Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym komboNästan som hemma, Sjöö Sandström-klocka & Lego
![]()
Skön Sjöö Sandström söndag!
#Andreas
Det blev ruskigt bra!Får posta den här igen …… bara för att jag blev så sjukt nöjd med den på gummi!
![]()
Tackar, var lite skeptisk när jag beställde ett brunt gummi……… när gjorde man det senast?Det blev ruskigt bra!
Vad är det för gummi du beställt? Tycker det ser schysst ut, hur upplever du kvalitén?Tackar, var lite skeptisk när jag beställde ett brunt gummi……… när gjorde man det senast?
Men det blev otroligt bra både med gummi och den färgen![]()
Det här, tycker det är väldigt bra kvalité för pengarna…… har betalt mer för sämre genom åren!Vad är det för gummi du beställt? Tycker det ser schysst ut, hur upplever du kvalitén?![]()
Min är ganska trög och har alltid varit det, utgår från att det inte av misstag ska bytas funktion vilket styrs av kronans olika lägen?Hej på er, köpte en begagnad Skydiver idag. Superfint skick och jag gillar den som tusan. Min fundering gäller kronan som jag upplever som ganska trög, jag får ta i lite för att snurra på den. Svårt för att inte säga omöjligt att förklara i text men ni som vet, ska kronan snurra väldigt lätt eller ska det vara lite motstånd i den? jag tänker med tanke på vattentäthet och så så kanske det ska vara lite segt? Klockan har nytt batteri och är trycktestad av förra ägaren och inget tycks ha framkommit i samband med detta. Med vänlig hälsning, Lasse
Det låter troligt, den har inte använts på ett tag och jag upplever att den går lite lättare allt eftersom.Min är ganska trög och har alltid varit det, utgår från att det inte av misstag ska bytas funktion vilket styrs av kronans olika lägen?
Självklar ska man inte behöva ”ta i” men lite motstånd är nog normalt, men den kanske bara behöver motioneras lite för att den inte används på länge?
Skall bli intressant att följaVad är detta tror vi?![]()
Motikon verkar sälja klassiska sportbilar. Ska vi gissa på nya kronon med ferrariröd tavla?Skall bli intressant att följa![]()
Då kan det nog bli att den åker direkt in i min samling!Motikon verkar sälja klassiska sportbilar. Ska vi gissa på nya kronon med ferrariröd tavla?
Snyggt! Vart köpte du bandet?Får posta den här igen …… bara för att jag blev så sjukt nöjd med den på gummi!
![]()
Tackar, jag har inlägg med länk till det några poster uppSnyggt! Vart köpte du bandet?
Veckans miss....nåja då är den avklaradTackar, jag har inlägg med länk till det några poster upp![]()
Ser riktigt bra ut @Sjöö Sandström !Kära klocksnackare,
Vi är stolta över att presentera vårt senaste samarbete – Royal Steel Chronograph MOTIKON Edition, utvecklad tillsammans med det svenska bilentusiastföretaget MOTIKON.
Denna specialutgåva bygger på nya Royal Steel Chronograph 40mm och kommer i två versioner, båda med MOTIKONs ikoniska turkosa signaturfärg som bärande designinslag. Tillsammans med MOTIKON har vi tagit fram en klocka som fångar vår gemensamma kärlek till design, detaljer och gediget hantverk.
// Sjöö Sandström
![]()
![]()
![]()
Jag har min vita RSC med länk, brunt alligator eller svart alligator. Enkelt och fungerar bra. Har också sett ett rött alligator från någon här i tråden som såg riktigt fränt ut.Hej! Min svärfar har en royal steel classic med vit utrtavla, han jobbar svart läderband och jag tänkte att en bra present vore något att variera med. Ni som sitter på denna klocka kanske har lite bra idéer? (Gummi går tyvärr bort)