• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
image.jpg


Trevlig Sjöö Sandström söndag 🖤💛
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Har en vass SS Chronolink i finfint skick, men stör mig på att den inte har ar-behandlig på bägge sidor av glaset. Skrivit till SS för att höra om det är möjligt att ordna ett dubbelt ar-behandlat originalglas, men inte fått något svar. Kanske någon här som vet om/hur jag kan få till min Chronolink så att den får ett riktigt bra glas, liknande IWC:s och Zeniths premiummodeller?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har en vass SS Chronolink i finfint skick, men stör mig på att den inte har ar-behandlig på bägge sidor av glaset. Skrivit till SS för att höra om det är möjligt att ordna ett dubbelt ar-behandlat originalglas, men inte fått något svar. Kanske någon här som vet om/hur jag kan få till min Chronolink så att den får ett riktigt bra glas, liknande IWC:s och Zeniths premiummodeller?
Tror att det kommer bli svårt att lösa det, eftersom Sjöö Sandström aldrig gjort yttre AR-coating på deras klockor. Personligen så tycker jag den yttre AR-coatingen mest blir kladdig och repig😅
Men kanske (har ingen aning) går att hitta nån privat som pysslar med sånna grejer?
Och så vill vi ha bild på din Chronolink såklart, vilken färg kör du?🙂
 

Borone

Cartier
2-Faktor
Tror att det kommer bli svårt att lösa det, eftersom Sjöö Sandström aldrig gjort yttre AR-coating på deras klockor. Personligen så tycker jag den yttre AR-coatingen mest blir kladdig och repig😅
Men kanske (har ingen aning) går att hitta nån privat som pysslar med sånna grejer?
Och så vill vi ha bild på din Chronolink såklart, vilken färg kör du?🙂
Självklart, här kommer en bild. Den är blå, men det spelar ju liksom inte så stor roll… 😜
9B76842C-3781-45D0-83C0-D63409A8DAF6.jpeg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Har en vass SS Chronolink i finfint skick, men stör mig på att den inte har ar-behandlig på bägge sidor av glaset. Skrivit till SS för att höra om det är möjligt att ordna ett dubbelt ar-behandlat originalglas, men inte fått något svar. Kanske någon här som vet om/hur jag kan få till min Chronolink så att den får ett riktigt bra glas, liknande IWC:s och Zeniths premiummodeller?
Jag har förr om tiden skickat kristallen till en gubbe som renoverade kameralinser, han kunde lägga AR, blev svinbra. Dock är han pensionerad nu.
 

Aron72

Cartier
20221208_131649.jpg

Då kom den äntligen fram ur lådan!
Har en khaki flighttimer på ingång, där fanns det enl manualen en funktion att parkera alla visare mot 9 indexet så displayerna var fullt synliga, verkar inte hitta denna på skydivern? Ngn som har mer input, i botten samma verk.
 

bestefaer

Breitling
Fick för 2-3 veckor sen för mig att börja läsa lite i denna tråd, började såklart från inlägg nummer 1 och började jobba mig framåt. Insåg inte riktigt hur många inlägg det faktiskt var men förutom ett hopp på ca 100 sidor under 2018 så har jag nu matat mig igenom 455 sidor. Tänkte mest att de va kul att läsa lite om vad folk tycker om Skydivern då jag själv har en sån (presenteras såklart på söndag) men nu står jag här med många fler frågor än vad jag fått svar och ett mycket större köpsug av SS. För att få lite klarhet då;
1. Visst behöver jag en till SS?
2. Borde det isåfall va en Chronolink, grön landsort eller Pippi 2022?
4. Vart tog @Clark Kent vägen?
5. Är @HaVet71 som jag hoppas HV-supporter?
 

nikkeVII

Panerai
Pledge Member
Fick för 2-3 veckor sen för mig att börja läsa lite i denna tråd, började såklart från inlägg nummer 1 och började jobba mig framåt. Insåg inte riktigt hur många inlägg det faktiskt var men förutom ett hopp på ca 100 sidor under 2018 så har jag nu matat mig igenom 455 sidor. Tänkte mest att de va kul att läsa lite om vad folk tycker om Skydivern då jag själv har en sån (presenteras såklart på söndag) men nu står jag här med många fler frågor än vad jag fått svar och ett mycket större köpsug av SS. För att få lite klarhet då;
1. Visst behöver jag en till SS?
2. Borde det isåfall va en Chronolink, grön landsort eller Pippi 2022?
4. Vart tog @Clark Kent vägen?
5. Är @HaVet71 som jag hoppas HV-supporter?
Hej och ja Självklart behövs det en till 🤣

1.Ja
2.Chronolink
3.vet ej
4.vet ej
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Fick för 2-3 veckor sen för mig att börja läsa lite i denna tråd, började såklart från inlägg nummer 1 och började jobba mig framåt. Insåg inte riktigt hur många inlägg det faktiskt var men förutom ett hopp på ca 100 sidor under 2018 så har jag nu matat mig igenom 455 sidor. Tänkte mest att de va kul att läsa lite om vad folk tycker om Skydivern då jag själv har en sån (presenteras såklart på söndag) men nu står jag här med många fler frågor än vad jag fått svar och ett mycket större köpsug av SS. För att få lite klarhet då;
1. Visst behöver jag en till SS?
2. Borde det isåfall va en Chronolink, grön landsort eller Pippi 2022?
4. Vart tog @Clark Kent vägen?
5. Är @HaVet71 som jag hoppas HV-supporter?
Bra kämpat! Välkommen!

1. Självklart
2. Alla tre?
3. Han åkte hem till Krypton
4. Havet håller på Leeds såklart. ALAW!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bästa Klocksnackare,
Nu är vår 100 års klocka släppt. En Sjöö Sandström Worldtimer 41mm som är unik i flertalet detaljer. Limiterad till 50 exemplar, 1/50 osv. som kostar 24.500.-.
Tavlan, en blå sunburst med datumet kl 6 och nedtonade visare och index, samtliga tre detaljer för första gången på en WT. Sundbyberg nedanför datumet. GMT bezeln kl. 10 står det 100. Gummibandet i blått som vi har ensamrätt på under 2023. Bakboetten har vår 100 års medaljong + det limiterade numret.
Vill ni komplettera med en stållänk kostar denna 6.900.-.
Varmt välkomna att boka upp ert unika exemplar, till minne av vårt 100 års jubileum.
SS 5 1.jpg
SS 8 1.png
Den här var ju riktigt fin👌
 

MrIronMike

Panerai
Fick för 2-3 veckor sen för mig att börja läsa lite i denna tråd, började såklart från inlägg nummer 1 och började jobba mig framåt. Insåg inte riktigt hur många inlägg det faktiskt var men förutom ett hopp på ca 100 sidor under 2018 så har jag nu matat mig igenom 455 sidor. Tänkte mest att de va kul att läsa lite om vad folk tycker om Skydivern då jag själv har en sån (presenteras såklart på söndag) men nu står jag här med många fler frågor än vad jag fått svar och ett mycket större köpsug av SS. För att få lite klarhet då;
1. Visst behöver jag en till SS?
2. Borde det isåfall va en Chronolink, grön landsort eller Pippi 2022?
4. Vart tog @Clark Kent vägen?
5. Är @HaVet71 som jag hoppas HV-supporter?
Landsort kan bara inte bli fel 👍
 
Topp