DasBoot[swe]
Basic
Innehållet i den var ju inte så dumt heller.....Den är sannerligen stilig men ingen bild i världen kan beskriva doften!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Innehållet i den var ju inte så dumt heller.....Den är sannerligen stilig men ingen bild i världen kan beskriva doften!
Den där samlingen var inte dåligTrevlig helg!
![]()
Det är bara två av dem som är mina tyvärrDen där samlingen var inte dålig![]()
Ägde 5st Sjöö Sandström ocksåDen där samlingen var inte dålig![]()
2021 Pippi är så sjukt läcker, även GMT wolfram-tungsten är läckerÄgde 5st Sjöö Sandström också
Saknar den 25th Anniversary Royal Steel
Nu bara 3st
![]()
![]()
Jag gillar den då urtavlan får ett helt annat djup i sig. Fast fortfarande är stilren och enkelTavlan är ruskigt i ögonfallande.
![]()
Håller med!Jag gillar den då urtavlan får ett helt annat djup i sig. Fast fortfarande är stilren och enkel
Ett tavelbyte hos SS kostar 3000kr (ink tavla). Bara maila eller ring till dom. Dom är väldigt trevligach säljaren har goda omdömen, men tänker om det finns något annat ett otränat öga ska kika särskilt efter. Har någon på forumet en klocka enligt önskemålen ovan som man känner ett spont
Tack så mycket för info! Ja precis det var en tanke jag hade också, plus trevligt att kanske få den lite upp-putsad i samma veva för lite ytterligare ny och fräsch-känslaEtt tavelbyte hos SS kostar 3000kr (ink tavla). Bara maila eller ring till dom. Dom är väldigt trevliga
Den på tradera är 6 år gammal nu, så kanske smart att kombinera det med en service om du ändå skall byta tavla?(kostar 5000kr)
Annonsen är det inget fel på. Personligen hade jag dock inte polerat den (och det kostar ytterligare 1500 extra vid service).Tack så mycket för info! Ja precis det var en tanke jag hade också, plus trevligt att kanske få den lite upp-putsad i samma veva för lite ytterligare ny och fräsch-känslaHar efterfrågat lite mer bilder och info om gång, tidshållning och servicehistorik från säljaren nu för att kunna bedöma skicket lite bättre
Du som har haft ett gäng, vad kände du över helhetsintrycket i annonsen?
Aa okej, finns det något särskilt argument mot polering eller bara en smaksak?Annonsen är det inget fel på. Personligen hade jag dock inte polerat den (och det kostar ytterligare 1500 extra vid service).
Men du får ställa dig frågan om du är beredd på att lägga ytterliggare ca 10k efter auktionen för service+polering+byte av tavla. Dom dyker upp ibland för kanske 14-15 som inte behöver service på några år eller tom ännu mindre om du har lite is i magen. Då kanske det är bättre att köpa ny? Vilket inte heller är helt fel![]()
Angående polering tror jag du får olika svar från alla du frågar. Min personliga åsikt är att det ofta förstör klockan. Dvs att det ändrar formen när man flyttar metall för att fylla igen. Boett och länk blir inte lika skarpa. Jag tycker att hairlines och små repor är det som gör klockan unik. Dom är ändå oundvikligaan ut med en massa d
Stort tack för all information, det har verkligen varit värdefull inputAngående polering tror jag du får olika svar från alla du frågar. Min personliga åsikt är att det ofta förstör klockan. Dvs att det ändrar formen när man flyttar metall för att fylla igen. Boett och länk blir inte lika skarpa. Jag tycker att hairlines och små repor är det som gör klockan unik. Dom är ändå oundvikliga![]()
Lyssna gärna på vad andra har att säga medall information, det har verkligen varit vä
Jag skriver under på allt som @Sparrisprinsen har skrivit för vad det är värtLyssna gärna på vad andra har att säga med![]()
Jag jagar en 2021 41mm RSC Pippi och är skitsugen på en ny klocka. Så känner igen mig i det som du skriver, risken är att man köper något som man egentligen inte blir helt nöjd med och betalar för mycket pengar i slutändan bara för att motivera sitt köp.Stort tack för all information, det har verkligen varit värdefull input![]()
Det är så sant det, jag får i vart fall fundera någon dag till. Tack för input!Jag jagar en 2021 41mm RSC Pippi och är skitsugen på en ny klocka. Så känner igen mig i det som du skriver, risken är att man köper något som man egentligen inte blir helt nöjd med och betalar för mycket pengar i slutändan bara för att motivera sitt köp.
Ha is i magen och invänta rätt modell, är du nöjd med klockan som den är så är det ett okej pris.