• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_0044.jpeg
Haft Landsorten i bakhuvudet ändå sen jag sålde min gröna. Blev tillfälle att norpa en svart med länk idag. Klockan är strålande (som förväntat) men möjligen att länken är i maffigaste laget!? Ska prova ordentligt över helgen. Går från en Explorer 1 36 mm till den här nu så det kanske är en fråga om tillvänjning..?

Dåligt fotoljus nu men imorgon blir det premiärbad 🥳

Gummibandet börjar ge upp. Ingen större lust att dega nästan 2,5k för ett nytt, sjukt ju!
Så jag mosade på ett 24mm bomullsnato sålänge. ☺️

Är det bara det gummialternativet S&S erbjuder!?

Bilagor

• IMG_2104.jpeg
    IMG_2104.jpeg
    402.2 KB · Visningar: 2
Gummibandet börjar ge upp. Ingen större lust att dega nästan 2,5k för ett nytt, sjukt ju!
Så jag mosade på ett 24mm bomullsnato sålänge. ☺️

Är det bara det gummialternativet S&S erbjuder!?
Finns med viklås eller vanligt spänne. Båda kostar 1200

IMG_0072.jpeg
Hur upplever ni detaljkvalitén på SS?

Det här är min andra Landsort och den första fick jag skicka tillbaka på garantin för justering då ringen inte linjerade och glaset inte var på samma höjd i förhållande till ringen (runt hela). Drar jag med fingret runt glaset på den här känner jag också att det diffar lite. Det är garanti kvar så borde inte vara några problem att skicka in för justering. Kanske har jag haft otur men jag tycker att en klocka för de här pengarna borde vara perfekt monterad.

Fortfarande nöjd men det är på gränsen att länken funkar med 17,5 cm handled. Blir nog gummisnodd sen!

Godkväll! Ni som har SS gummiband till RSC och WT. Vad är era tankar och reflektioner kring det? Har aldrig provat det själv nämligen men går i köptankar! 😊

Godkväll! Ni som har SS gummiband till RSC och WT. Vad är era tankar och reflektioner kring det? Har aldrig provat det själv nämligen men går i köptankar! 😊
Jag hade ett på WT en gång, men kom aldrig överens med det. Tyckte inte gummit liksom omslöt handleden lika bra som andra alternativ. Gillar bättre både länk o läder.

Vet dock att många uppskattar det, kanske bara är formen på min handled eller nåt.

Tillbaka
Topp