• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min nya Royal Steel Classic 36 har ett uppdaterat lås till länken.
Vad tycker ni? Kan det vara för att många upplevde låset som klurigt att få upp? 🤔
1000010311.jpg
1000010313.jpg

Min nya Royal Steel Classic 36 har ett uppdaterat lås till länken.
Vad tycker ni? Kan det vara för att många upplevde låset som klurigt att få upp? 🤔
1000010311.jpg
1000010313.jpg

Jag hoppas hoppas att den är bra. Låset har annars varit en av de sakerna jag verkligen gillat på SS länk. Just att den varit svår att öppna. Jag har haft väldigt dålig erfarenhet av andra länkar med "butterfly. Heter dom så?" där jag av misstag öppnat länken när jag vikt handen.

Tänkte eventuellt utöka med en Sjöö Sandström UTC Skydiver. Någon som har koll på om detta är en prisvärd modell? Fördelar/Nackdelar?
Tack på förhand!

Då är jag med. Mycket trist :(
Har förlikat mig med att den är borta så det är ok. Jag hoppas dock att den ändå på något sätt hittar in till Sjöö Sandström då den var i akut behov av en service. Den är ju anmäld stulen hos både dom och polisen.

Men jäkla synd ändå. Jag kände att den var en keeper. Har en svart nu, men det blir nog en vit till vid tillfälle :)

Lite kuriosa om denna klocka... initialt trodde jag att den hade serienummer 74. Så är det inte alls, serien är inte numrerad utan alla är märkta "one of 86" (lite märkligt). W 74 är tecken och atomnummer för Volfram (notera att det inte heter Tungsten på svenska) och återfinns på alla 86 exemplar. Kul utgåva hur som helst ! Annorlunda vilket väl gjort att dom inte flugit ut från butikerna, jag har ju sett den på bild från när den släpptes men det var inte förrän jag höll den i handen jag föll för den. Gott så, finns ju ett gäng klockor som är bildsköna men lite av besvikelse i verkligheten.
IMG_6083.jpeg
IMG_6086.jpeg

1742208113592.png

Hej! Får jag fråga er som äger RSC hur klockan håller tiden? Bred fråga med många parametrar som spelar roll….men bara av nyfikenhet.

Trevlig helg!

Gillar verkligen RSC stilren och enkel. Är ute efter en 2021 Pippi Långstrump i 41mm men har lyckats vara nummer två att höra av mig på annonsen hela tiden. Så om någon ser en ute eller tänker sälja sin så skicka gärna PM.

Tillbaka
Topp