig, men skam den som ger sig. Efter att ha plöjt trådens 705 sidor senaste veckorna på lediga stunder vill jag ändå ge gummit en chans till. Med tanke på skillnaderna på bilderna från Nikke och Filip misstänker jag att Nikke hade ett gummi från en 36 mm när det begav sig.

Frågan är då, nån som har ett gummi att låna eller sälja? Eller kanske till och med en WT 36 mm på gummi att sälja? 😁

IMG_0073.jpeg
Min Landsort på väg tillbaka från SS i Stockholm för lite fix. Bläddrar igenom lite bilder och inser att länken blir för maffig för mina armstickor. Har det sålts några beggadd länkar på KS? Ska man lägga sig på halva nypriset?
De har sålts mellan 4000-6000kr de senaste åren beroende på modell och skick

Kära klocksnackare,

Vi är superglada att kunna berätta att inte bara en – utan två av våra klockor har blivit nominerade till Stockholm Time’s Nordic Watch Awards – People’s Choice:

- Royal Steel Chronograph 40mm
- Landsort D5 (brons)

Det är lite extra speciellt för oss eftersom det är just folkets röst som avgör. Så om ni gillar det vi gör och vill stötta oss, gå gärna in och lägg en röst på er favorit. 🍾🌟

Tack för ert stöd, engagemang och kärlek till klockor!
Nedan finns länken till röstningen.

Röstning i Nordic Watch Awards – People’s Choice

800x1200 Royal Steel Chronograph.jpg
800x1200 15.jpg
800x1200 17.jpg

Sjöö Sandström Landsort D5 Image 2.jpg
Sjöö Sandström Landsort D5 Dial.jpg
Sjöö Sandström Landsort D5 Caseback.jpg

Tillbaka
Topp