Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Långt mer nyfiken på vad Koivisto och Rune har på armen…Kära klocksnackare,
Nu är det dags för årets Annual Edition 2025!
Den här gången har vi samarbetat med Claesson Koivisto Rune, en svensk designtrio med rötter i arkitektur och formgivning. Studion räknas till Sveriges mest inflytelserika inom sitt fält, med projekt och utställningar världen över.
Tavlan är helt mattsvart med vita och grå markeringar som löper i ett rent, strukturerat mönster. Tachymeterskalan är nedskalad till sin mest funktionella form, där siffran 86 markerar vårt grundande år och symboliserar den årliga limiteringen till just 86 exemplar.
Resultatet är en tydlig och återhållsam tolkning av svensk design, där varje detalj har en tanke bakom sig.
Läs mer om klockan här: Annual Edition 2025
![]()
![]()
![]()
Långt mer nyfiken på vad Koivisto och Rune har på armen…
Riktigt snygg! Clean, enkel, inge jidder. Åsså dyker datumet upp som gubben i lådan vid 8! CooltKära klocksnackare,
Den här gången har vi samarbetat med Claesson Koivisto Rune, en svensk designtrio med rötter i arkitektur och formgivning. Studion räknas till Sveriges mest inflytelserika inom sitt fält, med projekt och utställningar världen över.
Tavlan är helt mattsvart med vita och grå markeringar som löper i ett rent, strukturerat mönster. Tachymeterskalan är nedskalad till sin mest funktionella form, där siffran 86 markerar vårt grundande år och symboliserar den årliga limiteringen till just 86 exemplar.
Resultatet är en tydlig och återhållsam tolkning av svensk design, där varje detalj har en tanke bakom sig.
![]()
![]()
![]()
Funktionellt, man behöver bara vrida upp armen ungefär hälften så mycket för att kunna se datumet jämfört med en klocka med "vanlig" datumplacering kl 3. Hade priset varit 15-20k lägre hade jag kanske övervägt ett ex.Kära klocksnackare,
![]()
![]()
![]()
Högerhänt?Funktionellt, man behöver bara vrida upp armen ungefär hälften så mycket för att kunna se datumet jämfört med en klocka med "vanlig" datumplacering kl 3. Hade priset varit 15-20k lägre hade jag kanske övervägt ett ex.
Ja jag är högerhänt och bär klockan på vänster arm. Man ser datumet kl 8 genom att bara vinkla upp handleden något.Högerhänt?
Sorry missuppfattadeJa jag är högerhänt och bär klockan på vänster arm. Man ser datumet kl 8 genom att bara vinkla upp handleden något.
Snygg!Kära klocksnackare,
![]()
![]()
![]()
Sjöö Sandström postade precis en uppdaterad bild/rendering i sin story där bilden du bifogade numera har synlig hals. Så jag gissar att svaret på din fråga är "Alternativ 2".Stilig
En fråga,
Hur kommer pusherna bli?
1. Utan synlig hals?
![]()
2. Eller med synlig hals som nedan?
![]()
Då kanske de kan redigera stavningen med.Sjöö Sandström postade precis en uppdaterad bild/rendering i sin story där bilden du bifogade numera har synlig hals. Så jag gissar att svaret på din fråga är "Alternativ 2".
![]()
Don’t pusch itDå kanske de kan redigera stavningen med.
Riktigt niceIdag blev jag med den här
![]()
![]()
Grattis!Idag blev jag med den här
![]()
![]()
Tack!Grattis!
Välkommen i gänget som en av 86 årgång 2023!
#Andreas
Härligt! Välkommen till en av dom 86 ! (arkivbild men klockan har jag kvar). Orange gummi var en tröskel initialt men sen är det ju bara bäst. Här med en matchande IPAIdag blev jag med den här
![]()
![]()
Tack!Härligt! Välkommen till en av dom 86 ! (arkivbild men klockan har jag kvar). Orange gummi var en tröskel initialt men sen är det ju bara bäst. Här med en matchande IPA
![]()
Kanonfin! Less is more.Kära klocksnackare,
![]()
![]()
![]()
Jag tycker det är typ det bästa som SS har släppt faktiskt. Har inte tittat på nya kronografen irl ännu men tror tyvärr att den (fortfarande) är något för stor för mig. Den här utgåvan tycker jag är en riktig höjdare hur som helst.Fick möjligheten att klämma på den här idag. Känns väldigt trevlig är första intrycket.
![]()
Formen på boetten gör att den inte känns så stor.Jag tycker det är typ det bästa som SS har släppt faktiskt. Har inte tittat på nya kronografen irl ännu men tror tyvärr att den (fortfarande) är något för stor för mig. Den här utgåvan tycker jag är en riktig höjdare hur som helst.